Z Pardubic do Liberce budou dále jezdit České dráhy, byly nejlacinější

  14:38aktualizováno  16:35
Rychlíkovou linku z Pardubic do Liberce budou v následujících dvou letech nadále provozovat České dráhy. O dvouletý kontrakt měly zájem rovněž konkurenční Arriva vlaky a Leo Express. Po otevření obálek s nabídkami vybralo ministerstvo dopravy České dráhy, které za provoz vlaků požadovaly nižší doplatek než konkurenční Arriva.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Martin Veselý, MAFRA

Od prosince tak klesne cena, kterou stát prostřednictvím ministerstva na provoz vlaků na této trase doplácí o téměř třicet korun za každý ujetý kilometr. Dráhy podle ministerstva snížily současnou cenu na 97,95 koruny za kilometr.

Konkurenční nabídka Arrivy počítala s doplatkem 101,5 koruny na kilometr a Leo Express nabídku nakonec nepodal.

KVÍZ: Znáte šukafon nebo ranžír? Rozkryjte železniční slang šotoušů

„Samozřejmě nás mrzí, že jsme neuspěli. Na druhou stranu to dokazuje, že soutěžení přináší nižší cenu a vyšší kvalitu. Doufáme proto, že v tom bude ministerstvo dopravy pokračovat,“ uvedl šéf české Arrivy Daniel Adamka.

Společnost provozující například příměstskou linku mezi Prahou a Benešovem nebo dálkové spojení z Prahy na Slovensko státu nabídla své motorové vlaky 845, ve kterých měly být upravené toalety, aby více vyhovovaly potřebám vozíčkářů.

Naopak České dráhy nabídly pokračování provozu vlaků řady 843 vyráběné ve druhé polovině devadesátých let minulého století. „Nabízejí sedačky s textilním potahem obvyklé u moderních vlaků, audiovizuální info systém, místa pro invalidy včetně bezbariérového WC, místa pro jízdní kola. Dveře jsou předsuvné, ovládané tlačítky a za jízdy blokované,“ uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Ročně stát na provozu rychlíků mezi Pardubicemi a Libercem ušetří přibližně třicet milionů korun.

„Za tyto ušetřené peníze lze ještě více zkvalitnit služby pro cestující a do budoucna případně navýšit počet vlaků,“ uvedl v tiskové zprávě ministr dopravy Dan Ťok.

Řízení na výběr nového dopravce na uvedené trati je první z balíku rychlíkových linek, o kterých se bude rozhodovat od příštího roku. Letos v prosinci totiž na trase R14 z Liberce do Pardubic přes Hradec Králové končí dlouholetý kontrakt Českých drah a podobným způsobem vyprší většina smluv na dálkové linky napřesrok v prosinci. I u těchto spojení bude úřad posuzovat nabídky konkurence, od čeho si slibuje další provozní úspory.

Autor:

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Církev děsí zdanění restitucí. Práci kvůli němu může ztratit každý pátý

Neratovský kostel s prosklenou střechou má nové báně.

Výpočty jsou jednoduché, matematika neúprosná. Když projde zdanění církevních restitucí tak, jak ho navrhuje vládní...

Další z rubriky

Boeing chce létat pod rychlostí zvuku, vyvíjí na to skládací křídla

Boeing Transonic

Letecká společnost Boeing vyvíjí ve spolupráci s vesmírnou agenturou NASA nový druh křídel. Ta by měla letadlům umožnit...

Brexit bez dohody může zdražit letenky, varují aerolinky

Ilustrační snímek

Tvrdý brexit může značně omezit rozvoj letecké dopravy přes Lamanšský průliv. Na stole je sice dohoda, která má umožnit...

Rýn vysychá. Evropská dopravní tepna se možná stane nesplavnou

Náklad na řece Rýn v Kolíně nad Rýnem, Německo (28. listopadu 2018)

Rýn, jedna z nejdelších evropských řek a důležitá přepravní tepna pro mnoho různých druhů zboží, již možná brzy nebude...

Najdete na iDNES.cz