I přímé spojení, které je spíše vyhlídkovou jízdou, obě města propojí za 38 minut. To představuje polovinu času, kterou může cestující ušetřit proti výše vyjmenovaným trasám s přestupem, pokud se ovšem trefí do taktu tohoto spojení.
Podobných příkladů je v Česku stále nespočet, zejména tam, kde by měly cesty plynule navazovat mezi autobusovým a železničním spojením. Nyní ale Svaz osobních železničních dopravců (SVOD) přišel s výpočtem, kolik peněz mohou kraje ušetřit na dotacích na cestujícího, pokud se jim podaří efektivně provázat jednotlivé dopravní linky, a přilákat tak do veřejné dopravy více cestujících.
Cestujících na železnici v Česku dlouhodobě přibývá. Jen podle dat z první poloviny letošního roku přibylo ve vlacích přes 3,2 milionu cestujících, takže celkové číslo je zhruba 92 milionů. Rostl i přepravní výkon.