Pátek 23. dubna 2021, svátek má Vojtěch
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 23. dubna 2021 Vojtěch

Diskuse k článku

Železnice v Česku: pomalejší vlak dojede dřív. Do Přerova postačí dvoustovka

Pomalejší vlak dorazí do cíle dříve než rychlejší. Zvláštní slovní úlohu z české železnice potvrdil oponentní posudek, který si Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) nechal vypracovat u Technologické univerzity v Grazu. Ta rozhodla, že nejefektivnějším řešením zastaralého železničního spojení mezi Brnem a Přerovem je zrychlení na maximální dvousetkilometrovou rychlost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D47a94n 90V74l48k 8441138656244

Onen průchod fíry z jednoho konce vlaku na druhý se odehrává v jiném čase, než je zastavení ve stanici, kdy vystupují a nastupují cestující, že to protáhne dobu jízdy o minuty? Fíra se přesune v rámci zastavení, možná ještě dříve, než nastoupí cestující.

0/0
9.2.2021 12:51
Foto

M44a20r64t57i67n 79R92u60z20i15c47k32a 1752588786547

https://www.youtube.com/watch?v=lFbjoKa-_-4&feature=emb_logo&fbclid=IwAR1ywHwBCsSunLmHk6wzcAoAUUA0ZEIu7ZKm2AqlhwmsCvIV4y2AfmCV-6o

0/0
28.1.2021 10:09
Foto

M46a88r97e35k 71G24a77j35d98a 4663304196482

jen Graz je Štýrský Hradec. Lépe by to zapadlo do textu. Taky nepíšete pojedu do Muenchenu ale do Mnichova, ne?

0/0
27.1.2021 21:12
Foto

V37l38a48d72i69s64l25a46v 89M59a14n31d62y39s 7538987918588

Jedno nechápu před X lety se modernizoval koridor Praha-Česká Třebová-Brno na 160km/h. Proč se to nepostavilo rovnou na 300km/h ?

0/0
27.1.2021 20:39
Foto

M11a76r23t72i87n 87R88u44z53i43c47k28a 1162648326707

To neni mozne, trat by se musela znacne naprimit, a znamenalo by to ji prakticky postavit znovu v nove stope a i jinudy... Na nekterych mistech i tak jsou prelozky, aby vubec byla 160km/h rychlost dosazena... Navic nad 160km/h uz nesmite mit prejezdy, nad 200 uz je i osova vzdalenost koleji jina a nad 250km/h uz je nutna i stridave napajeni idealne 25kV.. Pri vyssich rychlostech potrebujete i ridit vlaky jinak, nemuzete provozovat na stejne trati vsechny vrstvy vlaku od motoraku pres naklady az po osobni dalkovou, potrebujete jine zabezpeceni,...

Modernizace ale nutna byla i s ohledem na stav trati a zvyseni unosnosti pro nakladni vlaky...

Na 300km/h uz je to na novou trat komplet... proto se maji stavet nove trate separovane od ostatnich, a dnes je standard uz stavet na 350km/h pro ciste osobni dopravu,... tim se uvolni i koridory pro regionalni a nakladni dopravu...

Zrovna usek do Brna od C.Trebove, tam ani pri klopidlech neni mozne dosahnout ani te 160km/h rychlosti...

+1/0
27.1.2021 22:56
Foto

M42i76r66o60s22l87a94v 41Z67i44k94m28u25n84d 6768972897178

Na 160 se nemodernizovala, nesmyslný projekt Pendolino, předpokládal, že "zvýšení" standardní traťové rychlosti umožní vozidlo s naklápěcí skříní, které v obloucích může jet rychlostí o 30 % vyšší.

Trať je jen více méně na 120, někde 140.

0/0
28.1.2021 20:55
Foto

M46i60l84a48n 92V94o39l31e46k 5189803676879

Může mi někdo vysvětlit, proč by měl pan Jančura tlačit na vysoké rychlosti? Copak si může k tomu udělat nějakou ekonomickou bilanci? Stejně nakonec o jeho zisku rozhodují státní dotace (minimálně ty studentské a důchodcovské).

