Mattonku z Kyselky začaly místo kamionů vozit vlaky. Místní dál reptají

  11:43aktualizováno  11:43
Přestanou nás rušit kamiony, začnou nás obtěžovat vlaky, říkají lidé v Kyselce. Společnost Karlovarské minerální vody totiž přesouvá expedici minerálek na železnici, aby obyvatelům obce ulevila od problémů s kamiony, kterých denně pro nápoje do Kyselky hodně jezdí.

Nakládání minerálek na nově otevřené vlečce Vojkovice - Kyselka den zahájení provozu, lokomotiva Bardotka. | foto: Martin Stolař, MAFRA

První vlak, naložený více než půl milionem litrů minerálky, vyjel v úterý slavnostně po obnovené železniční vlečce z Kyselky do Vojkovic nad Ohří. Výrobce minerálek zahájil přepravu svých výrobků po železnici mimo jiné kvůli obyvatelům Kyselky, kteří poukazovali na problémy s kamionovou dopravou na úzké silnici z Kyselky do Karlových Varů.

Fotogalerie

Teď si našli lidé další důvod ke stížnostem. Při dvoutýdenním zkušebním provozu na vlečce je v noci budilo hlasité houkání lokomotiv. Občané, kteří tady žijí, si totiž na provoz trati odvykli. Takže hluk od vlečky a pískání lokomotiv jim vadí.

"Mašinfírové si jízdu pěkně užívali a houkali jako na zaoceánských parnících. Celé údolí se chvělo. Teď stížnosti trochu opadají. Domluvili jsme se totiž s Karlovarskými minerálními vodami na používání zvukové signalizace, která není tak hlučná," řekla starostka Kyselky Petra Hoffmannová.

Vlečka, na které se převáží náklad z pět set metrů vzdálené výrobní haly, není podle starostky ideální řešení. "Jestli po ní bude opravdu jezdit z Kyselky třicet procent minerálek a kolik kamionů ubude na silnici, na to se přijďte zeptat za rok," uvedla starostka.

Vlečku kritizují i aktivisté za záchranu lázní

S kritikou investice za 10 milionů korun si v den slavnostního zahájení provozu pospíšila pražská Asociace pro rozvoj a ochranu kulturního dědictví.

"Železniční odborníci se shodují, že v ČR neexistuje železniční vlečka, která by nevedla do výrobního areálu. Ta v Kyselce tedy popírá smysl vleček - rychlé, efektivní a ekologické nakládání a přepravy zboží," tvrdí prezident asociace Pavel P. Ries.

A sklidil za to kritiku od generálního ředitele Karlovarských minerálních vod (KMV) Alessandra Pasquala.

"Jsou lidé, kteří si nedovedou pomoci a stále kritizují. Když ale na takovéto zásadní změně nedokážou najít nic kladného, tak je to těžké. Kdyby se měla vlečka prodloužit až do stáčírny, tak by vedla již přes místa, na kterých stojí výrobní budovy. Takže by se pánové z asociace měli dohodnout, co vlastně chtějí," argumentuje Pasquale.

Vedení KMV zdůraznilo, že přepravu minerálky po železnici pocítí lidé na kvalitě životního prostředí. Celých 417 kilometrů z Kyselky do meziskladu v Přerově totiž nyní náklad ujede po železnici.

Obnova železniční vlečky trvala čtyři měsíce. V sezoně vypraví výrobce minerálek jednu vlakovou soupravu denně. Mimo sezonu by měly stačit tři soupravy týdně.

  • Nejčtenější

Kanál smrti jako brána k prosperitě. Z Rumunska je opět obilná velmoc

Tisíce politických vězňů zahynuly v 50. letech na stavbě kanálu Dunaj–Černé moře. Monumentální projekt dokončený jen...

V mýtu je zapsána ani ne polovina aut, kolony na hranicích mohou mít až 40 km

Až čtyřicet kilometrů dlouhé kolony a desítky hodin čekání zřejmě potkají šoféry přijíždějící začátkem prosince ze...

Češi mají páté nejlevnější jídlo v Evropě. Utratí za něj více než Britové

Potraviny jsou v Česku páté nejlevnější ze všech zemí EU. I přesto je u nás jídlo hned po bydlení druhou největší...

Premium

Sny mladých o bydlení narážejí na mizivé úspory, většina na hypotéku nedosáhne

Ceny bytů dál rostou a dostupnost bydlení pro mladé rodiny se stále zhoršuje. Jak ukazuje průzkum Hypoteční banky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

KOMENTÁŘ: Euro je časovaná bomba, držme se od něj dál, říká ekonom Kovanda

Česká ekonomika se sice na úrovni jednotlivých firem eurizuje, ale přesvědčivých argumentů pro plošné přijetí jednotné...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

  • Další z rubriky

Personál Lufthansy stávkuje, firma zrušila i čtrnáct spojů s Prahou

Palubní personál německých aerolinek Lufthansa ve čtvrtek vstoupil do dvoudenní stávky, kvůli které firma zrušila 1 300...

Dreamlinery mohou mít problém s kyslíkem, tvrdí bývalý manažer Boeingu

Bývalý manažer Boeingu kritizuje firmu kvůli vysokému tlaku na výkon, který vedl k zanedbávání bezpečnostních opatření....

Do nového mýta zbývají čtyři týdny, s registrací aut otálejí malí dopravci

Necelé čtyři týdny před spuštěním nového mýta je do systému přihlášena stále zhruba jen třetina z celkového očekávaného...

Konec stratéga dopravní výstavby? Ministr prověřuje jeho efektivitu

Vedení dálnic, rozhodnutí o přesunu brněnského hlavního nádraží nebo vyhodnocení ekonomického smyslu stavby vodního...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz