- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vize? Sci-fi? Ne, tohle je vtip a iDnes by se měla přejmenovat na Dikobraz!
130 miliard je asi 13 tisíc Kč na každého obyvatele ČR (já to určitě neprojezdím). K tomu provozní náklady a je jasné, že se to nikdy nemůže zaplatit. Když už, tak nejefektivnější jsou investice do příměstské dopravy.
Nemůžete to přepočítávat na osobu, když tam jezdí i nákladní vlaky.
A zaplatí se to jednoduše. Životnost stavby je totiž desítky ba někdy až stovky let.
Města severních Čech potřebují lepší spojení mezi sebou. Především dálnici Vary-Ústí-Liberec. Potřebuje, aby lidi snadno mohli jezdit dál do práce, aby se služby zrychlily a zlevnily.
Rychlovlak do Prahy Mostu nepomůže.
Jezdit autem do práce na delší vzdálenost není nic levného. A kdo bude jezdit z Mostu do Ústí, kde je ta nezaměstnanost taky? Aby tam dostal stejně ubohou mzdu jako v Mostu?
Trať do Prahy bude vytížena mnohem více. Kromě toho, že tam je nižší nezaměstnanost, je i 10x větší. Přepravní vztah měst je přímo úměrný jejich velikosti a nepřímo vzdálenosti. To by to Ústí muselo být 10x blíže, ale není.
Úsměvné. Most a Louny si zaslouží odbočku z VRT. Ale stotisícový Liberec s dvěma průmyslovými zónami nám pro nové přímé spojení s Prahou ekonomicky nevychází. Jen půlka trati do Bolky, by to dle studie dala.
Nevím, jestli se nebo . Ale vidím to na další dobře vyhozené peníze za studii směr Mostecko.
To je jednoduché.
a) Liberec je za horama. Mezi Turnovem a Libercem by musel být poměrně nákladný tunel. Do Mostu to povede po rovině.
b) Do Mostu (resp. krušnohoří) je vyšší pptávka po nákladní dopravě. Ta pomáhá efektivitě trati více než osobní doprava.
c) Most není jen Most, trať pomůže i sousedním městům. S touto "aglomerací" je Most větší než Liberec.
d) v Mostě a okolí je vyšší nezaměstnanost než v Liberci. Proto lze očekávat vyšší poptávku po dojíždění.
Stav příprav rychlých tratí k 11/2019
https://www.szdc.cz/vrt/co-je-vrt/postup-pripravy-vrt?inheritRedirect=true
V červnu roku 1989 schválila vláda ČSSR výstavbu vrt v Československu. Rychlost měla být max 300km/hod a Škoda měla vyvinout vrt el.jednotku Škoda 100E... Takže nic nového pod sluncem...
Neumíte postavit dálnici z Hradce do Polska a ani do Olomouce. Liberec má kloudnou cestu tak maximálně do Prahy, ale jiné směry jsou tragédie. D1 je tankondrom a o nervy. Dálnice na Vídeň není. Do Budějovic z Prahy je to celodenní výlet...na letiště vede jediná cesta, kde když se něco stane, tak asi 30% lidi je v riziku, že neodletí...a řešíte rychlodráhu za 138mld CZK? Jen na studiích utrácíte miliony...
To je zřejmě účel takových studií. Pražská stanice Opera padla, tak je potřeba vymyslet něco dalšího, aby se ponízky sypaly.
Pěkné plány, ale doporučovala bych našim čelním představitelům shlédnout nový film Vlastníci.
Přijde mi, že celý film, kromě posledních pěti minut je to samé v bleděmodrém, co se děje na nejvyšších postech vlády, mezi poslanci a ve vedení jednotlivých krajů. Neustále nejsou schopni domluvit se na důležitých věcech, respektive na tom, co je důležité a nutné právě ted zrealizovat. Viz dálnice Brno Vídeň, např.
Nechápu, jak je vůbec možné vrážet peníze do projektů, které nebudou v nejbližších třiceti letech realizovány, když je těch peněz potřeba někde jinde a ještě tvrdit, že investice zrovna do tohoto projektu by přinesla takové a makové plusy.
Až budeme mít u nás zrekonstruované všechny školy i s vnitřním vybavením, až bude jisté, že každé /očkované/ dítě bude snadno umístitelné do školky, až budou vystavěny všechny dálnice a zrekonstruované všechny silnice, až bude v sociální sféře dostatek peněz na péči o seniory, až se provede zásadní změna ve vyplácení sociálních dávek, až, až, až, tak teprve bych doporučovala přemýšlet nad nějakým takovým projektem
Vy byste mohl psát texty pro Katapult. ...až se bude psát rok 2006...až budou počítače přemýšlet...létat na Venuši na výlet...tráva před domy.... A co děti? Ale neberte to ve zlém, máte pravdu.
To dřív bude rychlovlak z Pekingu k hranicím než tohle.