

Několikrát odložená dostavba druhé koleje na Branickém mostě v Praze je téměř před dokončením. Most byl kvůli využití práce lékařů, právníků a dalších profesí násilně nahnaných na stavbu v padesátých letech minulého století nazýván rovněž mostem Inteligence. Finální práce si prohlédněte ve fotoreportáži iDNES.cz.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Od října bude sloužit nákladním vlakům jako plnohodnotná náhrada Výtoňského mostu. Už během výstavby (1949 až 1955) přitom byl most projektovaný jako železniční obchvat Prahy.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Přidání druhé koleje na most a přilehlý úsek směrem k nádraží Praha-Krč vyšlo na zhruba 2,7 miliardy korun. Původně mělo být hotovo už letos v červenci. Aktuální harmonogram počítá s dvojkolejným provozem v říjnu.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Přestože byl most projektován jako dvojkolejný, vlaky po něm vždy jezdily jen jedné. Druhá měla být přidaná nejprve kvůli chystané spojce do Hlubočep, následně kvůli trati na Barrandov. Z obou plánů ale nakonec sešlo.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Od července na mostě staví dělníci za plného provozu. Vlakům se totiž po zhruba roční výluce otevřela první z nových kolejí.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Přestože se na most původně měly vejít koleje dvě, současné normy by to už neumožnily.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Most tak bylo nutné rozšířit v některých místech o 50 centimetrů, v jiných dokonce o celý metr.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Zde je patrná konstrukce umožňující stavbu na okraji mostní konstrukce.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Tunel vedoucí vlaky na most od západu nicméně dvojkolejný nebude. Cena jeho přestavby by mnohonásobně předčila případný přínos. Před tunelem se tak obě koleje i nadále sbíhají do jedné.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Kromě vlaků sloužil most i pěším. Konkrétně jej procházela zelená turistická značka. V současnosti je ale kvůli rekonstrukci přerušená, podle plánů do konce října.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Podobně jako před modernizací budou pěší procházet středem mostu.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Celková délka rekonstruované trasy je 8,5 kilometru
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Kromě nákladní dopravy Branický most slouží i osobní dopravě. Tedy především v mimořádných situacích jako odklonová trasa. O ty ale v současnosti není na trase mezi Berounem a Prahou nouze.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Po zavedené nového zabezpečovače budou vlaky úsek projíždět až stokilometrovou rychlostí. To je v případě nákladních vlaků ekonomicky nejefektivnější cestovní rychlost.
Autor: Michal Sváček, MAFRA