Diskuze
Rychlotrať do Polska se nevyplatí. Plány se musí předělat
Děkujeme za pochopení.
K63a19r31e90l 93T84r31e70j36b35a51l
Jak je to u VRT s hlukem? Toho se obce asi nejvíc bojí a nechtějí VRT v centru.
(Jel jsem omylem Pardubice. Krajová specialita. Ujede vám v Praze rychlík na Hradec, sednete do rychlíku na Pardubice. V Pardubicích pak jako Willy Fog popojedete lokálkou do Hradce a do svého Hradeckého rychlíku v klidu přestoupíte.)
Rozdíl je zásadní. Cestou do Hradce koukáte do krajiny. Cestou do Pardubic čučíte přes hodinu do betonové posprejované protihlukové stěny. Tunel metra je pohlednější. Trest za pozdní příchod.
VRT u dálnice bude muset splnit, co plní dálnice. Odtlumení obcí. Pokud by hrozil Pardubický model s nekonečnou protihlukovou stěnou, tak o takový vlak nestojím. A míjeli jsme teď nehodu na D11. Hasiči... O výhled na fofrující auta na D11 také není co stát. Vlak podél dálnice mi přijde zvrácený. (Nejen výhled, ale i přístup k dálnici při nehodách.) Bral bych pole a lesy. Ty ale nestojí o VRT.
L79u59d13ě42k 30C64h47r16á26s27t20e50k
Hluk je nepodstatný, už několik km před městem budou vlaky zpomalovat. Navíc standardně budou protihlukové stěny.
K40a45r53e98l 82T46r81e41j70b89a69l
Koukám na mapy. Byly dvě varianty přes Hradec a Liberec. Zdá se, že se dále řeší hlavně Hradec. Obě české větve se mají spojit ve Valbřichu a pokračovat do Vratislavi.
VRT má konkurovat letecké osobní dopravě. Rychlosti nad 250 km/h. Minimum zastávek. Stávající síť uvolněná pro příměstskou dopravu a cargo. Uvažuje se trať vedle dálnice, protože zde stát vlastní pozemky a nemusí příliš řešit výkupy.
Hradecká aktuální varianta vede podél D11 do Jaroměře. Trutnov dá šikmo k Poříčí. Patrně tedy zbouráme Starý Rokytník a Lhotu. Do Polska VRT projde mezi Petříkovicemi a Chvalčí. Starý Rokytník by si měl ohlídat protihlukové stěny. Z jedné strany bude mít D11, z druhé VRT.
Není mi jasné, odbočky Hradec, Jaroměř, Trutnov. To jako proč? To je pro nějaký servis a havárie? Protože běžné provozní zastávky se řeší samostatnými terminály. A ten bude ve Stěžerech. Představa, že budu Trutnov z Prahy jednou jezdit VRT do Hradce a pak pokračovat složitým přestupem a podél VRT spěšným rozhrkaným zastávkovým vlakem přes Kostelec do Trutnova mě přímo nadchla. To za tu investici stojí.
(Jinak mi právě na Boleslavsku Pražáci od stolu nasadili PID a totálně překopali zdejší lokální linky. Smysl těch změn nikdo cestujícím neprezentoval. Místní přišli o letité spoje a dostali nové, dost nesmyslné. Jediné, co z Prahy o PID vypadlo, že takto přibližují Krkonoše Praze. Teď se snad motá pražská MHD až v Trutnově. Nápady pirátsko-čižinské politiky. Tak bych čekal, že smyslem VRT v Hradci je zájem, jak dostat Pražáky do Krkonoš. Viděl bych to, že zdejší penziony Pražáků potřebují metro na Václavák. Což ale splní jen terminál Poříčí.)
K11a88r35e58l 61T62r44e40j13b96a82l
Oprava. Teď se snad motá pražská MHD až v Turnově.
M48a42r81t96i54n 96R74u46z66i19c53k68a
...delate v tom strasny binec, VRT ma byt samostatnou trati, na vyznamnych uzlech maji byt prestupni stanice a min. obbocek... Nedelejte z toho koridory...
Trat na HK a Vratislav je celkem vyznamna pro napojeni Polska, CR a Nemecka je to jedna z pateri... a ano, CR z toho dela regionalni nevyznamnou trat a jeste si nastavyje koef. tak vysoko, aby se nevychazela...
