Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M42a20r57t72i70n 49S68e43d25l24á51č77e23k 9839708131222

Je drahý, protože ho málo kupujou. Kdyby ho kupovali víc, určitě by zlevnil. Že, Nováková? ;-D

+54/−2
doporučit
9.4.2019 6:53

L64e37o91š 91S26ý69k31o73r16a 3218928117965

“Náklady jsou tok vysoké, že dokonce převyšují příspěvek Evropské Unie”, tak tahle věta je perla

+45/−1
doporučit
9.4.2019 7:16
Foto

J50i49n34d69ř30i94c83h 67L14n66ě18n22i87č55k36a 5623381279

Tak tady nejde jen o bezpečnost (která se tím u nás dost zlepší), ale hlavně o interoperabilitu. Dneska totiž nejsou největší překážkou ve výrobě univerzální evropské lokomotivy různé napájecí soustavy, ale spíš množství národních zabezpečovačů. Až se dotáhne ETCS, tak bude třeba možné projet s jedním trojsystémovým Vectronem v podstatě přes celou Evropu bez přepřahu, což bude výhoda nejen pro výrobce, ale hlavně pro nákladní dopravce.

+41/−2
doporučit
9.4.2019 6:38

P95a45v30e46l 92N93o79v25o49t36n98ý 7641380752420

ETCS považuji za příliš překombinované a tím pádem drahé, proto se do toho nikdo nehrne. Navíc v reálném nasazení snižuje kapacitu tratě. Má to smysl - na hlavních tazích s rychlostí 200 km/h+. Na všechny ostatní tratě by stačilo mnohem levnější a jednodušší PZB (vymyšleno v Německu v 30. a používá se tam dodnes) či jeho obdoba.

+21/0
doporučit
9.4.2019 7:27

K28a72r11e53l 52N63o75v28á54k 8604691830786

To ke každé lokomotivě vystřelí samostatný satelit, nebo proč to stojí deset mega?

+41/−6
doporučit
9.4.2019 5:13

F38r23a93n20t77i93š96e64k 75F14l56i39n89t14a 1544560689483

Já chci také, aby mi stát zaplatil všechny bezpečnostní a nízkoemisní technologie, které nařizuje EU do osobních aut, až si budukupovat nové auto.

+17/0
doporučit
9.4.2019 8:35

J37a42n 79S69p81u35r19e84k 7626307263750

Co na tom stojí 10 mega?

+16/−2
doporučit
9.4.2019 6:14

J84a32n 20K10o86h35l 4413877861444

Takže na to dostanou příspěvek 4/5 a furt je jim to málo? Hmm... a stát radši ať investuje do rozvoje sítě.. ne všechna krajská města mají dosud přímé spojení na zbytek republiky..

+12/−1
doporučit
9.4.2019 5:24
Foto

M78a77r51t68i53n 24K62l58u30m71p84a22r 5426508987674

Aha, takže nyní proplácí evropské fondy 4/5 nákladů a provozovatelé dopravy se do modernizace zabezpečení nehrnou. Raději počkají, až pobídka skončí a pak budou chtít 100% kompenzovat přímo od státu ze státního rozpočtu. Bezva. Argument, že si to žádá EU je zcela zcestný, zvýšení bezpečnosti si žádají jednotlivé státy, jejich zákonodárci a ve finále my občané. Takový argument prostě neobstojí, dopravci sami by měli dělat maximum pro bezpečnost železničního provozu. Nežijeme v dobách divokého kapitalismu v druhé polovině 19. století někde v okolí Manchesteru. Dopravci měli 20 let čas se na změnu připravit. Tam vidím hlavní problém, neochotu akcionářů a managementu investovat.

+9/0
doporučit
9.4.2019 8:25

R41a68d11e91k 40H75o47d10a28ň 9346287881263

Problém je, že tyhle systémy nejsou žádné samo-domo. Musí to jet podle standardů definovaných napříč EU tak, aby to fungovalo i když k nám přijede vlak z Maďarska nebo Španělska, nebo když náš vlak vjede do Chorvatska. Řečeno jinak, jakékoli řešení "dáme tam GPS a zpracujeme to počítačem" je mimo hru.

No, a tím se to poněkud komplikuje: nejen že to musí jet podle norem, obvykle to musí taky vyrobit organizace s licencemi. Výsledek je bohužel jaký je: v organizaci to patlá pár lidí s know how, a na nich jsou nabalené násobky jejich počtu v manažerech, certifikátorech atd. K tomu je to nějaké SIL-4 pro kontinuální proces, kde možnost selhání je zhruba 10^-8 / hodinu. Výsledek prostě je, že cena toho zařízení je na úrovni 10 % ceny nové lokomotivy do které se nacpe. U nás potenciálně i více než 100 %, protože spousta lokomotiv je z doby krále Klacka.

+6/0
doporučit
9.4.2019 9:54

P28r24o79k61o92p 63K11o28p22e80k 7934320145

Výborně, takže jízdenka Ostrava - 12.5 Praha bude ve výsledku stát 3500,- Kč. I kdybych to mělo zachránit byť jen jeden jediný život... Kam se poděl selský rozum, proboha?

+18/−12
doporučit
9.4.2019 5:42

P98a54v89e72l 88K68u11c29h93t72a 4866941137124

Za 6 miliard, co stojí ročně slevy na železnici pro důchodce na výlety a studenty na diskotéky, lze koupit 600 zařízení. A cena by šla určitě dolů.

+5/−1
doporučit
9.4.2019 8:09

M39a50r50t29i94n 72V42á12v56r15a 4596485864961

Chapz to dobre, ze diky dotacim to mohlo stat jen 2mega, ale vsichni to nechali na posledni chvili a firmy nestihaji, takze nestihnou ani dotaci a firmy jim zdrazi, protoze toho maji moc.

