Let UA198 měl na palubě 257 cestujících a vzlétl z mezinárodního letiště v Los Angeles v sobotu 22. března ve 14 hodin místního času. Měl přes sebou bezmála čtrnáctihodinový let do Šanghaje. Již po zhruba dvou hodinách muselo letadlo provést obrat. V San Francisku přistálo krátce před 17. hodinou, píše web CNN Travel.
Jedna z čínských cestujících portálu prozradila, že slyšela pilotův velmi frustrovaný hlas v interkomu, jak říká, že si zapomněl cestovní pas.
Sociální sítě okamžitě po neplánovaném přistání začaly plnit stížnosti cestujících, jichž se zpoždění dotklo. „UA198 byl odkloněn na SFO, protože pilot zapomněl svůj pas? Teď jsme tam uvázli 6+ hodin. Je to naprosto nepřijatelné. United, jakou nabízíte kompenzaci za toto totálně špatné řízení?“ ptal se na síti X jeden z pasažérů.
PILOT FORGOT PASSPORT—UNITED 787 DIVERTS MID-FLIGHT!#UA198 from LAX to Shanghai was 1 hour 45 minutes into its journey when a pilot realized they didn’t have their passport. Since they couldn’t enter China, the flight had to divert to SFO for a crew swap. pic.twitter.com/b6gV4MYgHv
— Turbine Traveller (@Turbinetraveler) March 24, 2025
Na tweet reagoval sám mluvčí United Airlines „Upřímně se omlouváme za neočekávané narušení cesty,“ sdělil cestujícím.
Podle cestovatelského webu View from the Wing obdrželi cestující od společnosti United následující zprávu: „Váš let byl odkloněn do San Franciska z důvodu neočekávaného problému souvisejícího s posádkou, který vyžaduje novou. Jakmile dorazí, co nejdříve se vrátíte na cestu do Šanghaje. Upřímně se omlouváme za toto narušení a oceňujeme vaši trpělivost.“
Všichni cestující obdrželi na letišti v San Francisku poukázku na jídlo v hodnotě 15 dolarů (339 Kč). „Zajistili jsme novou posádku, která naše zákazníky dopravila do jejich cílové destinace ještě ten večer. Zákazníkům byly poskytnuty poukázky na jídlo a odškodnění,“ informoval pasažéry dopravce.
Je to trapné
„Je to pro United docela trapné,“ řekl CNN Shukor Yusof, zakladatel singapurské poradenské firmy, která se shodou okolností zaměřuje na letecký průmysl. Dodal, že taková chyba je pro globální leteckou společnost nepřijatelná a ukazuje na nedostatek disciplíny ve firmě.
United je jedním z největších světových dopravců, který podle svých internetových stránek každoročně přepraví 140 milionů lidí do více než tří set destinací na šesti kontinentech.
Cestující poznamenal, že roztržitost, která se projevila v tomto incidentu, by mohla aerolinky přijít draho. „Vezmeme-li v úvahu náklady na letecké palivo, které museli před odkloněním letu vypustit, a také odškodnění pro cestující...“
Let s novou posádkou odstartoval ze San Franciska kolem 21:00 a v Šanghaji přistál přibližně se šestihodinovým zpožděním, uzavřel web.