I přes potíže, kterým aerolinky čelí, navrhl konkurzní správce Ivo Šotek věřitelům reorganizaci. V rámci ní by se měla firma pokusit ozdravit a část pohledávek uhradit z budoucích výnosů. S ozdravením souhlasili všichni věřitelé.
Podle Šotkových představ by se Job Air měl zaměřit výhradně na chartery a pronajímání letadel včetně posádek. Vlastními pravidelnými linkami, jaké měl Job Air ještě do června s Prahou, by se už neměl zabývat. Část z těchto linek navíc stejně převzaly České aerolinie.
Job Air, který z původních 53 zaměstnanců zeštíhlel na 21, i přes svůj úpadek jedná o zajištění provozu na některých linkách v zahraničí. Před podpisem je například smlouva o provozu na lince Pori - Helsinky ve Finsku pro leteckou společnost Air 100. Správce slibuje, že projekt by mohl firmě měsíčně vydělat 47 tisíc korun. Pokud získá další zakázky, plánuje roční profit až 5,5 milionu korun.
Job Airu zůstala tři letadla Saab 340, která zatím nelétají. Firma je však postupně uvádí do provozuschopného stavu.
Majitel nechce plány komentovat
Aerolinky Job Air jsou součástí podnikatelského impéria někdejšího šéfa severomoravské kriminálky Daneše Zátorského, které teď neprožívá nejlepší období. Návrhům na insolvenci čelilo i jeho letecké opravárenské centrum Job Air Technic, jeho kampelička Unibon už je v likvidaci.
Majitel firmy Zátorský se nechtěl k plánům vyjadřovat. "Jsem stále majitel, ale před jednáním věřitelů se nechci jakkoliv vyjadřovat," řekl.
Naposledy létal Job Air pro ČSA, které si musely kvůli výpadku Job Airu pronajmout nové stroje, s nimiž se chtějí na některé linky vrátit. Nebudou však mít lehkou situaci, protože pravidelní cestující na linkách například do Stuttgartu či Berlína si museli najít jiné spojení než přímý let z Prahy. ČSA samy uplatňují v řízení vůči Job Airu téměř milionovou pohledávku, třeba i za ztracené zavazadlo.