Diskuze
Strojvůdců je v Česku historicky nejvíc, řídit vlak může 17 tisíc lidí
Děkujeme za pochopení.
M42i16r48o94s16l68a42v 55Z25i57k55m96u45n79d
Názor, že jednou z příčin může být přesčasová práce je infantilní blábol.
Před 40 lety byla týdenní norma pracovní doby strojvedoucího ČSD 40 hodin = 5:43 hodiny denně, k tomu bylo možno odpracovat až 960, později jen 900 hodin přesčasu za rok, tj. v průměru "jen" 8:32 hodiny denně. Na odpočinek mu zbývalo 15:28 hod.
V současné době čini norma pracovní doby méně, podobně se nedělá a ani nemůže dělat tolik přesčasů.
Stejně tak, jako že jeden strojvedoucí v témže dni pracuje u dvou dopravců.
Může se jednat o tzv. "agenturní" strojvedoucí. Agentura je nabízí různým dopravcům. Pokud má takový pracovník mezi koncem směny u prvního dopravce a nástupem směny u jiného dopravce 12 hodin "odpočinku", pak je to v souladu se zákonem.
V řadě personálních turnusů strojvedoucích ČD je to stejné, mezi koncem jedné směny a začátkem další je "jen" 12 hodin nebo, aby to opticky lépe vypadalo, 12:30 hod. Konec třeba v 1:30, nastup na další směnu ve 14:00.
Nikdo neřeší, že do postele se může dostat až v šest ráno a na nástup ve 14 hodin musí jet už ve 12 hodin, takže reálně spal (odpočíval) pouze 6 hodin ... ale zákon je dodržen a strojvedoucí je zcela odpočatý a tudíž způsobilý k bezpečnému výkonu služby ....
Z86d55e94n44ě46k 85Z60a64v76a58d23i41l
Máte pravdu, ale všechny nehody, které se za poslední měsíc udály, neměly s odpočinkem vůbec nic společného.
P31e28t97r 89B45á88č71a
Hlavne, ze tady odjakziva krimite jak jich je malo.
R45i81c32h96a28r15d 70K61r46u96p77i51č78k65a
Pridaly na penězích a hned je zájem .ne že lidi nechtějí dělat ale kcemu dřít když na konci měsíce přídě almužna a bohužel to nabízí věcina firem
V26l23a33s65t28i59m72i77l 39F89i81a73l75a
Nároky klesají, již není požadovaná maturita na výpravčí ani na strojvedoucí.
M21i36l27o66š 20S17a72l43o14š32e97k
44 tisíc hrubého má u dráhy kdejaký vedoucí v kanceláři,který to tam chodí odsedět.Mzda strojvedoucího je dlouhodobě podhodnocená.
J25o41s24e97f 27H78l79i70n61o37m14a15z
Oproti tomu strojvedoucí stojí celý den na jedné noze.
S74t34a26n39i98s67l52a42v 24N53ý39v59l35t
Né každej držitel žlutý karty se živí jako taxikář. Stejně jako ne každý přihlašený taxi vozidlo zrovna jezdí v ulicích.
Š29t39ě66p44á15n 31P22e89t35i
Jak já jim závidím, vždycky to byl můj sen, ale kvůli zdravotnímu stavu nemůžu :(..
J49o85s44e73f 59H59l19i20n22o48m17a30z
Alarmující je ovšem úbytek číšníků v nádražích restauracích.
I51v41a93n 77M72a75r61e89k
Oproti železniční přepravě v minulosti, pokles minimálně o 1/3. a to jak cestujících, tak i v nákladní dopravě. . .Na vedlejších tratích i nulová přeprava materiálu po kolejích. Za komárů jsme měli týdenní prac. dobu 40 hod. . . .dnes 36? Směna mohla mít délku 16 hod bez jakékoli přestávky, Dnes s bídou 12 hod. Tehdy byla jako naprostá samozřejmost 40-50 hod přesčasů měsíčně. Dokonce se mi párkrát stalo, že jsem měl sto přesčasových hodin v měsíci, což s měsíční normou 177hod "hodilo" 280 hod za měsíc. Takže , kolik jsem si v té době asi užil volna? Navíc, do zaměstnání jsem dojížděl na každou směnu 32 km. Nástupy na směny jsme měli v kteroukoli denní i noční dobu.
Takže určitě nevidím problémy s bezpečnosti v "neúměrně dlouhé" pracovní době fíry, ten je je někde úplně jinde.
I82v70a12n 64H72o97l49a22s
Pokles v osobce o 1/3? Kde jste ten nesmysl sebral?
V36o56j15t90ě25c49h 84R39y93b35á18k
Tak to mají potom ty hrozné směny snad jen z rozmaru zaměstnavatele, když jich je tolik, no ne? A předpokládám, že počet spojů se historicky nemění, takže to historicky nevyšší číslo v rámci počtu strojvůdců má svůj efekt. Ale spíš asi ne, že?
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Průmyslová produkce Polska klesla. Je to jen krátkodobý trend, tvrdí experti
Produkce polského průmyslu v březnu zaznamenala největší propad od dubna loňského roku. V...
Pražská burza vystoupala nejvýš od roku 2008
Pražská burza vystoupala nejvýš za posledních téměř šestnáct let. Index PX posílil během úterního...
Nesnězeno zachránilo přes dva miliony balíčků jídla, funguje v několika zemích
Platforma pro záchranu jídla Nesnězeno spolupracuje s více než třemi tisíci partnery, mezi něž...
Ostře sledované sudy. Jak se v Koreji kousek od pláže skladuje jaderný odpad
Silný vítr zvedá mořské vlny, které se rozbíjejí o velké skály. Několik návštěvníků této turisticky...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!