Diskuze
Více vlaků, více nehod. Provoz na kolejích se zvýšil o desetinu
Děkujeme za pochopení.
J60i73n81d79ř30i98c11h 91P65i36p88r36e95k
Poněkud prehanite nákladních vlaků v době kdy se vozidly ryby, zelenina, elektronika, šrot, obilí a hlavně uhlí, ruda v daleko větším množství atd atd téměř vše přešlo na kamiony, takže je to zavádějící článek jemně řečeno.
J54a67n 95L22a33k38o29m32ý
Tam kde těch vlaků jezdí hodně se tak moc neděje, snad jen u toho Brodu, ale to už bylo v době, kdy provoz taky nebyl nejvyšší. Ovšem koledování je pak, když se všechno z Morav do Prahy pošle přes Nymburk, kde to na to není absolutně stavený
P47a17v72e51l 79M35a28t62o82u81š75e72k
Stavěný to tam na to je, ale nesmí být výluka Lysá - Čelákovice. Náklady nechají pokud možno stát a holt jezdí odklonové rychlíky...
J25i77ř62í 84E74r41b97e73n
Pitomost. Už základní statistika Drážní inspekce vyvrací zamýšlené vyznění článku.
1) Celkový počet mimořádných událostí na železnici: Za I. pololetí roku 2019 bylo zaznamenáno 632 MU se 107 mrtvými a 115 zraněnými. Za I. pololetí roku 2020 to bylo 548 MU (o 13 % méně) se 112 mrtvými a 106 zraněnými. Čili pokles!
2) Celkový počet nedovolených jízd ("projetí červené") včetně následné srážky či vykolejení: Za I. pololetí roku 2019 bylo zaznamenáno 87 NJ, z toho 62 na trati a 25 při posunu. Za I. pololetí roku 2020 to bylo 76 NJ (opět o 13 % méně), z toho 54 na trati a 22 při posunu. Čili pokles!
.
Domnívám se, že kdyby to současné dění na železnici bylo systémovou chybou, že by ta čísla rostla pořád.
M88i26l42a70n 63V63o56l81e77k
Asi by nerostla v době silně omezeného provozu během karantény.
P52a72v41e35l 73M16a78t29o75u73š12e53k
Roste počet vlaků a jejich kapacita spíš klesá. Zcela nesmyslně jede po koridoru těsně za sebou několik krátkých vláčků různých dopravců, když by v pohodě stačil jeden dlouhý. Např. jako v Rakousku mezi Vídní a Salzburgem. Jezdí tam státní ÖBB a soukromá Westbahn, ale ne ve skoto stejném čase, ale mají to rozdělené. Intervaly mezi vlaky jsou rovnoměrnější, cestující nejspíš spokojenější a provoz nesrovnatelně plynulejší. U nás je to jeden velký chaos hodný rozvojové země.
K16a59r32e60l 52D27r58d47a
Jezdil jsem pravidelně trasu na Hradec s ČD. U Jaroměře rekonstrukce. Takže výluky, autobusy, přestupy, o poznání delší a komplikovanější cestování.
Pak mě zarazilo, že rychlík ČD, co jede se zpožděním (vlastním i dík rekonstrukci), zůstane stát v Praze před Hlavním nádražím a musí ho předjet rychlíky soukromých dopravců a zastavit na Hlaváči jako první.
Čekal bych, že má jít o bezpečnost. Ale dráhy si hrají na nějaké upřednostňování "Jančurů" na úkor ČD. Situace jak kdysi se žlutými autobusy. Na to je prostor? Nechat stát rychlík v polích a pustit na nádraží druhý rychlík přednostně?
Jestli s nehodami není zakopaný pes tady? Že se ČD a SŽCZ (SŽDC) věnují byznysu se soukromými dopravci a poskytování placených služeb, zatímco interní služby ČD na úkor toho častěji selžou?
M86i33l55a96n 27V56o18l19e70k
Tak to asi nebude, spíš dostanou přednost vlaky, které ještě jedou přibližně podle grafikonu, před těmi, co už jsou hodně zpožděné.
S64t15a10n14i33s10l61a88v 13R55o16s55e65c34k70ý
Hezký titulek, ale trochu zavádějící. O kolik se zvýšil provoz třeba proti roku 1918?
T66o20m19á21š 45V96y44k24o64u49k84a38l
A o kolik se zvýšil provoz proti 80. letům? Mám Atlas ČSSR z roku 1984, kde jsou zobrazeny intenzity provozu tloušťou příslušného úseku trati. Bylo by velmi hořké zjistit, že tehdy byl provoz stejný nebo dokonce větší ...
P55a59v69e19l 14Š18i96m53o12n
ČD by měly snížit cenu jízdenek a doplnit je nápisem: Jízda na vlastní nebezpečí.
B36á32r97a 62T23u13č41k17o31v97á
No, aby expert přišel na to, že hustší provoz má za následek vyšší riziko nehod, tak na to musel dlouho studovat.
Č84e10n44ě88k 97U10r59b29a17n
Jestli to takhle půjde dál, budou cestující při dojezdu do cílové stanice nadšením tleskat....
J88i67ř60í 75S59l56u94k45a
3 nehody za týden, když loni byly 3 nehody za rok. to by byl 12ti násobný nárůst a to tedy tenn provoz nekopíruje
J52a80n 39M87a20r57e31k
Vloni 3 nehody za rok? To bude podstatně víc...
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko
Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...
Sociální sítě jsou nepřítelem hospody, říká šéf obchodu z Prazdroje
Premium Dříve se v hospodě vypilo na jedno posezení více piv, ale byly to spíše desítky. Dneska naopak...
Kansas láká migranty z New Yorku na práci. Zaměstnáme každého, slibuje
„Chcete práci? Přijďte k nám!“ S takovým vzkazem se obrátil starosta Kansas City Quinton Lucas na...
Za pivo i 255 korun. Rozdíly cen jsou v Evropě obrovské, Praha patří mezi levné
Premium Vyrazit na pivo se v Evropě nejvíc prodraží v severských zemích, kde v sobě ceny zahrnují vysoké...
Čínský vývoz do Ruska klesá pod hrozbou amerických sankcí. Moskva to zlehčuje
Čínský vývoz do Ruska klesá. Ukázala to březnová data, podle nichž se tok zboží z z Číny meziročně...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!