+2/−3
26.1.2021 18:35
Foto

D71a54n94i77e40l 20N96o27s42k41a 9270538715126

Je v méééédyjích... to stačí

0/−1
27.1.2021 9:39
Foto

P22e46t63r 36S11u66c30h25á38n75e13k 4547307521410

O čem je vlastně tento článek ? K čemu je hodnotný ?

Zase idnes kecá nějaký bulvár.

0/0
26.1.2021 18:16
Foto

D30a16n68i22e49l 27N86o15s86k58a 9640578885916

Pan Jančura zase něco pronesl, tak se to musí dostat na veřejnost..

+1/−1
26.1.2021 18:50
Foto

M87a81r36t55i40n 12R30u78z86i64c38k21a 1682988736357

Hmm, to je typicke, ze musi zrovna ted vyjit clanek obhajujici ten nesmysl...

Prehled nesmyslu:

1. pomalejsi vlak dorazi drive - to nedava vube smysl, resp. jiste, kdyz navrhnete VRT tak, ze ji zaustite ze severu s uvrati, no, co na to rict...

2. nova trat omezi vice provoz pri stavbe, nez rekonstrukce, opet velka pitomost, ucelova, nova trat se stavi na zelene louce, nema vliv na puvodni, ale kdyz do nove trati zapocitate i rekonstrukci a vyluku na puvodni, tak to samozrejme nevyjde... nikdo prece nerika, ze se museji stavet soucasne..

3. no jasne ze nevyjde trat na 300, kdyz do studie ji uvadim jako samostatny usek nenavazujici na zadne pokracovani VRT, taky mam rad uherak, ale ne pri planovani staveb, to se to mohlo rozkrajek od obce k obci a vysla by tam max. tramvaj...

4. kapacita, absolutne nechapu, jak muze kapacitne vyjit dvoukolejna pomalejsi trat lepe nez 4 koleje, kde dve odvedou dalkovku z pretizene nevyhovujici trati a uvolni prostor nakladni a regionalni doprave na puvodni trati...

Samozrejme, i stara trat potrebuje rekonstrukci, ale je otazkou, proc si tim zabit VRT,.. mohla se rekonstruovat v puvodni stope na 140-160km/h a bylo by mene prelozek a mensi bezp. zony na nastupistich... Uz i SZ(DC) pripousti, ze pokud trat stacit nebude, bude se muset stejne postavit nova, a pokud se rozhodne o vyjmuti uzemni ochrany, tak to v budoucnu bude velky problem, jak s pozemky, tak s trasovanim... Posledni dobou se odrezava stale vice useku, nakonec skutecne zbyde jen odbocka z Berlina do Prahy...

- prvni odriznuty usek je trat Praha-C.Budejovice, VRT se odklonila na severni trasu mimo osidleni...

- druhy odriznuty usek je Plzen, kde se take rozhoduje o vyrazeni VRT mezi Berounem a Ejpovicemi...

- treti odriznuty usek zatim Praha-Most,... a vypada to, ze asi nebude posledni,...

+3/0
26.1.2021 15:49
Foto

J98i88ř89í 58S29t90r10a66k66a 9258626812158

V původní stopě by se kvůli ostrým obloukům na 140 - 160 nikdy nedostali.

0/0
27.1.2021 21:35
Foto

M47a18r78t48i87n 81R44u10z34i50c64k75a 1902948986237

Jasne, da se rict v castecne v puvodni stope s prelozkami... Celkove je to asi jedno, zda se modernizuje na 160 nebo 200, u 160 muzete nechat prejezdy a mate i mirnejsi normy... Podstatou je, ze pustit koridor pro VRT je nesmysl, jestli provoz zahusti regionalni doprava i naklady, nebude misto na rychle spoje... Zajimave je i to, ze koridor pro kanal DOL v UP ma zustat...

+1/0
27.1.2021 22:59
Foto

Z74d90e87n25ě96k 10H44r65u87b35ý 5305668731726

Ukázka malosti českého uvažování. Samozřejmě, že na cestu babičky z Brna do Přerova to bohatě stačí a kvůli 4 minutám nemá smysl to řešit.

