Neděle 5. dubna 2020, svátek má Miroslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 5. dubna 2020 Miroslava

Diskuse k článku

Do vlaků potečou v příštích letech miliardy, dopravci omlazují vozové parky

Železniční dopravci plánují v příštích letech investovat miliardy korun do obnovy svého železničního parku. Největší z nich České dráhy chtějí v příštích pěti letech na vlaky vynaložit až 40 miliard korun. Několik miliard korun chce v příštích třech letech investovat i RegioJet a další dopravci, vyplývá z informací firem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86i92l60a89n 69V37o97l53e44k 5929563276709

Čekám velké protesty od zastánců rozpočtové odpovědnosti a odpůrců růstu mandatorních výdajů. Bez státních dotací to nemají dopravci šanci splatit.

+1/−2
23.12.2019 20:24

M12a62r19t29i52n 51S79t53a20c46h 7711605892176

Jaké státní dotace máte na mysli ?

0/−1
23.12.2019 22:23

M89i48l71a17n 74V59o92l54e66k 5139293726889

Slevy v dopravě pro mladé a důchodce stojí stát asi půl miliardy měsíčně. Pokud je nějaká budoucí vláda zruší, nebudou někomu chybět?

+1/0
23.12.2019 22:30

M48a75r76t25i92n 93S52t55a83c89h 7401725522696

to není dotace

0/−1
23.12.2019 23:37

M39i49l30a10n 10V61o46l59e81k 5369283966349

Dobře, opravuji větu na: Bez zachování současných výdajů ze státního rozpočtu to nemají dopravci šanci splatit.

Už to máte vyřešeno?

+1/0
25.12.2019 18:15
Foto

J26i44ř58í 89B55a63b12i14n75s93k53ý 7777179438321

no já nevím ale novou soupravu jsem třicet let neviděl , pořád jen co dosloužilo v německu se přesunulo k nám a od nás se zase do německa přesunují peníze ale novou soupravu jsem tedy fakt neviděl tedy viděl samozřejmně v šotech ve zprávách z německa

+1/−12
23.12.2019 12:12

M10a17t97y63á14š 30Ř52e34h66á13k 1669354386667

Zkuste navštívit nádraží.

+10/−1
23.12.2019 12:32
Foto

J48i58ř27í 68B76a18b96i93n43s76k70ý 7487939448951

jsem tam každou chvíly ,a navíc mi vlak jezdí kousek od baráku na dohled , obden stojím někde u závor a čekám až se otevřou ale že by projelo něco nového ? kolem Kolína patrové vlaky jen mírně orezlé , přez Mladou Boleslav spíš veteráni na cestě z muzea do muzea tedy kde že bych zahlédl ten nový český šinkanzen jak se řítí s větrem o závod klidně i rychlostí 120km/hod. a jako blesk zvládne 100km pod dvě hodiny ? občas stojím na mostě nad tratí v Brně Řečkovicích a než rychlík proletí vykouřím cigaretu, kdepak vážený , jsme smetiště evropy ve všem všudy, no ono pro občany třetí kategorie EU to prý stačí

+1/−5
23.12.2019 13:30

M51a91r65t39i46n 52S82t72a23c76h 7801915762556

Kolínem namátkou projíždí railjet, pendolino, stadler flirt + mašiny jako třeba trax nebo vectron

+6/−1
23.12.2019 13:33

R32o30b34e45r64t 26P75r83a10ž97á46k 4378666395370

Patrové vlaky jen mírně orezlé? Myslíte asi elefanty. Ty ovšem nejsou orezlé vůbec, neboť jsou hliníkové. Proto se jim taky říká ešusy.

+6/−1
23.12.2019 14:28

M24a20r84t55i81n 73S46t37a87c85h 7821745452506

Vy zřejmě píšete z Ruska nebo nějaké jiné rozvojové země

+6/−1
23.12.2019 13:30

I86v84a41n 51H71o22l51a34s 7820772673219

Babinský obvykle píše (alespoň to tak vypadá) z léčebny.

0/0
27.12.2019 16:00

M50i93l29o11s79l22a55v 57V13l90a34c19h 1123189930418

Starými šroty jezdí nově Arriva i k nám do Železného Brodu. Stejně jako předtím ČD, které sem posílali z Prahy to nejhorší co měli. Podle výsledku co sem jezdí, tak nevím co bylo v zadání soutěže u krajského úřadu (regionální) a co u státu (rychlíky). Mimochodem časy zůstaly stejné jako předtím - 100 km - 2,40 hod.

+3/0
23.12.2019 12:11

J48i61ř89í 79B34á96r25t66ů 7932654539863

Ale z Tanvaldu k vám jezdily fungl nové soupravy.

0/0
23.12.2019 14:46

J12o41s42e26f 44K40u79b27e36š 9185725369274

Svatej "Catr" proti tomu, co posílá Arriva teď :/

0/0
27.12.2019 8:56

M42i58r61o74s38l43a76v 79Č13a71p92e96k 2423245358365

No cestující zrovna otevřené velkoprostorové vozy nepreferují, nevím, jak jste na to přišli, cestující preferují radši kupé, ale to se nehodí dopravcům, do velkoprostorových dobytčáků nacpou víc cestujících. :-/

+1/−14
23.12.2019 11:49

V34l44a35d34i53m26í70r 74K89r78y32c89h67t33á74l35e71k 4472759447492

zrovna ja mám velkoprostor raději.

+4/−2
23.12.2019 12:04

M38i60r88o72s82l39a47v 44Č82a29p14e52k 2923905818485

No vidíte a já ne, rozhodně to v nich není o klidu! ;-)

+1/−1
23.12.2019 12:07

J82o10s71e83f 70T95r15ö52g19l 8569382466306

Já taky preferuji velkoprostor.

+1/0
25.12.2019 22:41

M58a66t78y85á96š 72Ř55e62h50á23k 1779354906707

Pokud mám na výběr, do kupé bych nikdy nešel.

+4/−1
23.12.2019 12:34

O73n78d96ř75e50j 36Z51d70e75r90a73d53i32č18k79a 6264545923268

Kupé fakt ne.

+4/−1
23.12.2019 12:50

T85o26m50á28š 54V29a45n29č96u68r32a 4468925100318

Také preferuji velkoprostorové vozy před kupé. U velkoprostorových lépe funguje klimatizace, tak to tam nebývá tak zadýcháno, i když je to prostor pro desítky lidí. To u kupé bývá jinak. Malý prostor pro 6-8 lidi, vlastní klimatizace, tudíž nejistý stav. Buď vytopeno a nedýchatelné nebo naopak příliš studeno.

Kupé je akorát tak pro skupinu známých, která by se chtěla bavit a chce mít soukromí. Jinak jsem si nevšiml rozdílu, pokud jde o neznámé lidi. Hledí si svého, ať už jsou v kupé nebo ve velkoprostorovém.

+3/−1
23.12.2019 16:07

R35a55d42e15k 12J93a58n81a75t15a 9425736644752

Já mám kupé tak radši, ale prostý pohled do rezervačních systémů prozradí, že cestující mají raději velkoprostor. Je dříve vyrezervovaný.

+3/0
25.12.2019 14:22

I46v95a30n 61H48o74l30a55s 7330762403319

> cestující preferují radši kupé

Opravdu neplatí, že to, co preferujete vy, preferují i ostatní.

Průzkumy na toto téma dávají zcela jasného vítěze - velkoprostor (je to objektivní fakt, kdybyste se na hlavu stavěl).

+1/0
27.12.2019 16:01

J39a81n 48S39t96e72h31l96i61k 9465207526971

Mužete omlazovat vozy jak chcete , ale pokuď jsou koleje co dovolí maximálně 80tku a mnohde podstatně méně , tak je to tak na výlet ;-D

+5/−1
23.12.2019 10:18

R66a13d49e44k 84J79a64n68a82t10a 9485706964282

Omlazování je nutnost, bez ohledu na trať. Pokud vezmete životnost železničního vozidla 40 let, tak je třeba každý rok nakoupit průměrně 2.5% nových vozidel.

+10/0
23.12.2019 10:33

J79a74n 11D77v12o83ř71á22k 3204521772410

Jo, ty masivní investice jsme teď dobře viděli, zejména pak u Arrivy.

+14/0
23.12.2019 10:13

O20n76d12ř38e35j 53Z31d93e44r34a84d69i53č22k70a 6484385423778

Já zrovna jedu tou 845 a musím říct, že ani na dvě a půl hodiny mě to nijak neuráží..

+1/−1
23.12.2019 12:52

J42i78ř92í 55B94á83r44t35ů 7792854569603

845 má rok výroby od 68 do 75, co aspoň píšou na kastli z boku, takže to taky není zrovna horká novinka, ale narozdíl od veteránů od Arrivy to je vlak a ne tramvaj.

0/0
23.12.2019 14:50

J70a12n 74D13v61o39ř56á56k 3264751612920

Jenže to, co tu Arriva na úvod předvedla, byly čisté německé kopřiváky, mající k rekonstruované řadě 845 ještě pěkný kus cesty. Tohle naopak uráží mě, to jsou obyčeje z porevolučního Rumunska.

+1/0
23.12.2019 21:43

V93l15a57d65i40m45í43r 78K41r19y98c48h63t81á28l93e98k 4722459467832

Mě by zajímalo kolik má Regiojet N O V Ý C H vozů Astra z Rumunska. Viz šrot kterým jezdí v Ústeckém kraji.

Nemohu se dočkat, až ho Flixbus zařízne.

+2/−3
23.12.2019 9:52

J62o81s94e50f 59T40r90ö80g26l 8119792846976

Mícháte hrušky s jablky. Vozy Astra jsou pro dálkovou dopravu.

V ÚK jezdí RJ se starými šroty z Německa, to je pravda. Je to ale jen na dva přechodné roky, než bude mít k dispozici nové jednotky. Tak to bylo domluveno s Ústeckým krajem, který požadoval nové jednotky, ale žádný dopravce je neměl a nebyl schopen ihned sehnat.

+4/−2
23.12.2019 10:59
Foto

J50a46n 28V14a89l45a16l24í50k 6716639200306

No ale i na lince R8 to s těmi vozy není žádná sláva.

0/0
23.12.2019 11:27

V43l45a56d82i79m38í77r 39K22r19y17c15h98t54á61l62e39k 4392239507232

starým šrotem jezdí Jančura na vícero tratích. Jančura už sliboval i nejmodernější vlak v Evropě se 6 třídami. Takže za 3 roky se v ÚK bude jezdit šrotem hako dnes

+2/−3
23.12.2019 12:04

J45o98s89e19f 36T39r31ö42g90l 8289832296266

Jančura slibola 6 tříd na komerčních linkách. To je jeho problém a jeho komerční riziko, do kterého nakonec nešel. V ÚK má podpsanou smlouvu na 10 let a za dva roky má podle ní vyjet s novými soupravami. Když nevyjede, čekají ho mastné pokuty nebo i vypovězení smlouvy.

+1/0
23.12.2019 13:16

M94a43r96t45i72n 11S54t84a40c38h 7221145452836

Většina vozů má maximálně 20-30 let takže jsou v půlce životnosti

+1/0
23.12.2019 13:35

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

Najdete na iDNES.cz