Diskuze
Železnice do Německa potřebuje úpravy. Zabezpečení vyjde nečekaně draho
Děkujeme za pochopení.
M71i61r55o73s47l10a55v 74Z97i46k50m56u52n59d
Kolize s čím? Praha - Děčín obousměrný 3AB, přenos návěstí na stanoviště strojvedoucího, pokud něco vjede do jízdní cesty - projeté návěstidlo apod., tak ZZ ve stanici přestaví všechna návěstidla na návěst zakazující jízdu .... Trať vybavena traťovou částí automatického vedení vlaku ... to vlak zastaví před návěstí stůj samo ....
Poslední zásadní nehoda se stala v listopadu 1989 - najetí vlak 372 na konec osobního vlaku stojícího na zastávce Nové Kopisty pro technickou závadu - za husté (hutné) mlhy, kdy strojvedoucí neviděl na odjezdové návěstidlo stanice Bohušovice nad Ohří a tehdejší ZZ předalo na stanoviště "pozdě" signál STŮJ ... V současné době je taková nehodová událost při jízdě na "automatiku" vyloučena ...
V40a25c33l61a47v 66H19a43j21e15k
No ale ECTS na této trati má být v tom nejvyšším levelu. Tedy žádný autoblok, žádná oddílová ani staniční návěstidla, jízda následného vlaku se řídí zábrzdnou vzdádleností.
M42i20r54e98k 98G76a61j96e41r
V Číně za pouhých 4x tolik vybudovali tratě pro rychlovlaky, což představuje velký podíl tunelů a vysokých mostů. Vlaky po nich jezdí cestovní rychlostí 300 km/h. Vybudování 1 km tunelu je stálo jen polovinu toho, co průměrná kilometrová cena, to znamená jen 2x tolik, co bude stát to naše zabezpečení proti srážkám vlaků. Zabezpečení tam mají už v té ceně výstavby a to takové, že ani při mnoha tisících vypravených rychlovlacích denně se tam rychlovlaky nesráží. No jasně, nemají jak. Vybudovali 10000 km tratí za 7 let. Nyní staví tratě pro vlaky jezdící 600 km/h. U nás se místo toho o Číně posledních 10 let lhalo a dopravní infrastrukturou jsme zůstali o 50 let zpátky. Jediné, co budeme moci světu nabídnout je skansen pro turisty.
J88i29r70k45a 90J61a91n52o52t18a
V číně je levnější práce. Navíc vzhledem k autoritativnější vládě se nemusí otravovat s všelijakými aktivisty a majiteli pozemků, kteří pozemek nechtějí prodat. A když stavíte 10000 km tratí, tak je to ve výsledku levnější než když stavíte 10 km...
K26a61r28e44l 67N79e54d13o87p55i79l
Přes 100 milionů na 1km trati, přes 100 tisíc na 1m???????? To si snad dělají... Megatunel. Hypertunel.
M28i53l73a72n 51V60o97l19e34k
Nakonec budeme mít jen páteřní tratě, jejichž provoz se bude muset stále velmi dotovat. Obyčejné tratě samozřejmě zaniknou, protože v moderním kapitalismu se musí točit jenom velké peníze.
M22a81t83y44á51š 62Ř94e66h82á81k
Obávám se, že vedlejší tratě tu budou strašit ještě hodně dlouho.
P69a50v33e75l 70O97b61d92r38ž93á27l89e76k
Na všechny zakázky jsou výběrová řízení, pokud to někdo umí levněji, nic mu nebrání se přihlásit a zakázku s jistotou vyhraje...
P97a62v13e43l 18R31o19h56á93č25e36k
Ještě k té dokola omílané mantře, že ETCS dokáže nouzově zastavit vlak. Ano, dokáže, ale je to jen jedna z mnoha funkcí, a pro většinu drah ta nejhorší, protože vyjde velmi draho - teda ve státech, kde funguje ucelený dopravní systém. Zatímco jediná snaha českých zabezpečovacích odborníků ze SŽ se stále omezuje na snahu zastavit vlak, ve vyspělejších státech se již od 80. let běžně budují reléově-elektronické systémy, které dělají vše proto, aby žádný vlak pokud možno zastavovat nemusel. Tím přispívají nejen k bezpečnosti, ale i plynulosti provozu.
Ale co můžeme chtít od luxusně placených dogmatiků, často bez přímých zkušeností z provozu, s nulovými zkušenostmi ze zahraničí, pro které je ASDF stejně svatý symbol jako pro jiného rouška. A navíc ve státě, se i vjezd na obsazenou považuje za kritický povel?
M75i58l31a85n 47P22r80o50u79z79a
Jestliže jsou dvě koleje, tak kde je stále problém?
Dříve ani u jednokolejky nebyl problém, prostě si museli vyměnit kolík.
Chápu že doprava zrychlila i zvětšila svůj objem. Ale!
P87a16v23e45l 88R69o66h71á65č91e80k
Tak ETCS je s něčím nekompatibilní? A s čímpak? Vždyť ta balíza se dá namontovat i na elektromechaniku, o RZZ nemluvě, a ještě si troufám říct, že to bude fungovat spolehlivěji než nějaký radiový systém L2. Proč strkají L2 na tratě, kde se bude jezdit do 160 km/h a jsou vybaveny stávajícím zařízením???
Hospodaření odborníků české Správy železnic by do roka položilo i Švýcarské spolkové dráhy. Oni každých 15-20 let vyhazují peníze za údajně zabezpečovací zařízení, které nic nového neumí!!! Podívejte se na Zürich HB Zentralstellwerk, rok výroby 1966, Iltisováno 2014, balízami ETCS vybaveno někdy po roce 2017, celé se to řídí automaticky, dispečeři si válí šunky na letišti v Klotenu.
A česká SŽ na hlavních tratích mění stavědla jako cvičky, a každé nové je jen dražší a méně spolehlivé. To se pak ale pánové nedivte, že se u nás stále jezdí na hubu, když vyhazujete státní peníze do luftu, a vlastní si provozem a rozširováním vlastní sítě vydělat nedokážete!
M38a77r90t79i70n 98P74ř31i22b55i18l
Aby to nedopadlo jako mýtný systém od Kapsche... Kolik by bylo např. Gripenů za úsek této trati s rychlostí 160km / hod?
M48i94r49o39s16l89a81v 45Z48i95k52m33u73n96d
A k čemu jsou potřebné Gripeny - ty jsou důkazem toho, tak se plýtvá penězi daňových poplatníků. Kolik mostů silničních / železničních mohlo být opraveno za "pronájem" zbytečných Gripenů ... V rámci hry na ochranu vzdušného prostoru zatím nezastavily let žádného útočníka ... Především proto, že nikdo vzdušný prostor reálně neohrožuje ....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury
Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...
Česko může být vzorem racionálního přístupu k závislostem, říká adiktolog
Oblast závislostí nepatří mezi priority, které by politici kandidující do nadcházejících voleb do...
Kurýři preferují flexibilitu. Tu ale ohrožuje nová evropská legislativa
Pokud nová evropská legislativa omezí flexibilitu, kurýři a partnerští řidiči taxislužby raději...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!