Jenomže jsou taky lidi, co chtějí jet z Varšavy do Vídně. A když u nás bude trať na 200, tak prostě vlaky na 330/350 (což jsou rychlosti jednotek ICE3/TGV) nebudou jezdit přes Ostravu a Brno, ale přes Bratislavu a Žilinu. A pak si budeme moci jen nafackovat, že z Brna nebo Ostravy se nedá jet do Vídně nebo do Varšavy třístovkou. A že vídenští manažeři jedou raději do Katovic, protože tam jsou rychleji než v Ostravě.

Jinak uvažovat, že na nějakém úseku ušetřím 4 minuty samozřejmě dává smysl. Na celé trase Varšava-Vídeň může být takových úseků třeba 10 a máme z toho 40 minut.

A ještě bych podotknul, že úplně stejná argumentace tu byla, když se modernizovalo poprvé, tak jsem si mohl hlavu ukroutit, proč jen na 160. A je to 20 let a hledáme úseky kde zvýšit na 200, přitom životnost těch kolejí je 100 let.

+5/−2
26.1.2021 14:34
Foto

R35o64m21a10n 48J76e55s76c68h74k32e 9708335967945

Je ostuda, když ,my jezdíme Brno - Břeclav 160 a Břeclav - Wien pomaleji. Kde jste přišel k životnosti kolejí 100 let ?? Na úseku Brno - Blansko se budou měnit koleje po 25 letech.

+1/0
26.1.2021 18:10
Foto

M58a16r26t19i78n 51R27u62z47i48c58k82a 1572808246187

Preshranicni useky se staveji az po dohode dvou statu, a kazdy stat ma nejake priority, ktere uprednostnuje...

Protoze CR dosud nemela zajem o VRT a zacina ji resit az ted, tak napr. hlavni VRT mezi Parizi a Varsavou povede stejne jako VRT Amsterdam-Varsava (TEE2) pres Berlin, nikoliv pres Prahu a priorita zapadni vetve Praha-Plzen-Norimberk uz neni nemeckou prioritou. Do prahy pouze TEEN tedy EN odbocka z Berlina, protoze tam CR projevila zajem o VRT. Stejny pripad je jizni smer Berlin-Milano povede pres Mnichov a nikoliv pres Prahu, nebot v CR neexistuje tim smerem VRT, nemci byly rychlejsi a casove tak to maji i s prestupem do Vidne mimo CR za podobny cas delsi cestou mimo CR, nebot i Rakousko ma VRT z Vidne na zapad. Pocita se s napojenim Budapesti... projektu TEE2 se ucastni i polsko... a ted to vypada, ze komplikace budou i ve smeru Varsava-Viden...

Slovensko jiz take uvazuje o vyraznem zrychleni trati, ale tam je to vyrazne horsi nez v CR...

Pokud nebude vule na ceske strane, tak Rakousko nepostavi rychlejsi trat k hranicim CR, nema k tomu duvod, a VRT uz vubec ne...

+2/−1
26.1.2021 21:03
Foto

M19i44r22o50s25l97a44v 27Z40i48k51m30u63n27d 6118502377498

A ze Žiliny pojedou do Katowic kudy ? Přes Ostravu neboli přes Jablunkovský průsmyk anebo přes Zwardoň nebo po nějaké nové virtuální trati tunelem ?

Jak jste dospěl na životnost kolejnic (nikoli kolejí) .... Takové koleje najdete tu a tam ve Švýcarsku např. na trati na Rochers de Naye ....

0/0
28.1.2021 21:02
Foto

M78i56c78h48a20l 35K85r15č38á51l 6678618466662

Pokud má trať délku 70 km, tak je úplně jedno jestli po ní vlak jede 160, 200 nebo 300 km/h. Rychlost má smysl řešit u tratí o délce několika stovek kilometrů bez zastávky.

0/−4
26.1.2021 13:13
Foto

M33a61r81t54i34n 62K76a28r67á73s87e24k 9348263218198

No podle tehle logiky, je to treba z vyskova do brna kousek, takze nema smysl aby tam vedla dalnice?

