Celkem chce Ředitelství silnic a dálnic za opravy utratit 11,4 miliardy korun, z čehož více než sedm miliard bude během roku směřovat na opravy silnic první třídy a zbytek na opravy dálnic. Všechny úseky nejvytíženější dálnice D1 mezi Prahou a Brnem chtějí silničáři opravovat tak, aby řidičům zůstaly k dispozici dva pruhy v každém směru, uvedl ředitel ŘSD Jan Kroupa.
V Česku je 96 mostů v havarjiním stavu, platí na nich dopravní omezení |
Opravy hradecké dálnice D11 plánují silničáři během letoška na třech místech. Opravovat budou silniční povrch mezi zhruba 25. a 27. kilometrem, dále ŘSD opraví mosty přes Labe a rovněž silnici mezi 62. a 63,5. kilometrem. Zatím silničáři během rekonstrukcí dálnice D11 nepočítají s rozšiřováním komunikace o další jízdní pruh, o čemž se dlouhodobě uvažuje.
To si podle Kroupy vyžádá posudek dopadu stavby na životní prostředí (EIA), pro který úřad doposud nemá zpracovanou dokumentaci. Nový povrch dálnice ale bude například méně hlučný, slíbil šéf silničářů.
Další opravy D1
Na dálnici D1 mezi Prahou a Brnem bude během roku opravováno celkem osm úseků, ne všechny ale budou silničáři opravovat naráz. Ke čtyřem rozestavěným úsekům z loňska, mají během roku přibýt další čtyři.
Co se opraví v roce 2018Podrobné grafiky ve formátu PDF |
Nově se tak uzavírky mají objevit od 21. do 29. kilometru mezi sjezdy na Mirošovice a Hvězdonice ve Středočeském kraji. Na Vysočině pak jde o dva úseky mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem na 104. kilometru a mezi Velkým Beranovem na 119. kilometru a Měřínem na 134. Posledním zahajovaným úsekem pak má být rekonstrukce dálnice v Jihomoravském kraji od Devíti křížů na 168. kilometru po Ostrovačice na 178. kilometru.
Na dálnici D2 pak půjde především o opravu pravého pásu mezi 3. a 10. kilometrem u Brna a pak rozsáhlejší opravu levého pásu vozovky od zhruba 24. kilometru po 43. kilometr dálnice.