Letadlo se sto osmdesáti cestujícími linky QS2013 přistálo v úterý krátce po půlnoci v Brně. Většina lidí byla zaskočena, na zavazadlový pás totiž přijelo jen dvacet až třicet kufrů.
„Z letištního rozhlasu se ozvalo, že se omlouvají, ale aby nedošlo k přetížení letadla, většina zavazadel nebyla naložena a přiletí později,“ sdělil iDNES.cz Antonín Wižďálek, jeden z řady Čechů, kteří se svého zavazadla nedočkali.
Posádka poškozené klienty vyzvala, aby podepsali zjednodušený reklamační formulář, žádné potvrzení však nedostali a nebylo jim ani vysvětleno, co se s jejich kufry stalo. Dozvěděli se jen, že dorazí v pátek.
Travel Service potíže připouští, ale detaily si nechává pro sebe. „Z provozních důvodů nebyla naložena zhruba třetina zavazadel na letišti Tenerife (linka QS2013 Tenerife – Brno). Tato část zavazadel bude přepravena zpět nejbližší možnou linkou do České republiky v pátek a zavazadla budou rozvezena jednotlivým cestujícím,“ vysvětlila Vladimíra Dufková, mluvčí dopravce, s nímž většina Čechů létá na dovolenou.
Wižďálek poslal po návratu z dovolené společnosti stížnost a zároveň požádal o kompenzaci. V zavazadle si totiž vezl potraviny, které se tak zkazí, například šunky a sýry. Odškodné ale v tomto případě uplatňovat nemůže.
„Dopravce dle přepravních podmínek neodpovídá za případnou ztrátu nebo poškození předmětů podléhající rychlé zkáze. U zpožděného zavazadla cestující nemá nárok na finanční kompenzaci, pokud je v místě příletu rezidentem,“ vysvětlila společnost.
Travel Service čelil stížnostem některých cestujících z jiných důvodů už před deseti dny. Dvakrát se totiž stalo, že letadlo mělo z technických příčin zpoždění. Zatímco u zpožděného letu z Egypta firma zajistila klientům náhradní ubytování a stravu, na odlet z italského letiště Lamezia Terme čekali klienti cestovních kanceláří Fischer a Exim Tours šestnáct hodin (psali jsme zde).
Takhle putují zavazadla na letišti: