"Je to pokrok po mnoha letech jednání a leštění klik na úřadech. Jsem mírný optimista," uvedl Robert Koutný z Hospodářské a sociální rady Sokolovska, který zároveň pracuje na SŽDC v Karlových Varech.
"Vykácení souvislého porostu bude stát několik milionů korun. Jsou tam i stromy s kmeny o obvodu 40 centimetrů. Chápu to jako první hmatatelný důkaz, že se s tratí bude něco dít," doplnil Koutný.
Oznámení o čištění trati už dostal Městský úřad v Horním Slavkově. Náletové dřeviny chce správce železnice vymýtit zatím jen v šest kilometrů dlouhém úseku z Ležnice do Krásného Jezu.
Důvod je jasný. Právě tuto část potřebuje firma Legios jako vlečku, aby po ní mohla z Horního Slavkova převážet k zákazníkům své výrobky - tisíc železničních cisternových vagonů ročně.
Nyní Legios díly cisteren nakládá na auta a vozí je k montáži po silnici do své fabriky v Lounech.
Trať bude potřebovat i firma Sanaka, která by ve Slavkově chtěla otevřít staré odkaliště a začít tu těžit tisíce tun písku.
Historie železniceLoket - H. Slavkov - Krásný Jez Celková délka: 15,1 km |
"Je domluveno, že Legios umožní Sanace nakládat písek do vagonů ve svém areálu. Správa železnic by se spolu s ministerstvem dopravy měla postarat, aby přeprava zboží a surovin nezatěžovala silnici a naše občany," apeluje starostka Horního Slavkova Jana Vildumetzová.
Pokud si firma Legios objedná provoz na trati, měla by SŽDC podle předchozí dohody najít peníze na rekonstrukci mrtvé železnice. Na SŽDC dál také leží žádost Legiosu o odkoupení trati.
Strojírenská firma by chtěla kolejiště získat a opravit v případě, že to nakonec neudělá stát. Vláda minulý týden odložila rozhodnutí prodat jedenáct regionálních železnic. Ta slavkovská byla na seznamu.
Náměstek hejtmana pro dopravu Petr Navrátil zopakoval, že když se podaří trať opravit, kraj si od některého z dopravců objedná osobní dopravu.
"Záleželo by na parametrech - tedy jestli to bude jen vlečka, nebo regulérní železnice," uvedl Navrátil.