Pak ale neni problem v tom systemu, ale v CD a dalsich, ze zaspali.

+5/−1
doporučit
9.4.2019 7:09

L49i28b86o16r 68F36o75l91t20ý55n44e59k 2876965337514

U aut je také povinná spousta věcí a nikdo to za mě nezaplatí.

Holt důchodci budou mít levnější vlaky, ale žádné jim nebudou jezdit, protože nebudou smět na koleje. Jednoduché.

+6/−3
doporučit
9.4.2019 6:49
Foto

S92t66a89n60i71s76l71a61v 98M58í71č96e97k 3838225505806

Náš systém vlakového zabezpečovače, kdy strojvedoucí tlačítkem potvrzuje dávané návěsti je podle mě lepší. Spolu s autoblokem je i mnohem kapacitnější. Já ETCS rozumím na tratích, kde se jezdí hodně rychle, ale na nějaké vedlejší trati, byť celostátní je to tak trochu nesmysl. Kdo ví, jak to nakonec dopadne...

+9/−7
doporučit
9.4.2019 5:37

P14e78t75r 85M79e35j76z36l46í40k 8938834441840

Dobrý byznys pro výrobce:-/

+3/0
doporučit
9.4.2019 7:38

R44a77d14e22k 92S58e36m35a 3712558343170

takže další euroblbost za miliardy? lokomotiva nemusí být kosmická raketa...

+4/−2
doporučit
9.4.2019 9:49

P20e64t78r 93K35u42b93i77š83t27a 7579648225411

Tvl, co bude jezdit do Slanýho, když nezničitelný plevel nebude moct do Kralup?藍

+2/0
doporučit
9.4.2019 14:47

P22a34v34e46l 76S77o63b73o36t28k92a 5710284

Zařízení musí splňovat SIL 4 (pro osobní dopravu na veřejné trati) - tj. pravděpodobnost nebezpečné poruchy maximálně jednou za 1100 let (tj. nikdy nesmí vzniknout nebezpečná situace).

Právě ta složitost pro výrobce, pro návrh, pro použité prvky, kdy musíte mít i spec. safety procesor dělá tu vysokou cenu.

+2/0
doporučit
9.4.2019 10:35

J90a54n 78J16e29m60e72l25k22a 1575520

Česká železnice je tak trochu v pasti. Na nově modernizované tratě nechtějí instalovat nic jiného než ETCS. Ale ETCS v ČR ještě moc není a nebude a je bohužel zatím opravdu velmi drahý . Tak tam na dlouhé provizorium třeba nedají nic a omezí na 100km/h (což mě teda neuklidňuje). Někde je AVV(automatické vedení vlaku), ale taky není evidentně v povinné výbavě dopravců. A někde asi nefunguje ani český generální stop na GSM-R. (byl na analogovou síť)

Na malé tratě by se mělo asi instalovat něco levnějšího než ETCS L2 (vyhazování peněz). Třeba nějaká ta řešení se satelitem a GSM datovým přenosem zní slušně. Třeba ten Radioblok. Kdyby AŽD nabídlo dobrou cenu.. Než tam v 21 století nemít nic..

Úroveň zabezpečení českých vlaků je krásně vidět na této mapce.

http://gvd.cz/cz/data/mapy/ATP.pdf

V Německu by na mapě 99,9 % tratí nebyla šedá, ale barevná.. A díky tomu, že ETCS se instaluje od hlavních koridorů bude ještě dlouho na většině tratí v čr "šedo - nic - bez vlakového zabezpečovače".

+2/0
doporučit
9.4.2019 7:33

H14o60n88z65a 11K27a30r48á98s61e45k 1115101352778

Nasazení vozidel s mobilní částí ETCS bude v r. 2025 povinné na všech CELOSTÁTNÍCH tratích, tzn. všech vyznačených červeně nebo šedě zde http://provoz.szdc.cz/PORTAL/Show.aspx?path=/Data/Mapy/kategorie.pdf? Takže např. i okolo Liberce, kam traťová část ETCS třeba ani nikdy nebude zavedena? (rychlosti do 100 km/h atd.)

Nebo má autor na mysli "jen" tratě vybavené tímto systémem, tzn. převážně páteřní koridory?

+2/0
doporučit
9.4.2019 6:09

J56i52n45d37ř59i10c63h 23O12b33š14i20l 4370142499260

Ta věc, ETCS, o jejímž systému fungování není zde v stranickém listu, nejspíš záměrně, ani slovo, je zjevně předražená. Nepíše se tu o ní nic asi proto, aby byla udržována v posvátné úctě, abychom tím železničním tunelem prosvištěli v němém úžasu co nejrychleji. A co Faltýnek, už jedná kde se dá?

+5/−9
doporučit
9.4.2019 6:20
Foto

M10a76r80t41i25n 87P97i72š19t97o53r71a 8668558526779

Ať to koupí od Huawei, bude to za desetinu a kvalitnější.

+2/−1
doporučit
9.4.2019 23:19

V80á50c13l29a78v 83P96o52l50á47k 1865422950160

Podle článku a diskuse je splnění toho úkolu do roku 2025 pro ČR nesplnitelné.

Vidím pouze 3 řešení : a) odklad, b) zrušení spojů, c) rozdělení tratí na menší úseky, aby žádná nebyla celostátní. C je takové české.

+2/−1
doporučit
9.4.2019 10:16

P91a44v59e45l 45P34i28l93á61t 8671549725284

Jak je definována tzv. celostátní trať?

+2/−1
doporučit
9.4.2019 7:33

Najdete na iDNES.cz