+5/0
26.1.2021 13:53
Foto

J98o79s36e78f 41V13a82l33a 9390833983573

jenze u dalnice neni "rychlostnim" kriteriem pocet vyjezdu, zatimco aby VRT trat mela smysl, tak se planuje zhruba 1 zastavka na 100 km a vice, to by se Prerovu musela VRT trat obloukem vyhnout. A to zrejme nikdo nechce. proto kompromis.

0/0
3.2.2021 6:42
Foto

P45e96t60r 16N85i69v75n39i64c34k32ý 3692744895427

U železnice je chybné to projektovat na současnost. ale uvažovat, že trasa bude fungovat 100 let. Navíc toto nemá být izolovaný úsek, ale v budoucnu součást celoevropské trasy. Už teď to udělejme na vyšší rychlost, abychom později nelitovali.

+3/0
26.1.2021 14:02
Foto

M54a32r98t25i85n 34R11u71z35i58c63k43a 1932778816957

On dokonce neni zadny velky rozdil pripravit trat na 350, ale prozatim postavit ji na nizsi rychlost, rychlost se pak muze zvysit az bude hotovy i navazujici usek...

0/0
26.1.2021 21:10
Foto

M87a64r26t21i81n 13R22u83z68i91c88k49a 1332898936347

A uz jste nekdy stavel naraz dalnici nebo nejakou trat v celku napr. Mezi Varsavou a Vidni??? Vzdycky se stavi po usecich na etapy... ta trat mj. pokracuje i z Vidne dal do Italie a z Varsavy dal do Pobalti, v CR jsou dva 3 useky, Ostrava-Prerov, Prerov-Brno a Brno-Breclav... 4 usek je Ostrava Bohumin, ktery je v rezii Polska (podobne jako preshranicni usek Drazdany-Usti budou i stavet nemci...

0/0
26.1.2021 21:08
Foto

M18i14r67o46s14l81a36v 31Z86i43k27m22u17n87d 6788502107188

Nepochybně ano. VRT FMM - Köln .... dále VRT Halle - Erfurt a dále směr Norimberk ... Podobně Ingolstadt - München, Basis tunel Gotthard, Basis tunel Ceneri .... VRT Bern - Olten ....

0/0
28.1.2021 21:09
Foto

M20a87r71t76i57n 84K40a19r75á62s44e17k 9478273548958

No a co rekonstrukce delat aspon na 230, coz je bezna cestovni rychlosti "pomalych vlaku", jako je treba pendolino, rakouske railjety apod?

0/−1
26.1.2021 12:37
Foto

J95a88n 95Z54ř73í10d30k97a98v73e25s43e42l68ý 5826782617

Tak když se modernizuje, tak pořádně a na tu maximální rychlost co to jen jde, v porovnání s jinými EU státy, Asii neberu, to je jiný svět. Páč než se to vše udělá ta práce, tak už ta opravená trať bude zase zastaralá a pomalá na tu dobu dokončení.

+1/0
26.1.2021 12:14
Foto

M61i23l45a49n 76J93i91r83s69a73k 7886145426473

Když tam zůstanou trvá sebelépe zabezpečené přejezdy tak maximalka je 160 to je dané. Takže i 200 = trať totálně bez přejezdů.

0/0
26.1.2021 17:09
Foto

K31a32m21i42l 14D49o79l19e20z24e55l 6422246254562

Tohle je typicke pro zaostale rozvojove zeme jako cesko, zejmena kdyz zde vladne kolaborant s StB Babis

+1/−7
26.1.2021 11:25
Foto

B39o23h10u30m71í97r 49E59l14i21á28š 1311658694672

a co ten hyperlop??bude??

0/0
26.1.2021 11:14
Foto

F81r76a75n61t82i38š91e88k 73N68o47v15á79č31e33k 1304643770821

Myslím že nedávno říkali, že to ruší

0/0
26.1.2021 11:24
Foto

P49e12t90r 64D82o43s19t13a88l 4756446814962

Zkrátka výsledek je takový jaký si objednali, domácí dodavatelé nejmají know-how na vyšší rychlosti a nechat zakázky konkurenci je nepřijatelné.

+1/0
26.1.2021 11:08
Foto

P42e43t61r 72N14i31v36n82i70c75k94ý 3502494735297

Taky tady cítím lobbing firem, které si dnes rozebírají železniční zakázky a vyšší rychlosti neumí.

