Správce železnice má nové logo za dva miliony, krkolomný název zůstává

  12:15aktualizováno  12:15
Největší státní organizace podle počtu zaměstnanců změní od 1. ledna své logo. Správa železniční dopravní cesty za nový vzhled zaplatí 1,9 milionu korun. Studio Marvil SŽDC za tuto cenu navrhla samotné logo i zpracovalo grafický manuál loga a jednotný vizuální styl SŽDC.

Změnu názvu SŽDC nechystá, musel by se kvůli tomu přepisovat zákon. | foto: SŽDC

Používat se začne od ledna, kdy nahradí modrobílé logo z roku 2003, které firma používá prakticky od svého vzniku. Výměna loga bude probíhat postupně během pěti let, poprvé se objeví na novém jízdním řádě.

„Současné logo SŽDC má několik podob s řadou neodborných zásahů, což ztěžuje správnou identifikaci organizace. Neumožňuje jednoduché aplikování ve všech grafických prostředích a také v malých velikostech,“ uvedla státní organizace v tiskové zprávě.

O novém logu uvažovala SŽDC už dříve, v roce 2013 dokonce tehdejší ředitel Jiří Kolář chtěl název změnit na Českou železnici. Krkolomný název a zkratka pro správce a provozovatele většiny železniční sítě v Česku je sice už samozřejmostí pro lidi z oboru, pro laiky je ale často neznámou zkratkou. K výměně jména by se ale musel měnit zákon.

„Všichni si uvědomujeme složitost samotného názvu naší organizace. K tomu býváme širokou veřejností často vnímáni jako součást tzv. drah či historicky spojováni s Českými drahami. Chceme jednoduchou cestou, prostřednictvím jasného loga prezentovat význam a pozici SŽDC,“ řekl náměstek SŽDC Jiří Svoboda.

Fotogalerie

Nové logo používá hlavně oranžovou a modrou barvu, základem jsou koleje s výhybkou. SŽDC v tiskové zprávě uvedla, že od nového loga očekává zvýšení image a jasné vnímání společnosti širokou veřejností.

„Jako ústřední motiv jsme zvolili písmeno Ž stylizované jako schéma kolejiště, tři paralelní koleje propojené výhybkou. Symbol Ž je zároveň zkratkou slova Železnice, které nejlépe shrnuje jinak dlouhý a pro širší veřejnost obtížně zapamatovatelný název Správa železniční dopravní cesty. Ž jako železnice je nejlepší způsob, jak společnost SŽDC učinit všeobecně srozumitelnou a zapamatovatelnou,“ vysvětluje Pavel Zelenka ze Studia Marvil.

Autor:
  • Nejčtenější

Kanál smrti jako brána k prosperitě. Z Rumunska je opět obilná velmoc

Tisíce politických vězňů zahynuly v 50. letech na stavbě kanálu Dunaj–Černé moře. Monumentální projekt dokončený jen...

V mýtu je zapsána ani ne polovina aut, kolony na hranicích mohou mít až 40 km

Až čtyřicet kilometrů dlouhé kolony a desítky hodin čekání zřejmě potkají šoféry přijíždějící začátkem prosince ze...

Češi mají páté nejlevnější jídlo v Evropě. Utratí za něj více než Britové

Potraviny jsou v Česku páté nejlevnější ze všech zemí EU. I přesto je u nás jídlo hned po bydlení druhou největší...

Premium

Sny mladých o bydlení narážejí na mizivé úspory, většina na hypotéku nedosáhne

Ceny bytů dál rostou a dostupnost bydlení pro mladé rodiny se stále zhoršuje. Jak ukazuje průzkum Hypoteční banky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

KOMENTÁŘ: Euro je časovaná bomba, držme se od něj dál, říká ekonom Kovanda

Česká ekonomika se sice na úrovni jednotlivých firem eurizuje, ale přesvědčivých argumentů pro plošné přijetí jednotné...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

  • Další z rubriky

Do nového mýta zbývají čtyři týdny, s registrací aut otálejí malí dopravci

Necelé čtyři týdny před spuštěním nového mýta je do systému přihlášena stále zhruba jen třetina z celkového očekávaného...

Sloužily, až dosloužily. Ryanair vyřadil z provozu tři Boeingy 737

Nízkonákladová letecká společnost Ryanair dočasně vyřadila z provozu tři stroje Boeing 737 NG kvůli prasklinám na...

V mýtu je zapsána ani ne polovina aut, kolony na hranicích mohou mít až 40 km

Až čtyřicet kilometrů dlouhé kolony a desítky hodin čekání zřejmě potkají šoféry přijíždějící začátkem prosince ze...

Ministr Kremlík se zbavuje odpovědnosti za mýto. Práce převedl na silničáře

Ministr dopravy Vladimír Kremlík se snaží zbavit zodpovědnosti za další kroky v problematické kauze českého mýta....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz