Diskuse k článku

Konec Zátopků v drážní flotile. Ťok chce vrátit problémové mašiny

Ministr dopravy Dan Ťok může dovršit fiasko škodováckých lokomotiv Emil Zátopek. Doporučuje, aby stroj, který provází řada problémů, vrátily České dráhy výrobci, jímž je Škoda Transportation. Dráhy jsou největším odběratelem lokomotiv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32i72r52o83s88l40a49v 26Z24i55k91m81u57n64d 6888402127618

Nemám potřebu dělat advokáta "Škoda Werke Pilsen", jak jsme fabrice říkali. Před více než třemi desítkami let byly podobné problémy s lokomotivami 163 & 363 (s tehdejším označením E 499.3 (inventární čísla 021 a výše) a ES 499.1 (inventární čísla 043 a výše).

V zimě 1986/1987 ze 20 pražských lokomotiv 163 stálo 17 ... náhradou byly lokomotivy pro nákladní dopravu řadu 123 (ex E 469.3), resp. českotřebovské lok E 499.1 (ex 141).

Řada problémů byla i s dvousytémovými lokomotivami 363 později rekonstruovanými na řadu 362 ...

V současné době patří tyto lokomotivy k nejspolehlivějším vozidlům.

Pravda, tehdy se reklamace závažnějšího charakteru vyřizovaly na úrovni FMD, běžné reklamace řešilo depo na úrovni technika s garančním servisem výrobce. A na základě stížnosti na problémy lokomotivami se jejich řešením přímo u výrobce zabývali tři ministři tehdejší federální vlády a výsledek se dostavil ...

Pan ministr by měl navštívit servisní základnu pražského depa ve Vršovicích, které vzniklo v souvislosti se stavbou dráhy Františka Josefa I. kolem roku 1870 ...

Když jsem v roce 1994 absolvoval exkurzi do německého depa ICE Hamburg Eidelstedt a srovnal to s poměry panujícími v českých lokomotivních depech téměř mi ukápla slza.

Od Českých drah se požadují výkony na světové úrovni, ale technické zázemí pro údržbu lokomotiv se odehrává v objektech pamatujících dobu c.k monarchie.

„Moderní" depo na odstavném nádraží v Praze je „staré" jen 50 let ... ve srovnání s technickým zázemím v Německu a Švýcarsku v podstatě středověk ...

+1/0
15.10.2018 14:36

D91a70n39i32e19l 16V88á41c23h74a31l 3436178695416

Mne prijde, ze si pan Tok jeste neuvedomil, ze uz je po volbach. To jeho reseni je proste genialni 8-o

+2/0
9.10.2018 9:49

V82l45a35d77i98m20í80r 60F95i18b14i57g62e19r 5454611471764

Geniální na vyvolání další arbitráže:-)

0/0
9.10.2018 10:50

L65i82b86u39š11e 22V60r78á34n60o83v10á 4807705470498

Opět článek podle stejné idnes noty. Tomuhle říkám objektivní článek, vysvětlující a nepoškozující. https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2331376-konec-velke-zeleznicni-kapitoly-rok-2017-uzavrel-trapeni-cd-s-lokomotivami-do-nemecka Je už trochu starší, ale vysvětluje celou cestu lokomotiv a to né způsobem jsou předražené a nepojízdné.

+2/0
8.10.2018 23:01

V94l57a87d28i26m66í91r 40F22i37b54i91g33e18r 5264681341714

Ťok je drsnej, ale měl by spíš vyměnit neschopné vedení ŘSD, které není schopné slušně jednat s majiteli pozemků a když už je hotovo tak vysoutěží stasvbu tak, že se staví 2x déle než je potřeba dostupnými technologiemi

+1/0
8.10.2018 19:58
Foto

P17e92t74e26r 61S48t48u96d96e30n80í71k 4575296569816

Kdo vi jak stat napsal zadani a smlouvy? Dle toho, ze stat prohral soud tak zrejme ne moc vyhodne. Soud rozhoduje na zaklade smluv, ne na zaklade pocitu a dojmu.

