

Po obchvatu Krupé na Rakovnicku pojedou řidiči už letos. Jen o pár kilometrů západně u Hořesedel zatím silničáři zápasí s nepoddajným rakovnickým jílem při rozsáhlých zemních pracích. Hotovo by mělo být v průběhu příštího roku. Redakce iDNES.cz přináší reportáž z výstavby obou úseků karlovarské dálnice D6.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Někde ubrat a jinde přidat. Většina materiálu se přesune jen na jinou část stavby, kde je potřeba zeminu naopak přisypat. Bagr na snímku nabírá hlínu nedaleko Hořesedel u Rakovníka.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Jíly a hlíny na Rakovnicku hrají všemi barvami jak koření na orientálním tržišti. S každou barevnou vrstvou ale stavaři musí do laboratoře pro posouzení jejích vlastností.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Do štěrků je pro zpevnění a zkvalitnění do požadované tuhosti nutné přidat více cementu. Naopak pro vysušení jílů je třeba přidat vápno.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Nejhorší jsou podle stavařů šedě zbarvené jíly. Ty jsou příliš jemné, a pokud do nich zaprší, vzniká mazlavá kaše, která nejde zpevnit ničím. V pozadí je vidět rostoucí konstrukce železničního mostu na trase z Rakovníka do Loun.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Trať bylo nutné o několik metrů zdvihnout, aby budoucí dálnice mohla procházet bez vzájemného křížení pod ní.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Štěrkové lože musí být před uložením kolejí naprosto rovné.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Výluka na trati trvá jen do 2. července. Do tohoto data musí být vše hotové.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Proti železničářům pracují dělníci na stavbě dálnice v extrémnějších podmínkách. Při letní pokládce asfaltu před estakádou v Krupé dosahují teploty běžně i šedesáti stupňů.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Tady už jsou první asfaltové vrstvy dokončeny a dodělávají se úpravy podél vozovek a svodidla.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Na postup prací chodí pravidelně dohlížet zástupci investora. V tomto případě státního Ředitelství silnic a dálnic.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Detail rozestavěné estakády u Krupé. V pozadí hřbet Louštína s vysílačem.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Pod estakádou vzniká improvizované parkoviště a sklad stavebního materiálu.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Silnější deště stavbu promění v bažinu. Vodu je potřeba pravidelně odčerpávat do doby, než se položí středová kanalizace.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Tady u Hořesedel těsně před přemostěním Novodvorského potoka už je prakticky hotová.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Zde je vidět základ tubusu pro přeložku silnice do Chrášťan. Původní silnice na Karlovy Vary ústila v nešťastném místě pod horizontem a byla málo přehledná. Pro zajímavost, tubus se skládá z jednotlivých polotovarů a jeho smontování trvá zhruba sedm dní.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Zajímavým jednoúčelovým strojem je žlabovka. Vytváří pochopitelně odvodňovací žlaby. Proti tomu koště má na stavbě mnohem všestrannější uplatnění.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA
Úsek trasy těsně před Krušovicemi bude zřejmě oblíbený především u vyznavačů sportovnějšího stylu jízdy.
Autor: Jakub Stadler, MAFRA