„Stejně jako v Praze a Brně bude Uber i v Plzni a Ostravě spolupracovat pouze s profesionálními řidiči,“ uvedla společnost v tiskové zprávě. Původně přitom Uber stavěl svůj tuzemský byznys na službě POP, která byla charakteristická tím, že si jejím prostřednictvím mohli přivydělat majitelé aut tím, že ostatním nabízeli sdílené jízdy.
V Brně Uber svoje podnikání rozjížděl ve spolupráci s místním velkým hráčem Citytaxi, v Ostravě a Plzni se jeho expanze opírá o nezávislé taxikáře a drobné místní dopravce. „Cestující se ještě před začátkem jízdy dozví veškeré informace včetně jména řidiče, jeho fotografie a hodnocení, modelu vozu a státní poznávací značky. Uživatelé navíc mohou sledovat svou jízdu v reálném čase, a to ještě předtím, než je řidič vyzvedne, a jízdu sdílet se svým vybraným kontaktem,“ uvedla společnost.
Na rozdíl od expanze v oblasti alternativní taxislužby, rozvoz potravin pod obchodní značkou Uber Eats v Česku americká společnost ukončila během loňského roku. Oficiálně kvůli tomu, že v situaci dynamicky se rozvíjejícího trhu s rozvážkou hotových jídel neměla v Česku prostor získat dominantní postavení na trhu a rozhodla se tak soustředit na jiné země. Ve stejné době se Uber Eats stáhla například z Ukrajiny, Rumunska nebo z Egypta.