Během dvou týdnů se přitom k trojici původních věřitelů Sudop, AK Signal a VHC Trade přidaly postupně další čtyři firmy, které v součtu přihlásily pohledávky za více než šest milionů korun, například za opravy kolejí. Řada pohledávek byla starší než rok. Vedení firmy se za celou dobu insolvenčního řízení k situaci soudu nevyjádřilo. Informace o konci insolvenčního řízení vyplývají z insolvenčního rejstříku.
Firma se však nakonec s věřiteli dohodla na splacení a ti ve čtvrtek stáhli své insolvenční návrhy. Soud poté insolvenční řízení zrušil.
Případné vyhlášení konkurzu by mohlo mít pro úzkokolejky velké následky i kvůli drážní legislativě: firmě by například hrozilo odebrání licence pro provoz.
Jindřichohradecké místní dráhy zveřejnily naposledy údaje o hospodaření za rok 2011.
Ve firmě došlo před časem k rozkolu mezi akcionáři, firmu opustil například její zakladatel Jan Šatava. Firma musí v příštích týdnech vyřešit problém především se schválením modernizovaných vozů pro úzkokolejky, na které chce čerpat evropské peníze. Pokud ale nezíská potřebné povolení do konce září, o dotaci s největší pravděpodobností přijde.