0/0
8.10.2018 16:38

P48e96t22r 52Š28o77l64c 5702721195811

Nějak jsem nepochopil, co chce autor článku sdělit. Poreferovat o české 109E, postesknout si na 3 roky starou záležitost, sdělit, že ŠKODA vyrábí modernější úpravu pro Německé dráhy, nebo co by pan ministr rád.

Michochodem 109E mají všechny náležitosti, aby mohly jezdit v Německu. A to že nejezdí, je chyba provozovatele, tedy ČD. Na druhou stranu je nutno podotknout, že Německý drážní orgán vše záměrně komplikuje a preferuje své výrobce.

+2/0
8.10.2018 16:27

M48a51r78t68i60n 91K63o11u23š77a 6875634234

Vážení nádražáci, když se podíváte do historie většiny parních řad, nad kterými nyní pomlaskáváte, zjistíte, že většina z nich také byla doladěna v provozu.

Má to ale zásadní podmínku, že dráha spolupracuje a není podplacená konkurencí, o novinářích už vůbec nemluvě.

+6/−1
8.10.2018 15:28

P12e63t27r 53N43o24v17o72t30n74y 1881690861

A kdo nespolupracuje?

0/0
8.10.2018 16:26

R85o73b94i50n 55P48e96t77r74á87k 6254811390911

Rozhodně ČD. Je to s podivem, ale od začátku vývoje téhle lokomotivy se víc hádali než spolupracovali. Když se v Německu změnili normy, mohla Škoda dodat své lokomotivy podle těch starých a vše by bylo podle smlouvy, jen by na danou trať nepasovaly. Vývoj se tedy prodloužil kvůli novým normám, ale ČD přestali platit, díky tomu se vývoj znovu zpozdil atd., atd. Když už byly dodány, ČD se jaksi neměli k tomu získat povolení pro danou trať, ale podle nich a novinářů byla na vině Škoda. Takhle si spolupráci nepředstavuju.

+3/0
8.10.2018 22:35

M87a68r64t27i46n 83K44o64u64š63a 6625164544

Možná by to chtělo spolupracovat s výrobcem.

Je vidět, že přihlouplí nádražáci nechápou jak je důležité udržet vývoj doma.

Možná by to pro tento účel chtělo přestat biflovat jízdní řád a značení vagonů a nechat si od někoho vysvětlit co to znamená něco takového navrhnout.

+2/−5
8.10.2018 15:22

I64v48a33n 44H15o48l84a12s 5937237368137

> přihlouplí nádražáci nechápou jak je důležité udržet vývoj doma

Oni to v tomto oboru a při těchto "obrovských sériích" nechápou i mnozí nepřihlouplí nenádražáci.

0/0
8.10.2018 20:38

D91a23n67i62e65l 49A78d54a98m 2347430371863

Siemens má hodně dlouhé prsty. Dokáže konkurenci likvidovat i prostřednictvím ministerstva.

+4/−5
8.10.2018 12:50

J30a14n 68H48a88v59r85d90a 2838446701298

jakože Škodě nefungují její výrobky a to jsou ty dlouhé prsty Siemensu? 8-o8-o8-o

větší blábol jsem opět nějakou dobu nečetl

+6/−1
8.10.2018 13:54

D32a76n57i93e85l 49A82d61a33m 2327560401713

Několik let se dařilo odkládat homologaci pro německé dráhy.

+2/0
8.10.2018 16:26

I50v95a98n 49H14o85l92a34s 5197717208977

A to prosím pěkně se zjevnými problémy v TUZEMSKÉM provozu souvisí jak??

+1/0
8.10.2018 20:40
Foto

P81e88t54r 86J24a42r37o76š 6773312781

A jaky ma tohle vliv na to, ze v CR neni mozne udrzet v provozu aspon 16 z 20 kusu?

+1/0
8.10.2018 23:17

R58o31m32a76n 49S50t46o46n51e45k 1269413299241

pokud máte důkazy o tom že Siemens úmyslně poškozuje lokomotivy od škody měl by jste to okamžitě předat odpovědným úřadům

+4/−1
8.10.2018 14:10

D49a87n44i30e24l 46A82d33a83m 2247390831783

Jednalo se o homologaci.

0/0
8.10.2018 16:27

R70o81m22a23n 36S89m85a57t43a84n48a 6535642357178

Nejakým omylom sa 2 kusy týchto šmejdov dostalo na Slovensko, kde sú dlhodobo vyradené z prevádzky pre permanentné problémy systémov a nekvalitu výroby. Dúfam, že ich dodnes ZSSK nezaplatila a budú vrátené škodovke na zošrotovanie. Ale národný dopravca sa asi už poučil. Siahol po Vectronoch a je pokoj. Podobne ako škodovky dopadol aj projekt zo Slovenska, keď vyrobili funkčný prototyp motorového typu lokomotívy, na ktorú dostali na strojárskej výstave v Brne dokonca cenu za dizajn. Do Brna ešte loko prišla po svojich, nazad ju už museli odtiahnuť. Dnes hrdzavie v depe vo Vrútkach a je možné ju "obdivovať" z vlaku na tratu ZA - KE.

https://www.etrend.sk/firmy/lokomotivy-martinskej-mechatronickej-zapadaju-prachom.html

https://www.zeleznicne.info/view.php?cisloclanku=2010070001

+4/−2
8.10.2018 12:16

M62i71r11o47s71l12a83v 35T68i23š12e88r 4199219304512

To je zase názor. Peršingy stály prvních několik let taky za prd. A teď jsou to snad nejspolehlivější mašiny, co ČD vedou. Spíše z toho smrdí nějaká zaprděnost (což dokazují i přiložené odkazy), ale tak nikdo slovákům nebrání vyrobit si vlastní skvělé lokomotivy - jen je škoda, že ještě nikdy nikdo žádnou neviděl.

Řady 109E bylo vyrobeno a jezdí tak málo kusů, že nějaké vychytávání vad asi nikdy neskončí. A bohužel je poruchová opravdu docela dost. Ale rozhodně to není "šmejd".

+6/−2
8.10.2018 13:20
Foto

P91e69t32e43r 95J68a97b43l26o10n91o40v41s76k92y 1859626881661

Peršingy nie sú spoľahlivé.!!V noci na medzištátnom vlaku Regiojet sa pokazil peršing a cestujúci namiesto 5:52 prišli do Prahy na poludnie,meškanie nad 300 min,bola to už asi 4.vážna porucha na hnacom vozidle r.162 spoločnosti RegiojetRv

0/−2
8.10.2018 13:29

M43i54r81o74s17l33a19v 19T38i11š30e71r 4559539744372

To bude možná problém spíše RegioJetu, protože na km bez poruchy patří (nebo alespoň patřily) peršingy mezi ty výrazně nadprůměrné kusy.

+1/0
8.10.2018 14:24

R32o22m42a47n 40S38m14a78t73a68n67a 6345752827698

Takže vlastne za nekvalitu môže zaprdenosť a RegioJet. A možno aj Siemens. Ten sa previnil výrobou spoľahlivých Vectronov a urobil to výslovne natruc nejakému českému výrobcovi . Prečo ma to nenapadlo ihneď? ;-D

0/0
8.10.2018 16:25

M21i26r34o66s62l35a35v 76T60i31š60e74r 4349169714902

Co to tady blábolíte? Kde jsem něco takového napsal? Běžte si tančit okolo toho prototypu do Martina a nedělejte ze sebe hlupáka.

