Věřitelé rozhodli, že se Job Air vrátí do oblak

  5:01aktualizováno  12:43
Více než tři měsíce po vyhlášení úpadku letecké společnosti Job Air - Central Connect Airlines věřitelé rozhodli, že se firma ozdraví a vstoupí do reorganizace. Věřitelé poptávají pohledávky za 335 milionů korun. Nejvíce od firmy z úpadku požadují Siemens, ostravské a brněnské letiště nebo Eurocontrol.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: CCA

I přes potíže, kterým aerolinky čelí, navrhl konkurzní správce Ivo Šotek věřitelům reorganizaci. V rámci ní by se měla firma pokusit ozdravit a část pohledávek uhradit z budoucích výnosů. S ozdravením souhlasili všichni věřitelé.

Podle Šotkových představ by se Job Air měl zaměřit výhradně na chartery a pronajímání letadel včetně posádek. Vlastními pravidelnými linkami, jaké měl Job Air ještě do června s Prahou, by se už neměl zabývat. Část z těchto linek navíc stejně převzaly České aerolinie.

Job Air, který z původních 53 zaměstnanců zeštíhlel na 21, i přes svůj úpadek jedná o zajištění provozu na některých linkách v zahraničí. Před podpisem je například smlouva o provozu na lince Pori - Helsinky ve Finsku pro leteckou společnost Air 100. Správce slibuje, že projekt by mohl firmě měsíčně vydělat 47 tisíc korun. Pokud získá další zakázky, plánuje roční profit až 5,5 milionu korun.

Job Airu zůstala tři letadla Saab 340, která zatím nelétají. Firma je však postupně uvádí do provozuschopného stavu.

Majitel nechce plány komentovat

Aerolinky Job Air jsou součástí podnikatelského impéria někdejšího šéfa severomoravské kriminálky Daneše Zátorského, které teď neprožívá nejlepší období. Návrhům na insolvenci čelilo i jeho letecké opravárenské centrum Job Air Technic, jeho kampelička Unibon už je v likvidaci.

Majitel firmy Zátorský se nechtěl k plánům vyjadřovat. "Jsem stále majitel, ale před jednáním věřitelů se nechci jakkoliv vyjadřovat," řekl.

Naposledy létal Job Air pro ČSA, které si musely kvůli výpadku Job Airu pronajmout nové stroje, s nimiž se chtějí na některé linky vrátit. Nebudou však mít lehkou situaci, protože pravidelní cestující na linkách například do Stuttgartu či Berlína si museli najít jiné spojení než přímý let z Prahy. ČSA samy uplatňují v řízení vůči Job Airu téměř milionovou pohledávku, třeba i za ztracené zavazadlo.

Autor:

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Zaplatil letenku, ale letěl jenom kus cesty. Lufthansa ho za to žaluje

Zaměstnanci pobočka letecké společnosti Lufthansa na letišti ve Frankfurtu

Německá letecká společnost Lufthansa žaluje jednoho ze svých pasažérů. Nelíbí se jí, že cestující ve snaze získat...

Máme o 30 procent hostů méně, podáme dvě žaloby, říká restauratér Moťovský

Restaurace U Moťáka v pražském Karlíně. (7. února 2019)

Pražská restaurace U Moťáka se chystá na dvojitou odvetu za to, že se její jméno objevilo v kauze dovozů pochybného...

Ta železnice je zelená katastrofa. Vraťte miliardy, žádá Trump Kalifornii

Ilustrační snímek

Prezident Donald Trump a guvernér Kalifornie Gavin Newsom se ve středu dostali do sporu na Twitteru kvůli masivnímu...

Soumrak hotovosti. V Česku je Apple Pay a stát rozdá platební terminály

V Česku už funguje Apple Pay. Jak ho aktivujete?

Vstup platební služby Apple Pay může Česko přiblížit ekonomice bez hotovosti. Službu, která umožňuje propojení platební...

Konec kšeftů. Stát se rozhodl, že si dálnice bude opravovat sám

Ilustrační snímek

Během následujících deseti let postupně zmizí z dálnic sypače a pluhy soukromých firem. Stát se totiž rozhodl, že...

Další z rubriky

Brusel chce do deseti let o 30 procent čistší autobusy a náklaďáky

Kamiony zahltili dopravu do přístavu Dover na jihu Anglie při testu...

Výrobci autobusů a nákladních automobilů budou muset do roku 2030 snížit o 30 procent emise oxidu uhličitého ve...

PŘEHLEDNĚ: Oblíbené, ale nerentabilní letadlo. Na to Airbus A380 doplatil

Airbus A380 vyžaduje speciální úpravy letiště. Třeba na Ruzyni se musely...

Ve čtvrtek oznámila společnost Airbus konec výroby letadla s označením A380. Tento obr, který brázdí světové nebe od...

Konec kšeftů. Stát se rozhodl, že si dálnice bude opravovat sám

Ilustrační snímek

Během následujících deseti let postupně zmizí z dálnic sypače a pluhy soukromých firem. Stát se totiž rozhodl, že...

Najdete na iDNES.cz