„Zahájení rekonstrukce železniční stanice Most včetně výpravní budovy je v současné době plánováno na rok 2027. Správa železnic se ale rozhodla, že pro rekonstrukci budovy a dalších veřejných částí nádraží vyhlásí architektonickou soutěž. Docílíme tím uceleného řešení pro celou stanici,“ uvedl mluvčí Správy železnic Jan Nevola.
Jiný důvod ale uvádí státní správce kolejí ve smlouvě o provedení autorského dozoru se společností Valbek. V té je uvedeno, že důvodem ukončení je nepřidělení finančních prostředků na tuto stavbu.
Radost v parku, stres na nádraží. Výzkum odhalil lokality štěstí i smutku |
V současné chvíli ministerstvo dopravy tvrdí, že peněz na dopravní výstavbu a údržbu majetku v dopravním resortu je dostatek. Současný rozpočet Fondu dopravní infrastruktury považuje za proinvestiční s rekordní hodnotou 150 miliard korun.
Na rozdíl od předchozích let je však velká část těchto peněz zatím virtuální. Rozpočet fondu, který funguje jako banka pro dopravní výstavbu totiž počítá s penězi, které si fond půjčí nebo je získá prostřednictvím dluhopisů. Zákon, který by mu ale umožňoval takovýmto způsobem díry v letošním rozpočtu zalepit, ale zatím není schválený.
Podle Nevoly ovšem zatím nedostatek peněz Správě železnic komplikace v projektech nepřidělává. „Momentálně běží projekční příprava všech infrastrukturních staveb podle plánu. Případná zpoždění realizace jsou ve většině případů dána délkou povolovacích řízení,“ uvedl mluvčí organizace, které má v Česku na starost výstavbu a opravy kolejí a souvisejících objektů.