Diskuse k článku

Zrychlíme vlaky, zavedeme společnou jízdenku, slibují strany

Společná jízdenka pro všechny dopravce, nové úseky dálnic a silnic, opravená nádraží a rychlejší vlaky. To všechno se nám v příštím volebním období splní bez ohledu na to, kdo vyhraje říjnové volby. Tedy pokud lze věřit volebním programům politických stran.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P36e44t11r 50Ř71i71h50á90k 9914396797528

Tolik krasnych slibu o zdarne budoucnosti. Nemohly by byt volby co pulrok? :) by byli v permanentnim slibovacim modu :)

+2/0
18.9.2017 12:18

R75a48d85e29k 91H32o48d38a48ň 9466387731463

Je jedno kolik toho naslibují. Rychlý vlak nemůže jezdit po těch samých kolejích, kde se crcají vláčky 50kou. V Japonsku to pochopili již dávno, a přes 50 let jezdí vlaky o rychlosti 200 km/h., což ale nutně znamená postavit nové tratě jen pro tyto vlaky. A tohle by se ideálně mělo řešit na území EU, nikoli "jen" ČR tak, aby specifika byla společná, a vlaky šlo prodlužovat i do zahraničí.

On by samozřejmě vlak co by dělal Brno-Praha nebo Praha-Ostrava za 40 minut hodně pomohl, ale o tom si asi můžeme nechat jen zdát.

+2/0
18.9.2017 10:25

R62a25d58e60k 71J19a40n45a60t13a 9915866594582

Samozřejmě, že pro vysokorychlostní vlaky jsou třeba nové, vysokorychlostní tratě - on někdo tvrdí opak?

Nechat zdát si o tom nemusíme. Je to zcela reálná možnost. V podstatě jediným důvodem, proč se tyto tratě u nás ještě nestaví, je určitý "mentální blok" v hlavách politiků a voličů.

A ještě nechnická poznámka - jízdní doba nejvyšší vrstvy spojů po VRT Praha-Brno by měla být systémová hodina, tj. cca 55 minut. Nikoliv 40 minut - to jsem v žádné studii neviděl.

+2/0
18.9.2017 10:34

M53i87r80e27k 92Z40á72v64o74d53n28ý 7872887880258

Řekl bych, že to není mentální blok, ale především peníze...

0/−2
18.9.2017 11:15

P86e96t72r 76N34o19v35o42t40n67y 1701210431

Peněz by teď bylo. Kdyby ovšem ty stavby byly už připravené.

+3/0
18.9.2017 11:22

M25i45r92e41k 41Z73á94v50o66d28n44ý 7422727970498

No, pokud se každý rok zadlužíme o cca 50 mld. více, tak ano, bylo by i na tyto stavby :)

0/−3
18.9.2017 11:26

R14a41d83e29k 50J30a72n15a29t20a 9345496274542

Nemusíme se zadlužovat. Například VRT Praha-Brno vyjde (bez přestavby uzlů, kterou ale stejně musíme udělat) cca na 150 mld. Kč.

EU zaplatí 80% (toje zcela běžné u železničních projektů, narozdíl od silničních). Pak při době stavby dejmě tomu 10 let vychází 3 miliardy z národních zdrojů ročně. Pro srovnání národní zdroje rozpočtu SFDI jsou zhruba 45 mld. ročně, takže ta stavba VRT zabere pouze tohoto 6% rozpočtu.

A jakmile bude hotová (a lze ji zprovozňovat po částech), tak přináší úspory. Na času lidí, na zaměstnanosti, na ušetřených dotacích (VRT vlaky zpravidla není třeba dotovat).

+3/0
18.9.2017 18:49

P49e59t32r 28N38i49v39n60i86c55k24ý 3922744305777

Houby. Zrovna teď EU nabízí peněz na VRt dost. Akorát nejsme připraveni. Nemáme projekt, nemáme trasování, nevykupujem pozemky.

Za to všechno si můžeme SAMI!

+3/0
18.9.2017 13:25

M38i44l61a20n 84K38o97i83š 4507692231510

VRT mají význam jen pro dálkové spoje. Na tratích, kde je zastávka každých 3 až 5 km to postrádá smysl. Tam stačí, aby vlaky jezdily rychlostí 90 až 120 km/h...

Mimochodem - v Japonsku jsou VRT jen dálkové a páteřní tratě, navíc nemají tak hustou železniční síť jako my.

0/0
18.9.2017 10:44

R39a73d31e16k 34J76a94n26a68t21a 9235436584202

Myslím, že nejste s "Radkem Hodaněm" ve sporu. On netrvdí, že mají vysokoru rychlostí jezdit lokálky nebo příměstské vlaky.

