Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Rychlotrať do Polska se nevyplatí. Plány se musí předělat

Plánované vedení vysokorychlostní trati do Polska narazilo na zásadní problém. Zhruba 130 kilometrů kolejí, kde by vlaky mohly jet rychlostí od 250 do 320 kilometrů, se tak, jak je nyní navrženo, nevyplatí stavět. Vyplývá to z prvních výsledků studie proveditelnosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KT

Jak je to u VRT s hlukem? Toho se obce asi nejvíc bojí a nechtějí VRT v centru.

(Jel jsem omylem Pardubice. Krajová specialita. Ujede vám v Praze rychlík na Hradec, sednete do rychlíku na Pardubice. V Pardubicích pak jako Willy Fog popojedete lokálkou do Hradce a do svého Hradeckého rychlíku v klidu přestoupíte.)

Rozdíl je zásadní. Cestou do Hradce koukáte do krajiny. Cestou do Pardubic čučíte přes hodinu do betonové posprejované protihlukové stěny. Tunel metra je pohlednější. Trest za pozdní příchod.

VRT u dálnice bude muset splnit, co plní dálnice. Odtlumení obcí. Pokud by hrozil Pardubický model s nekonečnou protihlukovou stěnou, tak o takový vlak nestojím. A míjeli jsme teď nehodu na D11. Hasiči... O výhled na fofrující auta na D11 také není co stát. Vlak podél dálnice mi přijde zvrácený. (Nejen výhled, ale i přístup k dálnici při nehodách.) Bral bych pole a lesy. Ty ale nestojí o VRT. Rv

0 0
možnosti
LC

Hluk je nepodstatný, už několik km před městem budou vlaky zpomalovat. Navíc standardně budou protihlukové stěny.

0 0
možnosti
KT

Koukám na mapy. Byly dvě varianty přes Hradec a Liberec. Zdá se, že se dále řeší hlavně Hradec. Obě české větve se mají spojit ve Valbřichu a pokračovat do Vratislavi.

VRT má konkurovat letecké osobní dopravě. Rychlosti nad 250 km/h. Minimum zastávek. Stávající síť uvolněná pro příměstskou dopravu a cargo. Uvažuje se trať vedle dálnice, protože zde stát vlastní pozemky a nemusí příliš řešit výkupy.

Hradecká aktuální varianta vede podél D11 do Jaroměře. Trutnov dá šikmo k Poříčí. Patrně tedy zbouráme Starý Rokytník a Lhotu. Do Polska VRT projde mezi Petříkovicemi a Chvalčí. Starý Rokytník by si měl ohlídat protihlukové stěny. Z jedné strany bude mít D11, z druhé VRT.

Není mi jasné, odbočky Hradec, Jaroměř, Trutnov. To jako proč? To je pro nějaký servis a havárie? Protože běžné provozní zastávky se řeší samostatnými terminály. A ten bude ve Stěžerech. Představa, že budu Trutnov z Prahy jednou jezdit VRT do Hradce a pak pokračovat složitým přestupem a podél VRT spěšným rozhrkaným zastávkovým vlakem přes Kostelec do Trutnova mě přímo nadchla. To za tu investici stojí. ;-D

(Jinak mi právě na Boleslavsku Pražáci od stolu nasadili PID a totálně překopali zdejší lokální linky. Smysl těch změn nikdo cestujícím neprezentoval. Místní přišli o letité spoje a dostali nové, dost nesmyslné. Jediné, co z Prahy o PID vypadlo, že takto přibližují Krkonoše Praze. Teď se snad motá pražská MHD až v Trutnově. Nápady pirátsko-čižinské politiky. Tak bych čekal, že smyslem VRT v Hradci je zájem, jak dostat Pražáky do Krkonoš. Viděl bych to, že zdejší penziony Pražáků potřebují metro na Václavák. Což ale splní jen terminál Poříčí.) ;-D

0 0
možnosti
KT

Oprava. Teď se snad motá pražská MHD až v Turnově.

0 0
možnosti
MR

...delate v tom strasny binec, VRT ma byt samostatnou trati, na vyznamnych uzlech maji byt prestupni stanice a min. obbocek... Nedelejte z toho koridory...

Trat na HK a Vratislav je celkem vyznamna pro napojeni Polska, CR a Nemecka je to jedna z pateri... a ano, CR z toho dela regionalni nevyznamnou trat a jeste si nastavyje koef. tak vysoko, aby se nevychazela...

