Jde o vlaky vyráběné japonskou společností Hitachi Rail v jejich italském závodě v Neapoli. Soupravy přitom budou jezdit v peruánském hlavním městě Lima.
„Je to názorný příklad, jak je dnes světový průmysl globalizován. Bylo velmi těžké prosadit se na trzích i mimo Evropu, ale vzhledem k tomu, že disponujeme špičkovými odborníky v železničním oboru, se nám tento obchod podařil,“ říká generální ředitel VUZ Antonín Blažek.
Šestivozová souprava se vyrábí v někdejším závodě společnosti AnsaldoBreda. Celkem vyrobí 42 souprav, které budou jezdit bez strojvedoucího. Do každého vlaku se vejde 168 sedících a 1 104 stojících pasažérů, vlaky budou jezdit osmdesátkou.
Pro velimský testovací okruh jde o výjimečnou zakázkou i geograficky: testují se tu hlavně vlaky určené pro evropské trhy. V minulosti se na zkušebním okruhu VUZ testovaly věhlasné vysokorychlostní jednotky TGV společnosti Alstom nebo například v současné době probíhají ověřovací jízdy nové verze vlaků ICE od výrobce Siemens pro německé dráhy.
Podle Blažka jsou výhodou technické parametry, například možnost jezdit rychlostí až 230 km/hod., zajistit výkon pro lokomotivy 10 MW nebo schopnost elektrického napájení v pěti různých v Evropě používaných napájecích soustavách.
VUZ je nejziskovější částí Českých drah. Jen loni vydělal 133 milionů korun, z kterých poslal 75 milionů Českým drahám. „V letošním roce se zřejmě podaří dosáhnout nejvyšších výkonů v jedenáctileté historii VUZ, jako dceřiné společnosti Českých drah,“ dodal Blažek.