Diskuze
Strojvedoucí stárnou. Do osmi let jich může být nedostatek
Děkujeme za pochopení.
J85o30s38e64f 86M11e41r84u86n22k51a
Můj nejlepší kámoš je strojvedoucí. Podle toho, co říká - tak někdy před 15-20 lety vyhodili hodně strojvedoucích, protože se na dráze vše utlumovalo. A samozřejmě každý musí mít 3 auta. No - a pak po 10 letech přišli naši top-manageři na to, že strojvedoucí najednou chybí. A tak se postupně začal počet navyšovat, ale je otázka, zda to není na úkor kvalifikace ( můj kámoš má obchodní akademii a absolvoval nějaký kurz a testy, ale také tam mají třeba kuchaře - pokud to umí, proč ne ). Dalším problémem je i to, že platy sice nemají špatné, ale jsou neustále jednou nohou v kriminále, mají odpovědnost za lidi a to ty mladé moc neláká. Krom toho, když mají rodinu, není zrovna odvaz přespávat v nějakém blbákově 10 km od nejbližší civilizace a čekat na novou směnu. V některých krajích je to sice lepší, ale u nás na Vysočině ne - tam spí v Jihlávce nebo Křižanově, kde "chcípl pes", v přestávce si ani to pivo nemůžou koupit, to by znamenalo 5 km pěšky na nejbližší benzínku. No - a za rozdělení na České dráhy, Cargo a SŽDC, kde nešlo o nějaké zefektivnění, ale o koryta, bych zodpovědné osoby poslal Kimovi, aby se jeho pejsci najedli. Pochopitelně na vlastní náklady těchto "odborníků"
L26u36c34i40a72n 65P58a10p64a61z39i95a92n
Problém se rychle vyřeší, když cena práce bude jako km od naší hranice, jako mají naši sousedé, třeba v Německu. Stejně mnoho z nás zde již pracuje, aspoň by se zase mohli vrátit do své domoviny, když vlast tak potřebuje.
J98a97n 34B41u36r27i29a74n
To jako myslíte, že čeští strojvedoucí utekli jezdit do Německa? Narozdíl od Vás o tom něco málo vím, a je to hloupost.
Spousta českých strojvedoucích v minulosti prostě jezdit přestala a začali dělat něco jiného. A ti, co zůstali, tak prostě stárnou a odchází do důchodu.
No a noví strojvedoucí nám moc nevznikají - není to jen tak.
V35í74t 37K69o11u77b29a
Oni se všichni jako top manageři neuživí, takže někdo rád půjde dělat i toho strojvodce.
J66a24n 92V60á41c13l17a67v54í50k
Nebo se konečně rozhoupeme k autonomním vlakům.
R97a90d98o13m40í10r 56P34e44š65o87r75n98a
Pokud vím, tak kromě toho, že jste O.K: po duševní stránce a děláte psychotesty je zcela nutné mít zdravý zrak. A to max. do 1 1/2 dioptrie na dálku. Anebo se něco za těch posledních 27 let změnilo? Na to jsem v článku nenarazil...
Za časů Husáka jste nemuseli mít na strojvedoucího náklaďáků ani maturitu. Nyní to dělají středoškoláci a na rychlíky je VŚ nutná (myslím, že Pernerova fakulta v Pardubicích a Dopravní fakulta v Žilině připravují nové strojvedoucí). Je to ale všechno asi jinak a myslím, že na nové Vectrony nebo Leoexpress by Vás jen tak hnedka nepustili. Musíte být 100% zdraví a také patřičně odborně vzdělaní...
Jezdit s expresem není jako jet na vesnici v traktoru a za sebou táhnout vůz plný slámy.
I58v68o 91Č76á90n
Toho jsem si také všiml... a platí to i pro tramvaje a trolejbusy, také jsou to drážní vozidla... takže mě zarazilo, že o zraku ve článku nic nebylo - ale to je o tom, že to píše někdo, kdo tomu vůbec nerozumí a ani o tom nepřemýšlí... ale má na to VŠ... k tomu je to splácané, ve druhé části je ten článek o něčem úplně jiném...
P61a95v70e70l 86S39o42b50o68t77k64a
Je složitější žídit vlak, než řídit kamión s návěsem?
Jak dlouho trvá vzdělání strojvedoucího?
(myslím tím skutečně potřebné vzdělání, a samozřejmým předpokladem je zdravotní způsobilost).
Nevěřím, že vyškolení maturanta, bakaláře nebo Ing. strojního či elektro vč. jízd může trvat víc než půl roku.
Víte co je to Metro? Co je to Tramvaj? Tam jezdí po krátkém zaškolení i studenti-brigádníci...
Takže bych z toho nedělal takovou vědu a rozbil nesmyslný monopol studovaných stroijvůdců, alespoň u nákladních vlaků.
P88a90v40e79l 90J38o36n29á71š
Něco podobného je u pilotů vrtulníkářů.
D94a73n80i44e65l 22M40a89g25n44u90s
Jenže tam si za tu cenu kurzu pro strojvedoucí je třeba namalovat ještě dvě nuly. Oni by zájemci o létání s vrtulníky byli, ale z armády už jich moc nepřijde, a v civilu je to strašně drahý. ATPL na "solid wings" vyjde levněji a víc se tam vydělá, navíc je to "prestižnější"...
F48r36a25n16t57i78š36e13k 69L69u89k41e77š
Jde spíš o to,že to je psychicky náročná profese a i kdyby za to dávali 100tis. Kč,tak stejně se najde málo odvážlivců...Není to pro každého....
P69e54t73r 57K95o17r29b42e71l
Nic proti strojvedoucím, ale osobně jsem přesvědčen, že řidič autobusu v městském provozu to má náročnější.
R86o25b35e15r74t 98M52a34t34u86l26a
Průměr 37 tisíc hrubého není nic moc vzhledem k tomu, že když trochu zaspíte tak zastavíte hodně daleko za zastávkou a budete mít velkej průšvih...
J62a74r33o31s22l12a32v 59K12o14m42o12ň
autobusák bude mít víc než jen projetí zastávky a to bere ani ne půlku, nemluvě o pohodě jezdit na kolejích oproti na silnici
J74a20n 47Č81e92r17m24á58k
"...Pozitivním trendem je podle Koláře rostoucí zájem o povolání strojvedoucího u žen..."
Ovšem, ženy od rodin, klidně na několik dní a na turnusy... Děti mámu nepotřebují, však už je od dvou let nastrkáme do hromadných studených odchoven... Jako selátka...
A proč jde o pozitivní trend? Jako cestujícímu je mi přeci jedno, řídí-li vlak muž, žena či "autopilot"... Což je ostatně trend z nejtrendovatějších a strojvůdce, stejně jako řidiče čeká nejistá budoucnost...
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury
Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...
Česko může být vzorem racionálního přístupu k závislostem, říká adiktolog
Oblast závislostí nepatří mezi priority, které by politici kandidující do nadcházejících voleb do...
Kurýři preferují flexibilitu. Tu ale ohrožuje nová evropská legislativa
Pokud nová evropská legislativa omezí flexibilitu, kurýři a partnerští řidiči taxislužby raději...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!