Trat ma z Prahy vest primo do HK na hlavni nadrazi, v tomto useku se vyplati jen jedna stanice pro pomalejsi vrstvu vlaku - zastavkovou a to terminal u V. Oseka, kde se krizi s trati Nymburk-Podebrady-V.Osek-Kolin-K.Hora-Caslav, ktere predstavuji cca 100tis. region, a jedna obcasna stanice u Prahy, a jediny sjezd na Pardubice na koridor... od HK se nevyplati uz zadna stanice az Valbrich v Polsku, pokud zde na tomto useku ma byt nejaka obcasna zastavka, tak Trutnov Porici s vazbou na regionalni trate... nic vic a nic min...

Provoz je jednoduchy, ve dvou/trech vrstvach, Praha-Vratislav bez zastaveni nebo s jednou zastavkou Hradec Kral., v nejrychlejsi vrstve, Praha-HK-(Trutnov) a Praha-Pardubice s jednou obcasnou zastavkou V.Osek (terminal Podebrady) v druhe pomalejsi vrstve,....

Nic jineho se nevyplati, pokud ma vlak sjizdet na regionalni trate, muze tak udelat v HK nebo v Pardubicich, a muze pokracovat po stand. trati. Nejlepe Chrudim, Pardubice, Jaromer, Nachod propojit na regionalni urovni a jako navazujici spoj s prestupem v Hradci a Pardubicich, stejne jako dalsi trate, stejne jako trat u Podebrad... Par trati by tak muselo zmenit smerove propojeni tak, aby navazovali ke stanicim VRT a center mest.

1 0
možnosti
JH

Mě už tyhle články ani nebaví číst.

3 0
možnosti
MK

Kdyz mi byly ctyri roky a rodice koupili chalupu u Bernartic, tak mi tata povidal: zanedlouho tady pobliz povede dalnice. Uplynulo padesat let a dalnice je teprve u Jaromere. Takze rychlovlak bych videl jako stavbu pristiho stoleti.

5 0
možnosti
Foto

Pokud VRT ztrácí původní význam, tedy nahradit leteckou dopravu popř. pospojovat kraje a všude jsou sjezdy a odbočky a zpomalení na 200km/h tak se nemůžeme divit. Pořád ale nechápu proč nejde spojení přes Liberec, kde není železniční spojení s Prahou. Na HK už vedou 2 tratě

0 0
možnosti
JM

J96a16n 58M13o13l58n52á79r

26. 11. 2022 12:06

Protože by to bylo asi více ztrátové.

0 0
možnosti
SN

Ano - na 2 roky ste zavřeli koridor Praha - Brno a výsledek je ten, že se místo 2:30 bude jezdit 2:35, s tímhle přístupem tady bude za 50 let stejný ho. Sme totální banánová republika všem pro smích.

8 0
možnosti
TN

Naprosto přesné.

0 0
možnosti
FK

Vědeckofantastickou literaturu mám rád, ale co třeba spíše alespoň pohnout s modernizací stávající tratě na Hradec a Choceň, s nějakým napřímením třeba u Oseka ... a rychlostí 200 km/h?

4 0
možnosti
KT

Republice by slušelo přeložení polských kamionů na cargo vlaky. O tom ale rychlodráhy nejsou, ne? Nebo přes den dopravní doprava a v noci cargo?

Co tak vidím, kamion je levnější a praktičtější, než vlak. Se zdražováním energií se má situace pro vlaky ještě zhoršit.

S Polskem bych řešil hlavně nákladní dopravu.

3 1
možnosti
VP

A jako na potvoru to oni s vámi řešit nechtějí... ;-D

0 0
možnosti
LB

L30e98a 78B59r21i29x12i

26. 11. 2022 9:57

Krušnohorký tunel? Tam asi bude horko a krušno...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Ovocnářům hrozí bankroty. Mrazy ceny určitě ovlivní, hlavně jablek, říká jejich šéf

25. dubna 2024  8:44,  aktualizováno  10:58

Pěstitelům ovoce hrozí kvůli mrazům bankroty, říká předseda Ovocnářské unie ČR Martin Ludvík....

České dráhy vydělaly téměř čtyři miliardy korun. Tahounem byla osobní doprava

25. dubna 2024  10:06

Státem vlastněné České dráhy dosáhly v loňském roce hrubého zisku 3,8 miliardy. Na rozdíl od...

Děláte z Benátek zábavní park, stěžují si místní. Město začalo vybírat vstupné

25. dubna 2024  8:51,  aktualizováno  9:33

Italské Benátky od čtvrtka zavedly poplatek ve výši pěti eur (asi 126 korun) pro návštěvníky, kteří...

K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa

25. dubna 2024

Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!