+1/0
18.9.2017 11:04

M52i54l37a15n 57K55o52i36š 4897752721380

To není spor, jen upřesnění. Samozřejmě jsem pro VRT u nás. Ale taky pro, aby se současné hlavní tratě modernizovaly a zrychlily na přijatelnou úroveň, což technicky lze často i bez přeložek tratí.

+1/0
18.9.2017 11:18

J42a26n 51J75e81m58e25l96k98a 1865640

Zdá se, že se krásně opět vyhnuli tématu, zda chtějí soutěžit vlakovou dopravu a v jakém podílu.

0/0
18.9.2017 10:17

F48r89a26n78t13i19š26e30k 27S61t74r84n53a55d 4454225669986

Jsem důchodce. Chci být v důchodovém věku aktivní. K tomu potřebuji možnost přemisťování se z místa na místa prostředky veřejné dopravy - především vlaky. Závidím důchodcům na Slovensku, že už po několik let mohou po území Slovenska cestovat zadarmo. Valorizace důchodů řádově ve stokorunách nikdy nedosáhne zvyšování platů státních zaměstnanců v tisícikorunách. Budu volit KSČM nebo ČSSD zejména proto, aby jejich poslanci ( ministři ) mohli splnit volební slib ohledně výše cestovních výdajů žáků, studentů a důchodců.

0/−1
18.9.2017 10:12

R13o82b55e43r95t 44F78e74j92e39r 1641279605210

Já bych nebyl proti, kdyby byla veřejná doprava pro všechny občany zcela zdarma, financována z veřejného rozpočtu. Pomocí "megalítačky" by se pouze evidoval pohyb cestujících a kapacita dopravních prostředků by se přizpůsobovala poptávce cestujících. Naprosto transparentní, pružné, efektivní, ekologické řešení.

0/−1
18.9.2017 10:27

R65a89d88e24k 40J76a49n27a73t54a 9545756674402

Vyjděme z vámi zmíněné "valorizace důchodů po stokorunách". Počítejme, že jste dostal 120 Kč měsíčně. To je 1440 Kč ročně, za 3 roky 4300 Kč.

A karta IN Senior, se kterou můžete jezdit osobními a spěšnými vlaky ČD neomezeně zdarma, stojí 3990 Kč na 3 roky. Takže pokud chcete jezdit "zadarmo", můžete.

+3/−1
18.9.2017 10:47

P97a29v45e45l 57V96y94p14l19a15š93i81l 7980378254858

Hezký. Ale na Slovensku lze jezdit zdarma i rychlíky. A valorizace není pouze na IN kartu. I já důchodce jezdím na Slovensko a po Slovensku zdarma. Také bych uvítal stejnou službu u nás, ale slibům ČSSD a KSČM nevěřím. Proto je nevolím.

0/0
18.9.2017 13:22

P65e98t11r 63N29i63v66n30i81c89k59ý 3852184105877

No jo, bohužel existují voličské skupiny, které věří volebním slibům "zadarmo".

+1/0
18.9.2017 13:23

R29o76b47e76r73t 93F28e69j62e25r 1611799825300

Elektrifikace pravého pruhu. To bude projetejch stahovaček..;-D

0/0
18.9.2017 10:12

J58a76n 21V11a86l87o54u74c13h 6212447628240

Jednotná jízdenka není problém. Jen jaksi bude vycházet ze základních tarifů dopravců (tedy např. u ČD bude základem propočtu nikoli akční jízdné OVA-PHA vycházející z cen konkurenčního boje, ale klasický kilometrický tarif, který platí tam, kde "konkurence neotavuje", tedy nějakých 1,5kč/km). Takže jízdenka bude, ale prakticky nikomu se nevyplatí. Na kratších tratích si vystačí s lokálním IDS, na delších bude dál kombinovat jednotlivé jízdenky.

+2/0
18.9.2017 9:22

J63i67ř47í 19B94á18r26t74ů 7152604599513

Kdyby cokoli z toho chtěli opravdu udělat, tak už to tady dávno máme. Zatím zavedli jen šmírovací EET,kontrolní hlášení ...

0/0
18.9.2017 9:09

R91o46b39e47r47t 67P82r82a10ž32á23k 4488836315220

A kdo je neposlušnej, na toho zakleknou.

0/0
18.9.2017 9:12

M43i53l72a35n 42K20o78i64š 4117252161650

Je potřeba především zrychlit železniční tratě, na mnohých se jezdí 50-80 km/h, což je zoufalství v 21.století. Elektrifikovat rychle hlavní tratě, jen lokálky bych nechal, tam ty dráty nemají význam. V železniční dopravě jsme dost zaspali....

S elektrifikací dálnic bych zatím počkal, hybridní kamiony u nás ještě hezkých pár let jezdit nebudou. Je to vize budoucnosti, ale prozatím potřebujeme investovat peníze jinde.

