náhledy
Ilustrační snímek
Autor: Jan Zatorsky, MAFRA
Ilustrační snímek
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Velké problémy způsobil sníh na železnici. Takto to například vypadalo ve stanici v Novém Městě nad Metují.
Autor: Michal Fanta
Hasiči odstraňují popadané větve na cestě z Třebechovic pod Orebem na Dobrušku
Autor: Michal Fanta
Hasiči odstraňují popadané větve na cestě z Třebechovic pod Orebem na Dobrušku
Autor: Michal Fanta
Železničáři se vypořádávají se sněhem na stanici v Novém Městě nad Metují.
Autor: Michal Fanta
Jedna z legend provozu na českých neelektrifikovaných tratích, lokomotiva řad 750 a 751. Podle osazení předních oken získala označení Brejlovec. Vyráběla se v letech 1968 až 1977 v počtu 408 kusů, v letech 1979 a 1980 byla doplněna sérií s elektrickým topením v počtu 86 kusů. Po roce 1989, kdy u nás poklesla potřeba velkých motorových lokomotiv, jich byla část upravena pro provoz v Itálii a exportována na Apeninský poloostrov. Některé lokomotivy prošly během provozu modernizací, například na starší typ breljlovců bylo dosazeno místo parního topení elektrické. Devatenáct lokomotiv pak prošlo v letech 2010 až 2012 kompletní modernizací, při které byl zachován doslova pouze rám, podvozky a skříň lokomotiv. Nové jsou dieselové motory, alternátory, ovládací pult strojvedoucího a řídicí systém. České dráhy dnes využívají těchto 19 modernizovaných lokomotiv a přes 50 lokomotiv ze série z let 1979/1980 na několika neelektrifikovaných tratích s rychlíkovým provozem, např. Praha - Rakovník, Hradec Králové - Trutnov nebo Brno - Jihlava.
Autor: České dráhy