Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Tunel na rychlotrati do Drážďan může mít až 30 km, Němci vybírají trasu

Největší plánovaný železniční tunel na českém i německém území se možná ještě o čtyři kilometry prodlouží. U nejnáročnější stavby na vysokorychlostním spojení Prahy a Drážďan sleduje německá strana dvě varianty. O definitivní podobě trasy se ale nerozhodne před rokem 2025.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

kámošení s Němcema nikdy nic dobrého nepřineslo

0 1
možnosti

J31a83n 52K58l98e55i46c29h

5. 5. 2021 22:58

Na české straně to bude tak akorát finanční tunel :-)

0 1
možnosti

Nevím,jestli rychlovlaky budou stavět v Ustí a pak v Dresdenu.Obě místa jsou blízko a než by se vlak rozjel už by musel brzdit.Realně vlaky by mohly jezdit Berlin-Praha kde je vzdálenost asi 400 km.

V Německu jezdí vlaky ICE,ale tam není rychlost přiliš velká

Ekononicky by to dávalo smysl jen když by byl velký pohyb lidí,což není i před pandemií

0 2
možnosti
Foto

Pořád to bude mnohem lepší cestování než dnes.

Podél Labe: 150 minut.

Tunelem: 55 minut.

Kvalitní doprava je jednou ze zásadních podmínek rozvoje a železnice byla, je a ještě dlouho bude nejlepším systémem dopravy v poměru kapacit k územnímu záboru, bezpečnosti a dlouhodobé spolehlivosti. Kdekoliv byla zrušena či omezena, tam to šlo dlouhodobě do háje - například Broumovsko či Frýdlantsko po zrušení přeshraniční dopravy...

1 0
možnosti

Ale copak copak, že Němci na své straně chtějí stavět trať jen na 200 km/h? Copak ta kvanta turistů, směřujících z Prahy do Drážďan, jim těch 350 km/h nezaplatí? Že oni nakonec budou stejně hloupí jako Švýcaři a Rakušané?

Stavba trati, kterou nebude financovat nákladní doprava, je ekonomický nesmysl. Je třeba zastavit proud státních financí do Správy železnic. Dokud si na sebe úředníci nebudou muset vydělat, bude ČR stále jen flekem na mapě Evropy, který je třeba objíždět.

0 1
možnosti
Foto

Postrádám smyslu u záměru zrušení instituce, která spravuje infrastrukturu. To jako že se ty nové tratě budou stavět samy od sebe?

0 0
možnosti
Foto

P74e93t36r 31Č92i54h84á46k

4. 5. 2021 17:08

Já stále nějak postrádám smysl slova vysokorychlostní trať, proč má zastavovat na malém městě (Ústí nad Labem). VRT má obsluhovat metropole. Tudíž Praha-Dresden.

0 2
možnosti

J13a70n 19P91e61t90e46r43a

4. 5. 2021 18:29

Tak s tímhle počínáním by VRT soupravy nestavěly ani v Brně.. reálně to splňuje jen Praha .

I v rámci Polska by Brno bylo až kolem 12.místa v žebříčku

2 0
možnosti

Tak další 4 roky budou dumat kudy to povede, pak budou rok dělat Eiu, 10 let se budou snažit o stavební povolení a za ty 2 roky co zbývají do 2038 to určitě nestihnou.

Ale spíš než to bych si dovolil tvrdit že nebudou prachy, nebo přijde nějaký nový Bárta třeba a do všeho hodí vidle. Ještě dnes pociťujeme následky jeho kroků a to tam byl jen pár měsíců.

6 0
možnosti

od jedněch vazalů z východu jsme se odpojili aby k nám ti " východní" proletáři přijeli ze " západu"

0 0
možnosti

Tak snad Němci vyberou stejnou trasu, jako Češi z druhé strany kopce...

12 0
možnosti

Kdyžtak budou tunely dva, ne?

1 0
možnosti

To jsou asi takové plány, jakože v polích za Prahou postavíme kosmodrom ;-).

5 2
možnosti

ano, obojí je stejně ujetý

1 0
možnosti

Ekonomický nesmysl. Takový tunel si nevydělá ani na svůj provoz, natož na svoji stavbu. Naše ekonomika bude bojovat aspoň o nějakou udržitelnost, na nějaké dotování, abyste byli v Drážďanech o hodinu dřív, peníze nebudou.

0 5
možnosti

Z něměckého pohledu ne tak docela, dost lidí tam jezdí nakupovat už teď. Znám dokonce i několik lidí, co si tam jelo koupit auto.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Horkovod dodá Brnu teplo a zbaví ho závislosti na plynu, říká ředitel Tepláren

20. dubna 2024

Premium Projekt horkovodu vedoucího z Jaderné elektrárny Dukovany do Brna byl po desetiletích přerušení...

Každá pátá firma v Česku je nefunkční. Povinnosti mají stejné jako ty živé

20. dubna 2024

Zombie firmy. I tak se v Česku nazývají společnosti, které jsou zapsané v obchodním rejstříku, ale...

Nejlepší letiště pro rok 2024 má Katar, Ruzyně se do top 100 nedostala

19. dubna 2024

Titul pro nejlepší letiště světa si pro letošní rok odneslo mezinárodní letiště Hamad v katarském...

Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě

19. dubna 2024

Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!