+1/−1
18.9.2017 9:08

J70a66n 55V53a25l60o59u94c50h 6252377658530

Jak zrychlit lokálky stavěné jak sedlák v 19. století dovolil, tedy plné oblouků a daleko od vsí? Jedině přetrasovat, tedy stavět min. z půlky znovu. Už jen kvůli výkupu pozemků nereálné. Anebo si přestat šoupat prázdnými vláčky po kraji, přijít o "rekord" nejhustější železniční sítě na světě, dát lidem autobusy na náves a z peněz ušetřených na údržbu takových lokálek financovat rozvoj tratí vyšší úrovně.

0/0
18.9.2017 9:27

M60i78l24a40n 54K98o34i73š 4957822301410

Lokálky bych zprivatizoval. Hlavní tratě, i jednokolejné jdou zrychlit ve stávající stopě bez přeložek, např. změnou uchycení koleje z klasického na pružné. Viz revitalizace trati 240 - zvýšení rychlosti z 60 km/h na 80 až 100 km/h....

0/0
18.9.2017 9:42

R35a27d40e23k 81J37a31n41a11t21a 9265546784962

Máte pravdu v tom, že současné tratě výrazně zrychlit v podstatě nelze, že je třeba nová trasa.

Nemáte pravdu v tom, že postavit nové je nereálné. Vykoupit pozemky samzořejmě lze - dálnice stavíme a ty zaberou pozemků víc než VRT. A například 4. koridor Praha-ČB je z části novostavba, a pozemky se rovněž podařilo vykoupit.

+1/0
18.9.2017 10:38

M86i34l36a70n 28K26o16i81š 4817412641330

Jste úplně mimo. Při naší legislativě trvá od prvotního záměru až po zahájení realizace 10 let a to se ještě musíte modlit, aby se vám podařilo včas vykoupit všechny pozemky a aby vám to neblokovala různá sdružení.

VRT potřebujeme, ale za stávajícího stavu i v případě, že nová vláda se bude hodně snažit, nepojede u nás první VRT dříve jak za 15-20 let. Spíš ještě později.

0/−2
18.9.2017 10:49

R56a26d80e91k 73J83a34n21a89t43a 9285806684862

Ano, za současného stavu legislativy a akcechopnosti MD+SŽDC to trvá 10 let. Ale ta příprava už mohla přes 10 let pořádně běžet a dnes už jsme mohli jezdit. My neděláme ani tu přípravu, jen kecáme, Chápete?

A mimochodem, legislativu lze změnit. Stačí ji opsat třeba z Francie. Spory o pozemky tam nemají odkladný účinek. U veřejných staveb tam o vyvlastnění není sporu. Soud řeší pouze vyší odškodného a tak může probíhat klidně až v okamžiku, kdy je trať hotová.

+3/0
18.9.2017 10:55

M15i33l52a48n 62K68o61i56š 4217102461350

A kdo tu změnu zákonů schválí? Náš parlament se kromě přestávky na oběd neumí dohodnout na ničem...

A že se jen mluví? Taky zcela nesouhlasím. Viz trať Brno-Jihlava... už od roku 2007 se plánuje modernizace a elektrifikace. Díky jistému sdružení, které projekt neustále napadá jak u soudu, tak u správních orgánů se ještě ani nezačalo. Zázrakem je, že se letos podařilo realizovat aspoň částečnou revitalizaci a zrychlení nejpomalejších úseků.

+1/0
18.9.2017 11:05

M64a13r34t52i44n 98M58a57i80k15s60n19a47r 3414293668162

Vyvlastnovani uz zvladli jednou schvalit v soucasne podobe, proc by to nezvladli jeste jednou? :)

0/0
18.9.2017 11:35

M16i54l11a41n 21K82o38i42š 4777942711100

A jak dlouho to trvalo, než to chválili? 10 let o tom jednali a 10 let to schvalovali...;-D

+1/0
18.9.2017 11:59

M14a80t54t48e29o 31K85o46u97n29o32v21s15k10y 1720431118303

Narazil jsem na povedenou simulační hru, kde spravujete svou vlastní fiktivní zemi. Snažil jsem se základní kritéria přizpůsobit co nejvíce ČR. A ačkoliv jsem podle dnešní definice a politické korektnosti ultrapravicový extremista, světě div se, ta země mi funguje. Daří se mi vybírat daně, vhodně investovat a rozvíjet infrastrukturu. Nerozhazuju prachy, můj státní dluh je sice vyšší, než jsem zamýšlel, ale daří se mi ho splácet celkem slušně, nikdo nemá žádné výhody a na oplátku mám spokojené a pracující lidi, kteří jsou z 89% procent spokojeni s mým vedením. Těch 11% je výsledek experimentu se sociálním zvýhodněním, které se mi ale po čase nelíbilo a zrušil jsem ho a světě div se, místo očekávaného "pochodu s davem" si postavili hlavu a raději aby něco dělali ke své spokojenosti, tak mi dělají jenom bordel a nechtějí přijmout podmínky jako zbylých 89% lidí.