Trat ma z Prahy vest primo do HK na hlavni nadrazi, v tomto useku se vyplati jen jedna stanice pro pomalejsi vrstvu vlaku - zastavkovou a to terminal u V. Oseka, kde se krizi s trati Nymburk-Podebrady-V.Osek-Kolin-K.Hora-Caslav, ktere predstavuji cca 100tis. region, a jedna obcasna stanice u Prahy, a jediny sjezd na Pardubice na koridor... od HK se nevyplati uz zadna stanice az Valbrich v Polsku, pokud zde na tomto useku ma byt nejaka obcasna zastavka, tak Trutnov Porici s vazbou na regionalni trate... nic vic a nic min...
Provoz je jednoduchy, ve dvou/trech vrstvach, Praha-Vratislav bez zastaveni nebo s jednou zastavkou Hradec Kral., v nejrychlejsi vrstve, Praha-HK-(Trutnov) a Praha-Pardubice s jednou obcasnou zastavkou V.Osek (terminal Podebrady) v druhe pomalejsi vrstve,....
Nic jineho se nevyplati, pokud ma vlak sjizdet na regionalni trate, muze tak udelat v HK nebo v Pardubicich, a muze pokracovat po stand. trati. Nejlepe Chrudim, Pardubice, Jaromer, Nachod propojit na regionalni urovni a jako navazujici spoj s prestupem v Hradci a Pardubicich, stejne jako dalsi trate, stejne jako trat u Podebrad... Par trati by tak muselo zmenit smerove propojeni tak, aby navazovali ke stanicim VRT a center mest.
J90o55s49e84f 47H33o54r92n79í89k
Mě už tyhle články ani nebaví číst.
M11i52c94h15a84l 53K80r86u17p52i56č95k21a
Kdyz mi byly ctyri roky a rodice koupili chalupu u Bernartic, tak mi tata povidal: zanedlouho tady pobliz povede dalnice. Uplynulo padesat let a dalnice je teprve u Jaromere. Takze rychlovlak bych videl jako stavbu pristiho stoleti.
D26o85m91i83n66i34k 32Ž59ď57á30n44s13k22ý
Pokud VRT ztrácí původní význam, tedy nahradit leteckou dopravu popř. pospojovat kraje a všude jsou sjezdy a odbočky a zpomalení na 200km/h tak se nemůžeme divit. Pořád ale nechápu proč nejde spojení přes Liberec, kde není železniční spojení s Prahou. Na HK už vedou 2 tratě
S58v91a89t91o85p32l46u25k 43N58o37v68á61k
Ano - na 2 roky ste zavřeli koridor Praha - Brno a výsledek je ten, že se místo 2:30 bude jezdit 2:35, s tímhle přístupem tady bude za 50 let stejný ho. Sme totální banánová republika všem pro smích.
F49r52a47n68t45i41š42e90k 75K42o46ř37í20z15e10k
Vědeckofantastickou literaturu mám rád, ale co třeba spíše alespoň pohnout s modernizací stávající tratě na Hradec a Choceň, s nějakým napřímením třeba u Oseka ... a rychlostí 200 km/h?
K54a84r17e44l 73T87r76e57j90b23a36l
Republice by slušelo přeložení polských kamionů na cargo vlaky. O tom ale rychlodráhy nejsou, ne? Nebo přes den dopravní doprava a v noci cargo?
Co tak vidím, kamion je levnější a praktičtější, než vlak. Se zdražováním energií se má situace pro vlaky ještě zhoršit.
S Polskem bych řešil hlavně nákladní dopravu.
V97á89c27l25a11v 52P87o75u90s20t68k32a
A jako na potvoru to oni s vámi řešit nechtějí...
L30e98a 78B59r21i29x12i
Krušnohorký tunel? Tam asi bude horko a krušno...
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Ovocnářům hrozí bankroty. Mrazy ceny určitě ovlivní, hlavně jablek, říká jejich šéf
Pěstitelům ovoce hrozí kvůli mrazům bankroty, říká předseda Ovocnářské unie ČR Martin Ludvík....
České dráhy vydělaly téměř čtyři miliardy korun. Tahounem byla osobní doprava
Státem vlastněné České dráhy dosáhly v loňském roce hrubého zisku 3,8 miliardy. Na rozdíl od...
Děláte z Benátek zábavní park, stěžují si místní. Město začalo vybírat vstupné
Italské Benátky od čtvrtka zavedly poplatek ve výši pěti eur (asi 126 korun) pro návštěvníky, kteří...
K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa
Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...