Toyota nalije miliardy do vývoje autonomních vozů, testy začnou za dva roky

  10:47aktualizováno  10:47
Toyota je dalším z významných výrobců automobilů, který se rozhodl investovat obrovské peníze do vývoje vozidel s vlastním pohonem. Automobilka si stanovila za cíl, že do roku 2020 zahájí testování autonomních elektrických vozidel.

Toyota Yaris má novou příď. Plochy protažené do nárazníků mají připomínat katamaran. | foto: Toyota

Toyota minulý pátek oznámila, že spojila síly se dvěma dodavateli a společně vytvoří novou společnost zabývající se výzkumem a vývojem vozidel s vlastním pohonem. Výzkumný institut Toyota Research-Advanced Development bude vyvíjet software pro automatizovanou jízdu. Toyota do projektu zainvestovala 2,8 miliard dolarů (v přepočtu přes 57 miliard korun).

Jak uvedla zpravodajská stanice CNN, Toyota bude vlastnit 90 procent společnosti. Začne s 300 zaměstnanci, jejichž počet případně zvýší až na tisíc. „Posláním této společnosti je urychlit vývoj softwaru efektivnějším způsobem,“ sdělil výkonný ředitel společnosti James Kuffner.

Boj technologických gigantů

Rozvoj spolehlivého softwaru pro futuristické vozy zůstává klíčovou technologickou překážkou, o čemž svědčí i chaotické soudní řízení vedené mezi projektem Waymo od společnosti Google a start-upem Uberu. 

Provozovatel alternativní taxislužby Uber Technologies se na začátku minulého měsíce dohodl na urovnání sporu s firmou Waymo, která ho obvinila z krádeže technologií pro samořízené vozy. Jak uvedla agentura Bloomberg, Uber za urovnání obvinění zaplatí svými akciemi v hodnotě 245 milionů dolarů (asi 5,1 miliardy korun).

Kromě Googlu, Lyftu, Toyoty a Uberu se o vývoj autonomních vozidel snaží také společnosti Volkswagen a Hyundai, které se za tímto účelem nedávno rozhodly společně spustit společnost Aurora Innovation. Do roku 2019 chce plně autonomní elektrická vozidla vyrábět také společnost General Motors.

Autor:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Češi usilovně třídí, recyklaci PET lahví však bojkotuje „rukávek“

Smršťovací fólie na PET lahvích obsahuje chlor. Proto bez odstranění takzvaného...

Češi patří v Evropě v třídění PET lahví mezi lepší spotřebitele, zpět se těchto lahví vybere osm z deseti. Některé...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Další z rubriky

Boeing chce létat pod rychlostí zvuku, vyvíjí na to skládací křídla

Boeing Transonic

Letecká společnost Boeing vyvíjí ve spolupráci s vesmírnou agenturou NASA nový druh křídel. Ta by měla letadlům umožnit...

Kdo opraví fasádu Fantovy budovy. SŽDC vypsala výběrové řízení

Fantova kavárna na Hlavním nádraží v Praze už prošla rozsáhlou rekonstrukcí.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v pátek zahájila výběrové řízení na zhotovitele, který opraví fasádu a střechu...

Problémová dálnice bez tendru. ŘSD zvažuje přímý výběr stavitele D1 u Humpolce

Humpolec, 5. 1. 2019, D1. 92. km, směr Praha, demontáž

Část nedokončených prací na problematickém úseku dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem chtějí silničáři zadat...

Najdete na iDNES.cz