Na podzim chce firma otevřít další linku, destinaci však ředitelka autobusové dopravy Ivana Kašická nesdělila. Za poslední rok byla společnost v rozšiřování linek velmi aktivní, podobně rychlý rozvoj zaznamenala jen při příchodu na trh před devíti lety.
Na podzim spustila anketu, kde by cestující chtěli otevřít novou linku. Kromě tří již zmíněných se v první pětici umístilo také spojení z Brna do Liberce a z Brna do Hradce Králové, případně také do Šumperka a Jeseníku. "O těch ale neuvažujeme. Například do Liberce je velmi dobré spojení přes Prahu," vysvětlila Kašická.
Pro otevření nové linky je klíčová dopravní infrastruktura, nejlépe tedy dálnice. "Dlouhodobou vizí je otevírat expresní spojení dvou měst, které bude konkurencí automobilové dopravě a bude na trhu nejrychlejší," řekla Kašická. Budoucnost ovlivní i postupné rozšiřování vlakové dopravy, což může otevřít možnosti regionální obslužnosti.
Autobusy jsou skoro plné, někde mohou přibýt další
Některé linky by mohla společnost posílit, uvažuje o lince z Prahy do Českých Budějovic a Českého Krumlova a z Prahy do Vídně. Průměrná obsazenost spojů se pohybuje okolo 90 procent. Minimální požadavek na rentabilitu linky je obsazenost na hranici 70 procent.
Student Agency momentálně provozuje 125 autobusů, na přelomu května a června obdrží 20 nových. Průměrné stáří autobusů je zhruba 2,5 roku.
"Počítáme s tím, že už budeme nakupovat jen autobusy s konceptem Fun and Relax. Nechceme jít technologicky zpět, přestože tyto vozy jsou o milion korun dražší než běžné," řekla Kašická. V těchto autobusech mají cestující každý vlastní dotykovou obrazovku, na níž lze sledovat filmy, některé televizní kanály či poslouchat hudbu.
Autobusy Student Agency loni převezly pět milionů cestujících, což je meziroční nárůst o devět procent.