+1/0
26.1.2021 14:03
Foto

I94v35a38n 78Š29i74m15k84o48v67i71č 3713166938209

Nech je pravda akákoľvek, neviem, prečo sa k tomu vyjadruje práve Jančura.;-€

+3/−3
26.1.2021 10:44
Foto

P91e41t34r 84N42i75v98n96i46c92k11ý 3872974615267

Proč by se k tomu nemohl vyjádřit? 8-o Roky podniká na železnici, rozumí tomu lépe než 99,9% zdejších diskutérů.

+2/0
26.1.2021 14:06
Foto

Z44d87e17n79ě34k 69H11r39u96b57ý 5735718881666

Tak to je zřejmé i z článku. Má tam vysoutěženou trať, byť třeba na 10 let, ale životnost techniky je 30-50 let. A vzhledem k tomu, že zadavatelé mají specifické požadavky na vozidla a různé tratě mají různé napěťové soustavy, může být problém nakoupenou techniku pak převést na výkony jinam. Z tohoto pohledu je pro jeho rozhodování důležité, do jaké techniky investovat.

+1/0
26.1.2021 14:37
Foto

M19i21r44o51s46l90a61v 73S50l76á82m11a 1341503795665

Vykašlete se na to, dřív se budeme teleportovat ...

0/−2
26.1.2021 10:43
Foto

F58r69a96n40t86i47š12e14k 64N23o43v66á62č95e75k 1654873620931

Cestujícím je poměrně fuk jestli dojedou o 10 minut později. Vždy jde o to, v jakém prostředí jedou. Pokud budou špinavé sedačky a smrad z toalety cítit po celém vagónu, je jasné, že takový cestující chce být v cíli co nejdřív. ČD by se spíš měly snažit o to, aby se jejich zákazníkům z vlaku nechtělo.

+4/−8
26.1.2021 10:27
Foto

J56a20r35o34s21l48a61v 85K82o39u53t13s52k68ý 2103278869331

Pletete se. Patrně jste jel s RegioJetem!!;-O

+1/−3
26.1.2021 10:51
Foto

F86r61a54n96t10i84š83e93k 85N18o61v24á87č53e23k 1244553550191

:-o

buďto nejezdite vlaky ČD, nebo jezdíte jen mezinárodními, nebo nejste z této planety. Jezdím několikrát týdně vnitrostátní a už mám docela přehled které vlaky se vůbec nečistí.

0/−2
26.1.2021 10:59
Foto

P18a20v57e56l 93S98l61a94d23o25v78n38í19k 6247203897616

Kdyby stejně uvažovali naši předci, tak jsme v této době s velkou slávou přecházeli z létání balóny do vzducholodí.

+5/0
26.1.2021 10:08
Foto

P19e72t25r 48M25a58r34š73o41u68n 5245968566426

No, já myslím, že by se nyní plánovalo postavit nějaké vzducholoí letiště. Ale někdy v budoucnu, zatím by se nevyplatilo dělat ty kotevní stožáry, protože stejně balón bude létat dal, a kdo by kupoval dražší vzducholoď.... ;)

+2/0
26.1.2021 10:18
Foto

P60a88v69e40l 39S86l98a59d83o83v16n54í84k 6717963717616

Rychlovlak samozřejmě význam má. Akorát si ale každá Horní Dolní nemůže myslet, že bude zastavovat i v ní.

+10/−1
26.1.2021 10:07
Foto

A78d80a96m 75P40r95a83ž44á77k 2871416958514

U nás je problém v tom, že naopak každá Horní/Dolní bude výstavbu brzdit a to ještě nepočítám s různými spolky.

+1/−1
26.1.2021 10:39
Foto

J28i44ř33í 55Z48a98t31l24o60u15k76a13l 3278409761276

Rychlovlaky jsou určitě také potřeba, ale pokud ta trať reálně pomůže jen Brnu a Ostravě a pro všechny ta mestaa obce mezi nimi zůstane doprava na úrovni předminulého století, tak je něco špatně. Rychlost není všechno, důležité je i to, aby ty rychlé vlaky obsloužily i co největší počet míst.

