„Další tři mostní pole budeme podobným způsobem vysouvat v příštím roce. V roce 2024 proběhne poslední posuv na konci léta. Následně bude konstrukce z výsuvné polohy 1,5 metru nad hlavou pilířů spuštěna do finální polohy a přijde nejsložitější část stavby, a to rámové spojení štíhlých pilířů s nosnou konstrukcí a betonáž architektonicky ztvárněných pilířů,“ řekl iDNES.cz ředitel německé divize Metrostavu Marek Foglar.
Po zvládnutí dokončovacích prací se očekává slavnostní zprovoznění mostu pro silniční dopravu na přelomu let 2026 a 2027.
Původně měl být most dokončený mnohem dříve. Projektanti počítali s dokončením stavby během 34 měsíců. Protože jde ale o prototyp takzvané semi-integrované hybridní konstrukce, až v průběhu výstavby se zjistilo, že to podle původních plánů úplně nepůjde. Stavba mostu, který spolyká dvanáct tisíc kubických metrů betonu a sedm tisíc tun oceli, tak bylo nutné přepracovat a stavbu pozastavit.
Nyní jsou už ale práce opět v plném proudu. Jednotlivá pole se do svých budoucích umístění na pilířích posouvají maximální rychlostí 24 metrů za hodinu. Protože se sesouvají po mírném svahu se čtyřprocentním sklonem, je nutné konstrukce nutné nejen táhnout, ale zároveň i brzdit.