Diskuze

Rychlovlak z Prahy do Drážďan pomůže i Mostu, slibuje projekt za 138 miliard

Louny, Most či Karlovy Vary mají šanci získat mnohem pohodlnější dopravní spojení s hlavním městem. Koleje do průmyslového Podkrušnohoří by se totiž mohly stát součástí projektu vysokorychlostní tratě mezi Prahou a saskými Drážďany. Zkrácení dojezdu vlaků na polovinu slibuje projekt stavby téměř 200 kilometrů nových kolejí za 138 miliard korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J22o28s77e28f 10L44a55n57z

4. 12. 2019 0:35

Vize? Sci-fi? Ne, tohle je vtip a iDnes by se měla přejmenovat na Dikobraz!

0 0
možnosti

M26i11l82a21n 10V33o23l97e68k

3. 12. 2019 19:31

130 miliard je asi 13 tisíc Kč na každého obyvatele ČR (já to určitě neprojezdím). K tomu provozní náklady a je jasné, že se to nikdy nemůže zaplatit. Když už, tak nejefektivnější jsou investice do příměstské dopravy.

0 0
možnosti

Nemůžete to přepočítávat na osobu, když tam jezdí i nákladní vlaky.

A zaplatí se to jednoduše. Životnost stavby je totiž desítky ba někdy až stovky let.

0 0
možnosti

Města severních Čech potřebují lepší spojení mezi sebou. Především dálnici Vary-Ústí-Liberec. Potřebuje, aby lidi snadno mohli jezdit dál do práce, aby se služby zrychlily a zlevnily.

Rychlovlak do Prahy Mostu nepomůže.

0 0
možnosti

Jezdit autem do práce na delší vzdálenost není nic levného. A kdo bude jezdit z Mostu do Ústí, kde je ta nezaměstnanost taky? Aby tam dostal stejně ubohou mzdu jako v Mostu?

Trať do Prahy bude vytížena mnohem více. Kromě toho, že tam je nižší nezaměstnanost, je i 10x větší. Přepravní vztah měst je přímo úměrný jejich velikosti a nepřímo vzdálenosti. To by to Ústí muselo být 10x blíže, ale není.

0 0
možnosti

Úsměvné. Most a Louny si zaslouží odbočku z VRT. Ale stotisícový Liberec s dvěma průmyslovými zónami nám pro nové přímé spojení s Prahou ekonomicky nevychází. Jen půlka trati do Bolky, by to dle studie dala.

Nevím, jestli se ;-D nebo ;-( . Ale vidím to na další dobře vyhozené peníze za studii směr Mostecko.

1 0
možnosti

To je jednoduché.

a) Liberec je za horama. Mezi Turnovem a Libercem by musel být poměrně nákladný tunel. Do Mostu to povede po rovině.

b) Do Mostu (resp. krušnohoří) je vyšší pptávka po nákladní dopravě. Ta pomáhá efektivitě trati více než osobní doprava.

c) Most není jen Most, trať pomůže i sousedním městům. S touto "aglomerací" je Most větší než Liberec.

d) v Mostě a okolí je vyšší nezaměstnanost než v Liberci. Proto lze očekávat vyšší poptávku po dojíždění.

1 0
možnosti

V červnu roku 1989 schválila vláda ČSSR výstavbu vrt v Československu. Rychlost měla být max 300km/hod a Škoda měla vyvinout vrt el.jednotku Škoda 100E... Takže nic nového pod sluncem...

2 1
možnosti

Moderní pohádky to jsou! R^

2 0
možnosti

P62e82t60r 66F52e80i53g15l

3. 12. 2019 9:05

Neumíte postavit dálnici z Hradce do Polska a ani do Olomouce. Liberec má kloudnou cestu tak maximálně do Prahy, ale jiné směry jsou tragédie. D1 je tankondrom a o nervy. Dálnice na Vídeň není. Do Budějovic z Prahy je to celodenní výlet...na letiště vede jediná cesta, kde když se něco stane, tak asi 30% lidi je v riziku, že neodletí...a řešíte rychlodráhu za 138mld CZK? Jen na studiích utrácíte miliony...;-O

7 1
možnosti

To je zřejmě účel takových studií. Pražská stanice Opera padla, tak je potřeba vymyslet něco dalšího, aby se ponízky sypaly.

0 1
možnosti

Pěkné plány, ale doporučovala bych našim čelním představitelům shlédnout nový film Vlastníci.

Přijde mi, že celý film, kromě posledních pěti minut je to samé v bleděmodrém, co se děje na nejvyšších postech vlády, mezi poslanci a ve vedení jednotlivých krajů. Neustále nejsou schopni domluvit se na důležitých věcech, respektive na tom, co je důležité a nutné právě ted zrealizovat. Viz dálnice Brno Vídeň, např.

Nechápu, jak je vůbec možné vrážet peníze do projektů, které nebudou v nejbližších třiceti letech realizovány, když je těch peněz potřeba někde jinde a ještě tvrdit, že investice zrovna do tohoto projektu by přinesla takové a makové plusy.

Až budeme mít u nás zrekonstruované všechny školy i s vnitřním vybavením, až bude jisté, že každé /očkované/ dítě bude snadno umístitelné do školky, až budou vystavěny všechny dálnice a zrekonstruované všechny silnice, až bude v sociální sféře dostatek peněz na péči o seniory, až se provede zásadní změna ve vyplácení sociálních dávek, až, až, až, tak teprve bych doporučovala přemýšlet nad nějakým takovým projektem :-/

1 1
možnosti

Vy byste mohl psát texty pro Katapult. ...až se bude psát rok 2006...až budou počítače přemýšlet...létat na Venuši na výlet...tráva před domy.... A co děti? Ale neberte to ve zlém, máte pravdu.

0 0
možnosti

To dřív bude rychlovlak z Pekingu k hranicím než tohle.

0 0
možnosti