0/0
8.10.2018 19:08

M19i69r30o48s21l35a65v 54Z10i17k51m45u12n53d 6458502697758

Zkuste si zjistit jakou technickou základnu pro údržbu má RegioJet a jak je prováděna tzv. peroidická údržba. Konec konců, vycházet z jedné závady a zpoždění vlaku je hloupé. Na lokomotivě jsou prvky, které se prostě jednoho dne porouchají. Přesněji řečeno v regulátoru lokomotivy může dojít vlivem nějakého signálu k prasknutí skleněné pojistky za korunu a pokud není strojvedoucí vycvičen tak, aby věděl, že ji může vyměnit, tak prostě lokomotiva bude "neschopná".

Před 30 lety byli strojvedoucí lokomotivního depa Praha střed školeni na odstraňování těchto banálních závad a měli s sebou zásobu skleněných pojistek. Jenže doba je jiná, dnes se TO patrně neškolí ...

0/0
15.10.2018 14:46

J54a88r85o42s58l13a64v 59B17e21d62r76n82a 3276981431617

Pershing a spolehlivy?

0/0
8.10.2018 13:43

J62a84n 72H98a89v76r22d41a 2958806351698

opět logický výžblept roku 8-o

A bohužel je poruchová opravdu docela dost. Ale rozhodně to není "šmejd".

;-D;-D;-D

+2/0
8.10.2018 13:57

M18i84r57o30s88l64a12v 25T64i79š44e16r 4629319114932

Co je na tom nelogického? "Šmejd" je v podstatě nepoužitelný produkt. To 109E rozhodně není.

+1/−2
8.10.2018 14:21

J94a88k68u29b 36Š46a17f18a22n68d26a 7855517801891

Vám připadá normální, že je 1/4 vozidel nepojízdná?

+3/0
8.10.2018 15:02

M32i63r36o85s91l68a97v 68T77i54š95e60r 4689179284552

Z toho, co vím, jsou nepojízdné primárně proto, že nejsou díly. Protože se jich vyrobilo tak málo, tak prostě není "železná zásoba" náhradních dílů. Nedávno se o tomto problému někde psalo.

Takže normální mi to nepřijde, ale o tom jsem psal výše - protože jich bylo vyrobeno tak málo, opravy budou vždy problmatické, a nejspíše brzy dojde k tomu, že pár kusů bude jen na díly.

Ale pořád to neznamená, že výrobek je šmejd.

+2/−2
8.10.2018 15:09

M70a59r19t94i85n 42K74o28u26š38a 6935524574

Rozumná řeč. Dráha si díly nejspíš po záruce nejspíš nechce předplatit a zanedbává opravy, potom to takhle vypadá.

Oni nádražáčci jsou vůbec skanzen.

+1/0
8.10.2018 15:26

R92o12m95a63n 57S63m80a41t77a40n65a 6195962107308

Na Slovensku je nepojazdných rovných 100% týchto lokomotív. Čiže všetky dve. Výrobca ich niekoľkokrát opravil a znovu pravidelne chcípli na trati pri ťahaní vagónov. Až došla trpezlivosť a vyradili ich z prevádzky pre nespoľahlivosť a mizernú kvalitu! Ale to je pre niektorých normálny jav, ktorý by mal zákazník tolerovať :-)

0/0
8.10.2018 16:31

M66i67r61o21s61l10a18v 66T95i20š39e22r 4679499534272

Dvě lokomotivy lze považovat za statistiku možná na Slovensku, tady to tak není.

0/0
8.10.2018 19:10

J49a81r40o83s12l48a66v 65B21e63d96r16n78a 3776271551757

S temito lokomozivami jezdim. Jsou poruchove lec jednoduche na ovladani a kdyz uz jezdi tak maji skvele jizdni vlastnosti. Avsak oproti Vectronu je to naprosta popelnice.

