„Tohle je zpráva všem tradičním aerolinkám a všem pasažérům byznysové třídy od lidí z Wizz Air. Myslíme si, že zásadně škodíte planetě,“ hlásá nová reklama nízkonákladového dopravce, který se považuje za nejekologičtější leteckou společnost v Evropě.
Wizz Air svou reklamu minulý týden zveřejnily na Twitteru. V příspěvku, jejž opatřily frází „musíme si promluvit“, označily konkurenční společnosti British Airways, Lufthansa a Austrian Airlines.
Dopravce apeluje na bohaté zákazníky zavedených leteckých společností, kterým kromě létání v byznysové třídě vyčítá také jejich masivní zavazadla. „My si zabalíme pouze to potřebné. Vy si berete čtyři košile ke každému z vašich tří obleků, jednu na každou část dne,“ uvádí reklama.
Uhlíková stopa pasažérů byznysových tříd je dvakrát větší než u cestujících Wizz Air, tvrdí společnost a volá po zákazu letenek tohoto typu. Výkonný ředitel Wizz Air József Váradi v polovině listopadu vyzval konkurenční letecké společnosti, aby tuto třídu odstranily z nabídky u letů kratších než pět hodin.