Diskuze
Tragédie ve Studénce spustí investice. Přejezdy pohltí desítky milionů
Děkujeme za pochopení.
K48a26r76e95l 25K13o89v75a32ř46í63k
Tak nějak mám dojem, že se většinou řeší následky, ale u příčin by výrazně pomohlo, kdyby vjezd na přejezd při blikání světel (tedy před spuštěním závor) nebyl jen přestupek "neuposlechnutí příkazového signálu" za pár tisíc, ale rovnou trestným činem obecného ohrožení a vězení na pár let. To že nikdo nezemře je jen šťastná náhoda a ne více než polehčující okolnost....
T28o36m15á48š 61Z23e55m35a84n
Zrovna tady ve studénce bych našel řešení s cenou "za odvoz" - uříznout závory na výjezdu, čímž by odpadlo dilema řidiče mám nebo nemám prorazit závoru.
A kamion závoru na příjezdu opravdu neobjede.
Neziskovky nás sojí několik mld. ročně a jen škodí a vytvářejí problémy a náklady. Kdyby se tato částka věnovala na výstavbu nadjezdů, výsledkem by byla vyšší bezpečnost i plynulost dopravy bez nutnosti buzerace a represe.
J69i82ř32í 24E32r39b49e57n
Půlzávory taky kdysi bývaly. Potíž byla v tom, že je neukáznění řidiči stejně objížděli, a i kamioňák by to uměl.
P54e64t70r 86K51o93l57o38u27š56e49k
Problém tohoto přejezdu je, že tam jsou 4 závory, ale nejsou z historických důvodů sekvenčně zapojené - lze je ovládat pouze společně. Dle článku sekvenční zapojení stojí od 20.000 Kč u nových závor ( pouze přivést vedení ) až po bůh ví kolk za nové závory.
Jak to funguje dnes ( 4 závory spojené ovládání )
1) Začne blikat světlo.
2) cca 60sekund - závory jdou dolů ( musí se čekat tak dlouho, aby se tam auto neuzavřelo, vliv na to má logicky šíře přejezdu - čím více kolejí tím delší čas )
3) za dalších 12 sekund přijíždí vlak.
Jak to má/bude fungovat ( 4 závory sekvenční ovládání )
1) Začne blikat světlo.
2) cca za 15 sekund spadnou závory na vjezdu ( zbylé dvě jsou nahoře, aby auta mohla bezpečně opustit přejezd )
3) za cca 60 sekund jdou závory na výjezdu dolů ( všechny jsou dole jako u předchozího příkladu )
4) za dalších 12 sekund přijíždí vlak.
J45a39r43o64s88l89a67v 84D93y50t63r75y62c53h
Opravdu jen z historických důvodů? Jak bude na nesklopenou závoru reagovat chodec vstupující na levém okraji vozovky? Přehrazuje závora vždy jen konkrétní pruh nebo zasahuje do protisměru v rámci normou předepsaného překrytí vozovky a povolené mezery mezi břevny proti sobě? Vyřešíte střet vozidel, ale na úkor bezpečnosti pěších a cyklistů ignorujících světelnou a zvukovou výstrahu... :( Řekněme, že řešení je trošku složitější než jak to zde prezentujete.
J17i22ř92í 88K66o46c81u87r62e28k
Tohle se tehdy podcenilo. Zas, kdo by čekal místo 4 vlaků za hodinu jich tam bude pomalu 20 a silnice se stane dálničním přivaděčem. Navíc je přejezd ve stanici a přes koleje, na kterých se posunuje. Za těch 160 mega škody na Pendolínu by se zaplatil podjezd. Ale nesměl by ho stavět Bögl & Kysl :(
J30i56ř48í 63E53r13b83e38n
No tak on ten nadjezd je o pár set metrů dál
M77a45r36e39k 49K67o35s42t70e64l63e59c90k88ý
Udělat něco blbuvzdorné je nesmírně obtížné, protože blbci jsou vynalézaví...
Kdyby všichni, i polští, řidiči věděli, že za při jízdě na červenou (kdekoliv) je hned někdo nekompromisně zkasíruje, tak by si to rozmysleli a dávali větší pozor.
Místo poterstání jedinců, kteří společnosti škodí, politkorektně potrestáme všechny vyššími náklady na zabezpečení.
Kdo si myslíte, že zaplatí za toho polského magora, který zničil pendolino, zabil lidi, ale ušetřil na mýtném? No přece my všichni daňoví poplatníci! On šetřil i na pojištění, takže ani pojišťovna celou škodu neuhradí!
A kolik lidí už letos bylo potrestáno za vjezd na přejezd na červenou? Zatím víme jenom o dalších nehodách...
P18a43v43e80l 64P49o60d20e66š56v76a
Na tom videu mi přišla doba od spuštění závory do přejezdu vlaku velice krátká. Ale možná je to sestříhané.
Z27b27y76n72ě34k 62U33h74l27í34ř
nevyšli... to máte tak 500 000 na policajta ročně se všemi odvody nemluvě o tom že 3 policisté jsou po 8 hodinách stejně málo (dovolené, víkendy atd. a téměř nikdo nedělá 30-31 dní po 8 hodinách měsíčně) + náklady na tu vaši budku
naproti tomu i u té nejdražší varianty - 8 milionů skončí tak jako tak (stejně u policistů) větší procento opět ve státním rozpočtu (u staveb je odhad 70% investovaných peněz) a pokud nebudeme počítat servis (který je nutný) tak to je návratnost oproti policistům 4 roky
takže jestli něco může ušetřit je jen snížená demence řidičů, kteří se bezhlavě pouští na červenou přímo pod vlak (ale to je asi ten nejméně realizovatelný projekt)
P67e77t78r 62N34o34v92o90t66n33y
A smysl? Pokud to nebude zapojeno do stávajících zařízení.
R72o93m65a90n 89V26í65c18e39n85e36c
Dva nezávislé systémy jsou určitě bezpečnější, než dva vzájemně propojené.
P44a49v32e72l 87Ř11a91p45e83k
Přejezdy nechat jen pro pěší a cyklisty. Dráha tam byla dříve než šílený masový automobilismus, proto by veškěré náklady mimoúrovňového křízení, pokud jej chtějí, měli nést majitelé vozidel. Dal bych ultimátum, do kdy budou na koridoru všechny přejezdy pro automobilovou dopravu uzavřeny, a ony by se ledy pohnuly, namísto neustálého žvanění, že to nejde a že nejsou peníze. Na blbosti je peněz dost.
I51v31a57n 39H48o47l24a47s
> , proto by veškěré náklady mimoúrovňového křízení, pokud jej chtějí, měli nést majitelé vozidel
Napiš ještě něco "chytrého" a omínusuj všechno, co nechápeš.
E10d68a 41D18r93á60b19e69k
spíš bych tam dal hlasité sirény a amplion který bude povzbouzet řidiče aby okamžitě opustil přejezd v několika jazycích, znáte to, lidi neradi když třeba v obchodě rozhoukaj alarm, třeba by to na přejezdech fungovalo podobně demotivačně
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...
Dobré zprávy ze Španělska. Olivy se dočkaly vláhy, olej by mohl zlevnit
Sucho a neúroda vyhnaly loni ceny olivového oleje na rekordní úrovně. Ve Španělsku, které je jeho...
Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza
Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....