Výbor rovněž schválil zjednodušení pravidel pro obesílání účastníků stavebních řízení. Důvodem pro zjednodušení korespondence je podle návrhu velký počet účastníků v řízeních na výstavbu dopravní infrastruktury.
Stát proto bude s výjimkou oznámení o zahájení řízení pravidelně informovat pouze dotčené obce, úřady a bude účastníkům písemně odpovídat na jejich dotazy a připomínky. V ostatních případech budou muset sledovat veřejnou vyhlášku, úřady je totiž přímo informovat nebudou.
Babišova dálniční sedmiletka: všechny hlavní tahy chce do roku 2025 |
Podle poslance Pirátů Mikuláše Ferjenčíka tento přístup práva účastníků řízení zužuje až příliš. Podle něj hrozí, že kvůli tomuto bodu změnu zákona zruší Ústavní soud. Jeho pozměňující návrh, aby byl tento bod vypuštěn, ale poslanci nepodpořili.
Neprošel ani návrh Jana Zahradníka (ODS), který chtěl mezi vybrané stavby zahrnout i chystaná tangenciální spojení krajských měst.
Zákon urychlující výstavbu tak má platit pro vybrané úseky páteřních dálnic včetně Pražského okruhu a pěti silnic první třídy. Na železnici jde o 15 tratí a uzlů v Praze, Brně a v Ostravě a čtyř plánovaných vysokorychlostních tratí. Ve vodních stavbách to jsou plavební stupně v Děčíně a Přelouči. Poslední vyjmenovanou stavbou je takzvaná paralelní dráha pražského Letiště Václava Havla včetně oplocení areálu.