Do provozu s cestujícími vyjedou od 15. prosince čtyři vozidla, která už ve městě jsou, řekl mluvčí Škody Group Jan Švehla.
„Ve středu tam odjíždí pátá a další týden šestá tramvaj, všechny ostatní vozy už jsou v Plzni svařené,“ uvedl. Součástí kontraktu jsou dodávky náhradních dílů po dobu 25 let a opce na dalších 12 tramvají. Hodnota zakázky tak může dosáhnout čtyř miliard korun.
„Jsou poháněny zelenou energií, což významně přispívá k cíli Bonnu dosáhnout klimatické neutrality do roku 2035. Jejich atraktivní design, moderní vybavení a špičkové technologie mohou motivovat více lidí k využívání veřejné dopravy,“ řekla výkonná ředitelka SWB Bus und Bahn Anja Wenmakersová.
Podle ní jde o skutečnou alternativu k automobilům. Katja Dörnerová, starostka Bonnu a šéfka dozorčí rady SWB uvedla, že nové tramvaje přinášejí zásadní zlepšení kvality každodenního cestování.
Do ulic vyrazily vánoční tramvaje a autobusy. Přišly se zajímavou inovací |
Tramvaj byla navržena tak, aby odpovídala potřebám města. „Jako jedna z prvních v Německu má ekologický klimatizační systém na bázi CO2, který definuje nové standardy v energetické účinnosti a komfortu cestujících,“ řekl mluvčí. Další výhodou jsou otočné podvozky, které snižují hluk a vibrace a minimalizují opotřebení kolejí.
Široké vstupy, multifunkční prostory a ergonomické kabiny, vytvořené podle přání řidičů, zvyšují pohodlí i funkčnost tramvaje, která má také pokročilé osvětlení pro lepší viditelnost a kamery místo zpětných zrcátek.
Bonn je 20. největší město v Německu, leží ve spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko a žije v něm téměř 340 000 obyvatel.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz
Tramvaje Škoda se vyrábějí v Plzni 27 let, čtyřikrát déle ale skupina dodává dalším producentům elektrických vozů stěžejní díly a systémy. „Díky příklonu k zeleným technologiím poptávka po nich stále stoupá,“ řekl Švehla. V deseti německých městech bude brzy jezdit přes 220 tramvají ze Škody Group.
Skupina tím posílí pozici jedničky mezi dodavateli úzkorozchodných tramvají v Německu. Kromě Bonnu má kontrakty v Mannheimu, Ludwigshafenu, Heidelbergu, Kasselu, Frankfurtu nad Odrou, Chotěbuzi a Braniboru nad Havolou.