Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Strojvůdců je v Česku historicky nejvíc, řídit vlak může 17 tisíc lidí

V Česku je v současnosti nejvíce strojvůdců od vzniku samostatné republiky. Licenci k řízení vlaků na drahách od Drážního úřadu má 10 264 lidí. Kromě toho je dalších 6 452 strojvedoucích, kteří mohou obsluhovat vlaky na vlečkách. Rekordní je i počet licencovaných dopravců, uvedl Drážní úřad.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MZ

Názor, že jednou z příčin může být přesčasová práce je infantilní blábol.

Před 40 lety byla týdenní norma pracovní doby strojvedoucího ČSD 40 hodin = 5:43 hodiny denně, k tomu bylo možno odpracovat až 960, později jen 900 hodin přesčasu za rok, tj. v průměru "jen" 8:32 hodiny denně. Na odpočinek mu zbývalo 15:28 hod.

V současné době čini norma pracovní doby méně, podobně se nedělá a ani nemůže dělat tolik přesčasů.

Stejně tak, jako že jeden strojvedoucí v témže dni pracuje u dvou dopravců.

Může se jednat o tzv. "agenturní" strojvedoucí. Agentura je nabízí různým dopravcům. Pokud má takový pracovník mezi koncem směny u prvního dopravce a nástupem směny u jiného dopravce 12 hodin "odpočinku", pak je to v souladu se zákonem.

V řadě personálních turnusů strojvedoucích ČD je to stejné, mezi koncem jedné směny a začátkem další je "jen" 12 hodin nebo, aby to opticky lépe vypadalo, 12:30 hod. Konec třeba v 1:30, nastup na další směnu ve 14:00.

Nikdo neřeší, že do postele se může dostat až v šest ráno a na nástup ve 14 hodin musí jet už ve 12 hodin, takže reálně spal (odpočíval) pouze 6 hodin ... ale zákon je dodržen a strojvedoucí je zcela odpočatý a tudíž způsobilý k bezpečnému výkonu služby ....

0 0
možnosti
ZZ

Máte pravdu, ale všechny nehody, které se za poslední měsíc udály, neměly s odpočinkem vůbec nic společného.

:-)

0 0
možnosti
PB

P31e28t97r 89B45á88č71a

17. 7. 2020 21:00

Hlavne, ze tady odjakziva krimite jak jich je malo.

0 0
možnosti
RK

Pridaly na penězích a hned je zájem .ne že lidi nechtějí dělat ale kcemu dřít když na konci měsíce přídě almužna a bohužel to nabízí věcina firem

2 0
možnosti
VF

Nároky klesají, již není požadovaná maturita na výpravčí ani na strojvedoucí.

0 0
možnosti
MS

44 tisíc hrubého má u dráhy kdejaký vedoucí v kanceláři,který to tam chodí odsedět.Mzda strojvedoucího je dlouhodobě podhodnocená.

1 0
možnosti
JH

Oproti tomu strojvedoucí stojí celý den na jedné noze.

2 1
možnosti
SN

Né každej držitel žlutý karty se živí jako taxikář. Stejně jako ne každý přihlašený taxi vozidlo zrovna jezdí v ulicích.

0 0
možnosti
ŠP

Jak já jim závidím, vždycky to byl můj sen, ale kvůli zdravotnímu stavu nemůžu :(..

1 0
možnosti
JH

Alarmující je ovšem úbytek číšníků v nádražích restauracích.

0 0
možnosti
Foto

I51v41a93n 77M72a75r61e89k

17. 7. 2020 9:04

Oproti železniční přepravě v minulosti, pokles minimálně o 1/3. a to jak cestujících, tak i v nákladní dopravě. . .Na vedlejších tratích i nulová přeprava materiálu po kolejích. Za komárů jsme měli týdenní prac. dobu 40 hod. . . .dnes 36? Směna mohla mít délku 16 hod bez jakékoli přestávky, Dnes s bídou 12 hod. Tehdy byla jako naprostá samozřejmost 40-50 hod přesčasů měsíčně. Dokonce se mi párkrát stalo, že jsem měl sto přesčasových hodin v měsíci, což s měsíční normou 177hod "hodilo" 280 hod za měsíc. Takže , kolik jsem si v té době asi užil volna? Navíc, do zaměstnání jsem dojížděl na každou směnu 32 km. Nástupy na směny jsme měli v kteroukoli denní i noční dobu.

Takže určitě nevidím problémy s bezpečnosti v "neúměrně dlouhé" pracovní době fíry, ten je je někde úplně jinde. R^ 8-o

5 0
možnosti
IH

I82v70a12n 64H72o97l49a22s

17. 7. 2020 9:05

Pokles v osobce o 1/3? Kde jste ten nesmysl sebral?

0 1
možnosti
Foto

Tak to mají potom ty hrozné směny snad jen z rozmaru zaměstnavatele, když jich je tolik, no ne? A předpokládám, že počet spojů se historicky nemění, takže to historicky nevyšší číslo v rámci počtu strojvůdců má svůj efekt. Ale spíš asi ne, že?

6 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Průmyslová produkce Polska klesla. Je to jen krátkodobý trend, tvrdí experti

23. dubna 2024

Produkce polského průmyslu v březnu zaznamenala největší propad od dubna loňského roku. V...

Pražská burza vystoupala nejvýš od roku 2008

23. dubna 2024  17:11

Pražská burza vystoupala nejvýš za posledních téměř šestnáct let. Index PX posílil během úterního...

Nesnězeno zachránilo přes dva miliony balíčků jídla, funguje v několika zemích

23. dubna 2024  15:58

Platforma pro záchranu jídla Nesnězeno spolupracuje s více než třemi tisíci partnery, mezi něž...

Ostře sledované sudy. Jak se v Koreji kousek od pláže skladuje jaderný odpad

23. dubna 2024  13:53

Silný vítr zvedá mořské vlny, které se rozbíjejí o velké skály. Několik návštěvníků této turisticky...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!