Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Železnice do Německa potřebuje úpravy. Zabezpečení vyjde nečekaně draho

Vybavení hlavní tuzemské železniční spojnice do Německa evropským zabezpečovacím systémem se proti dosavadním cenám výrazně prodraží. Systém v případě blížící se kolize dokáže zastavit vlak.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kolize s čím? ;-€ Praha - Děčín obousměrný 3AB, přenos návěstí na stanoviště strojvedoucího, pokud něco vjede do jízdní cesty - projeté návěstidlo apod., tak ZZ ve stanici přestaví všechna návěstidla na návěst zakazující jízdu .... Trať vybavena traťovou částí automatického vedení vlaku ... to vlak zastaví před návěstí stůj samo ....

Poslední zásadní nehoda se stala v listopadu 1989 - najetí vlak 372 na konec osobního vlaku stojícího na zastávce Nové Kopisty pro technickou závadu - za husté (hutné) mlhy, kdy strojvedoucí neviděl na odjezdové návěstidlo stanice Bohušovice nad Ohří a tehdejší ZZ předalo na stanoviště "pozdě" signál STŮJ ... V současné době je taková nehodová událost při jízdě na "automatiku" vyloučena ... ;-(;-(;-(;-(;-(

2 0
možnosti

No ale ECTS na této trati má být v tom nejvyšším levelu. Tedy žádný autoblok, žádná oddílová ani staniční návěstidla, jízda následného vlaku se řídí zábrzdnou vzdádleností.

0 0
možnosti

Nečekaně draho. To mne pobavilo.

2 0
možnosti

M42i20r54e98k 98G76a61j96e41r

20. 10. 2021 8:53

V Číně za pouhých 4x tolik vybudovali tratě pro rychlovlaky, což představuje velký podíl tunelů a vysokých mostů. Vlaky po nich jezdí cestovní rychlostí 300 km/h. Vybudování 1 km tunelu je stálo jen polovinu toho, co průměrná kilometrová cena, to znamená jen 2x tolik, co bude stát to naše zabezpečení proti srážkám vlaků. Zabezpečení tam mají už v té ceně výstavby a to takové, že ani při mnoha tisících vypravených rychlovlacích denně se tam rychlovlaky nesráží. No jasně, nemají jak. Vybudovali 10000 km tratí za 7 let. Nyní staví tratě pro vlaky jezdící 600 km/h. U nás se místo toho o Číně posledních 10 let lhalo a dopravní infrastrukturou jsme zůstali o 50 let zpátky. Jediné, co budeme moci světu nabídnout je skansen pro turisty.

1 0
možnosti

V číně je levnější práce. Navíc vzhledem k autoritativnější vládě se nemusí otravovat s všelijakými aktivisty a majiteli pozemků, kteří pozemek nechtějí prodat. A když stavíte 10000 km tratí, tak je to ve výsledku levnější než když stavíte 10 km...

3 0
možnosti

Přes 100 milionů na 1km trati, přes 100 tisíc na 1m???????? To si snad dělají... Megatunel. Hypertunel.

5 0
možnosti

M28i53l73a72n 51V60o97l19e34k

20. 10. 2021 6:11

Nakonec budeme mít jen páteřní tratě, jejichž provoz se bude muset stále velmi dotovat. Obyčejné tratě samozřejmě zaniknou, protože v moderním kapitalismu se musí točit jenom velké peníze.

1 1
možnosti

Obávám se, že vedlejší tratě tu budou strašit ještě hodně dlouho.

0 3
možnosti

A61l76e54š 83F15r18ý96b41a

20. 10. 2021 5:57

to bude ze zlata

0 0
možnosti

Na všechny zakázky jsou výběrová řízení, pokud to někdo umí levněji, nic mu nebrání se přihlásit a zakázku s jistotou vyhraje...

3 2
možnosti

Ještě k té dokola omílané mantře, že ETCS dokáže nouzově zastavit vlak. Ano, dokáže, ale je to jen jedna z mnoha funkcí, a pro většinu drah ta nejhorší, protože vyjde velmi draho - teda ve státech, kde funguje ucelený dopravní systém. Zatímco jediná snaha českých zabezpečovacích odborníků ze SŽ se stále omezuje na snahu zastavit vlak, ve vyspělejších státech se již od 80. let běžně budují reléově-elektronické systémy, které dělají vše proto, aby žádný vlak pokud možno zastavovat nemusel. Tím přispívají nejen k bezpečnosti, ale i plynulosti provozu.

Ale co můžeme chtít od luxusně placených dogmatiků, často bez přímých zkušeností z provozu, s nulovými zkušenostmi ze zahraničí, pro které je ASDF stejně svatý symbol jako pro jiného rouška. A navíc ve státě, se i vjezd na obsazenou považuje za kritický povel?

10 0
možnosti

Jestliže jsou dvě koleje, tak kde je stále problém?

Dříve ani u jednokolejky nebyl problém, prostě si museli vyměnit kolík.

Chápu že doprava zrychlila i zvětšila svůj objem. Ale!

1 0
možnosti

Tak ETCS je s něčím nekompatibilní? A s čímpak? Vždyť ta balíza se dá namontovat i na elektromechaniku, o RZZ nemluvě, a ještě si troufám říct, že to bude fungovat spolehlivěji než nějaký radiový systém L2. Proč strkají L2 na tratě, kde se bude jezdit do 160 km/h a jsou vybaveny stávajícím zařízením???

Hospodaření odborníků české Správy železnic by do roka položilo i Švýcarské spolkové dráhy. Oni každých 15-20 let vyhazují peníze za údajně zabezpečovací zařízení, které nic nového neumí!!! Podívejte se na Zürich HB Zentralstellwerk, rok výroby 1966, Iltisováno 2014, balízami ETCS vybaveno někdy po roce 2017, celé se to řídí automaticky, dispečeři si válí šunky na letišti v Klotenu.

A česká SŽ na hlavních tratích mění stavědla jako cvičky, a každé nové je jen dražší a méně spolehlivé. To se pak ale pánové nedivte, že se u nás stále jezdí na hubu, když vyhazujete státní peníze do luftu, a vlastní si provozem a rozširováním vlastní sítě vydělat nedokážete!

12 0
možnosti

Aby to nedopadlo jako mýtný systém od Kapsche... Kolik by bylo např. Gripenů za úsek této trati s rychlostí 160km / hod?

0 0
možnosti

A k čemu jsou potřebné Gripeny - ty jsou důkazem toho, tak se plýtvá penězi daňových poplatníků. Kolik mostů silničních / železničních mohlo být opraveno za "pronájem" zbytečných Gripenů ... V rámci hry na ochranu vzdušného prostoru zatím nezastavily let žádného útočníka ... Především proto, že nikdo vzdušný prostor reálně neohrožuje ....

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury

24. dubna 2024

Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...

Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii

24. dubna 2024

Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...

Česko může být vzorem racionálního přístupu k závislostem, říká adiktolog

24. dubna 2024

Oblast závislostí nepatří mezi priority, které by politici kandidující do nadcházejících voleb do...

Kurýři preferují flexibilitu. Tu ale ohrožuje nová evropská legislativa

24. dubna 2024  15:52

Pokud nová evropská legislativa omezí flexibilitu, kurýři a partnerští řidiči taxislužby raději...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!