+1/0
26.1.2021 12:44
Foto

Z85d71e94n60ě70k 48H66r59u57b26ý 5215808971426

Ono to spolu souvisí. Pokud máte jen jednu trať, tak je problém na ní naskládat jak rychlé vlaky, tak pomalé. To prostě nejde, vlak který pojede 200-350 by potřeboval třeba 5-6 volných traťových úseků navíc, aby mohl jet tou maximální rychlostí. Což znamená, že z kolejí musí pryč příměstské spoje a náklaďáky. Tím, že postavíte oddělenou VRT pro rychlé vlaky, tak uvolníte spoustu prostoru pro pomalejší vlaky a můžete jejich takt zahustit.

0/0
26.1.2021 14:43
Foto

P45a79v24e60l 38S66l55a63d56o46v65n84í74k 6627663977226

Až to budou naši vnuci za nějakých 50-60 let číst, tak si budou ťukat na čelo, jak jsme mohli být dnes tak hloupí a jak moc je to omezuje.

+1/−1
26.1.2021 10:05
Foto

P19e22t48r 27M26a91r39š90o69u28n 5225738496666

Přesně, stejně jako si tukame my, co provedli předci a nepoucime se.

Kdo může na rychlotrati navrhnout uvrať?

To je jak u Pardubic spojení vedoucí HK-HB. Taky to tenkrát predci nepotřebovali pro uhelnou drahu napojit, a jistě jim to vyšlo takto levněji. Na budoucnost nemysleli. No, tak stále zdržuje z jihu uvrať to Pce, protoze už to není jak přeložit (komplikace s pozemky, trasou, a už to nikdo nezaplatí, studie bude tvrdit že těch pár minut za to nestojí. Ale ergonomicky je to kravina...)

+1/0
26.1.2021 10:16
Foto

P84e43t46r 54Z48a45c71h76r29d80l30a 2866291968148

Dvoustovka nestačí. Kdy prosím těm lidem dojde, že dnes rozhodují o rychlosti dopravy za 30-50 let, protože se to bude 10 let projektovat, 10 let dohadovat s ekoaktivisty a 10-20 let stavět.

+10/−2
26.1.2021 9:48
Foto

P50e54t50r 45M76a93r64š15o12u54n 5195948486636

No však po těch 10 letech projektování začnou projetovat rekonstrukci na 210. Prece nechcete, aby neměli co žrát

+1/0
26.1.2021 10:20
Foto

P26e87t77r 22Z10a20c46h39r90d89l78a 2416881358298

to už tuším někde udělali. ne? jakože tam dali nějakou menší rychlost cca 160 a pak jim došlo, že to situaci neřeší. třeba moji situaci to neřeší. bydlím 25km od Brna. Když potřebuji do Prahy, Ostravy, Plzně, tak mám možnost jet autem do Brna a odtud vlakem. Jenže když do Prahy dojedu autem dřív (bavíme se o časové ztrátě od baráku k zákazníkovi a zpět), tak prostě ani těch 200km/h nedává smysl. Aby to třeba nějak zásadně omezilo individuální osobní dopravu, potřeboval bych v Praze být tak za 45 minut. Pak mi dává smysl jet autem do Brna, zaparkovat, jet vlakem do Prahy, a dorazit to metrem nebo půjčeným autem (jakmile by do toho v Praze zasáhlo jiné MHD, tak už to opět postrádá smysl).

0/0
26.1.2021 10:39

Jsme inspektoři, ohlásili se agenti do Vrbětic. Později se ozval výbuch

Premium Přijeli do muničních skladů ve Vrběticích a prokázali se jako zaměstnanci ostravské firmy Imex Group. Jednalo se však o...

Muž z Imex Group: Do beden k odeslání by se ve Vrběticích nikdo nedostal

Premium Sklady ve Vrběticích na Zlínsku, které podle českých tajných služeb vyhodili do povětří ruští tajní agenti, měla...

Války budoucnosti mohou probíhat v lidské mysli, říká bezpečnostní analytička

Premium Její znalosti sice využívají vojáci a jeden kolega ji prý s nadsázkou navrhl jmenovat čestnou generálkou britské...