Takže i hra má jasno, co se bude dít, když se bude rozhazovat jak na běžícím páse za nesmysly jako to tu dělá levice.

+3/−3
18.9.2017 8:31

J49i93r49k68a 92N91o34v33á91k 6512245125309

co je to za hru?

+2/0
18.9.2017 8:53

M62i84r80e10k 78Z63á97v22o97d79n69ý 7542867310898

Tak to je skoro na nové heslo. Místo "řídíme stát jako firmu" můžete se prosadit s heslem "řídíme stát jako simulační hru" :D Kolik Vám je, že jste ještě nepřišel na to, že život není virtuální hra a je mnohem, ale mnohem složitější a komplexnější. To je stejné, jako bych řekl "dejte mi firmu a vybuduju největší korporaci světa, protože se mi dařilo v Transport Tycoon" :o) :D

+2/0
18.9.2017 11:25

T35o21m19á94š 41C57h54r76a59s45t86n62ý 2241954381433

Slibem neurazis...

+6/0
18.9.2017 8:30

J95o97s69e35f 34L98a78n12z 8185511234798

Tvůrce těhle předvolebních nesmyslů urychleně pochytat a internovat u Mudr.Chocholouška , bo tam opravdu patří!

0/−1
18.9.2017 8:17

J46a57r87o61s63l10a22v 26K25a38d48l13e62c 5791319792911

A nebylo by lepší zpomalit a zrušit jízdné?

+3/0
18.9.2017 8:12

J79o97s57e11f 13L35a34n61z 8275141424118

A není to málo , Antone Pavloviči?

+3/−1
18.9.2017 8:08

P77e28t90r 82N76i42v65n27i17c79k96ý 3672254135417

Věřit politikům před volbami, to musí být nějaká diagnoza.

+5/0
18.9.2017 7:22

K33a14r54e50l 43B21a18r14t27á20č44e43k 9312629102465

Slibotechny jedna vedle druhe jdete se vycpat chytte se poradne prace at vite jak se jini musi nadrit abyste se meli petkrat lip nez ti co pracuji...

+2/0
18.9.2017 7:11

T95o79m25á46š 20T56a30t85í46č64e61k 5830982110888

Politik? Pracovat? Leda tak v uranovejch dolech.

+2/−1
18.9.2017 7:17

M85i10l93o11š 57B72é62m 6984889692243

Tak doufám, že z toho zas splní co nejmíň. Společná jízdenka? Kam na takový kravský nápady chodí? ;-D

0/−5
18.9.2017 7:04

T73o71m42á98š 43T64a17t43í10č87e10k 5650302750828

Společná jízdenka není nic nereálného. V krajských IDS funguje, tak proč ne celostátně?

+5/0
18.9.2017 7:19

M68i14l77o58š 33B14é26m 6314579422373

Protože když něco nevznikne samovolně, ale nařízením celostátně, tak to docela určitě nedává ekonomicky smysl. ;-)

+2/−5
18.9.2017 7:24

J61a52n 73Č42e80k35a76l 7959825584524

Jenže ani x let po vstupu soukromých dopravců na trh společný tarif nevznikl.

0/0
18.9.2017 9:25

P46e31t96r 76N65o10v11o84t43n72y 1341730131

Krajské IDS nevznikly samovolně, ale zřídil je kraj.

+4/0
18.9.2017 10:07

B58r30o39n45i19s56l50a83v 66G15a12b64r69y66š 2162739881

Třeba do Švýcarska.

+8/0
18.9.2017 8:12

P34a91v34e25l 66Ř56í61č55k48a 5254292721978

K čemu společná jízdenka? Nechcu v Leo jezdit s jízdenkou od ČD

+1/−8
18.9.2017 6:56

J63a37r77o69s83l59a95v 40M85e36j18d67r 8797254940226

Sliby se slibují, blázni se radují....

+5/0
18.9.2017 6:49

M94i42l93a20n 54N47o41v49á87k 2910735775895

Na zkušebním okruhu ve Velimi se už testují a připravují do provozu elektrické vlaky na vodík a některé naše strany začínají plánovat elektrifikaci železnice. Trochu zaspali dobu.

0/−2
18.9.2017 6:46

R70a40d30e21k 67J51a73n85a10t82a 9555776574482

To nic nemění na tom, že závislá trakce je od určité hustoty provozu efektivnější. Jsou tam výrazně menší ztráty.

0/0
18.9.2017 10:51

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Najdete na iDNES.cz