+6/0
8.10.2018 12:08

R64o31m25a17n 36S83m94a81t50a95n55a 6895672707128

Jazdia skvele, ale vlastne sú to popelnice 8-o

0/−2
8.10.2018 12:17

J64a71r25o64s79l59a48v 36B83e59d72r94n43a 3966131971137

Prectete si to jeste jednou a zkuste si to prelozit

+2/0
8.10.2018 12:25

O60n44d50ř93e76j 61V27a65r32o56š27č52á83k 9251250187167

Líp to už napsat nešlo :-)

0/0
8.10.2018 16:20

V48l18a75d62i83m60í10r 50K64r68y10c10h45t18á55l61e57k 4862699667502

Ťok je snílek prchlivých nápadů.

+1/0
8.10.2018 12:04

J29a30k31u87b 28R41o82u14s 3363410304202

Neříká se tomu mašiny, ale lokomotivy, redaktore

+5/−3
8.10.2018 11:37

T27o81m93á90š 64D52v68o87ř19á26k 7615766107631

Tady redaktorové nejsou, ale pisálkama se to tu rojí. ;-)

+2/0
8.10.2018 12:14

J56a27n 17P75r69i62c59h29y77s50t34a42l 8631398223

Nerika se ani "soukoli", ale dvojkoli. Soukoli je neco jineho.

+4/0
8.10.2018 12:31

P32e33t85r 95V72a13r87g44a 3445753920770

R^

0/0
11.10.2018 20:08

R12a97d60e41k 21U70r66b64a81n 4499790234227

Jestli je chce vrátit Ťok, tak se toho Škodovka bát nemusí.

+14/0
8.10.2018 11:19

J44i57ř28í 43E71r85b11e43n 1553554866497

Pokud to dopadne, tak je to definitivní konec českého lokomotivního vývoje. Proti lobbistům Siemensu, Bombardieru apod. nemá tahle malá česká firma šanci.

+5/−12
8.10.2018 11:19

J53o76s77e60f 54U14l86m34a28n 8820350108485

vlastní vinou

+21/−2
8.10.2018 11:27

J35a81n 31V27a50l65o67u13c55h 6912887748100

Ona nemá šanci hlavně proto, že dělá pro zákazníky, kde je jediným kritériem cena. Když si zákazník ve výběrku stanoví, že provozuschopnost bude 90% nebo pokuta (a zaplatí si za to), bude to jezdit (jako Škodovky jinde ve světě). Ale když se objedná něco ze skicáře a ještě s takovou smlouvou, že by i Skrblík záviděl, výsledný výrobek podle toho vypadá (zvlášť, když je politicky nepřípustné poslat Šáde ke dnu, ba naopak se jí "férově" podsunuje kde co - výzbroje do tramvají a trolejbusů; majetková provázanost s případnou konkurencí - PARS, KOS...).

+3/−3
8.10.2018 11:28

J85o57s58e15f 25U95l26m85a64n 8820270218155

;-D https://ekonomika.idnes.cz/jak-si-ceske-drahy-koupily-nejdrazsi-lokomotivu-na-svete-pzc-/eko-doprava.aspx?c=A151118_174246_eko-doprava_rts

+5/0
8.10.2018 11:31

J71i29ř68í 18V56a32n10k 8590453849622

Je to škoda přitom Česko by mohlo být na špici Lokomotivy ,trolejbusy,elektrobusy a stát místo toho aby tento průmysl podpořil tak svou neschopností tento segment dusí.Přitom by nám mohl vydělávat víc než automobilový průmysl protože ho stále vlastníme v českých rukou i když Kelnrových.Jinak je pořát krásně vidět jak si Německo chrání svůj trh a nám dovolí jen konkurovat v pro ně v nepodřadných odvětvích.

+6/−3
8.10.2018 12:07

J18a73n 34H69a97v87r19d73a 2148616241228

to jsou strašný kecy

+2/0
8.10.2018 13:59

Najdete na iDNES.cz