Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Za starý motorák platí Praha víc, než jinde stojí moderní vlaky

Pražskou dopravu čeká po týdnu od spuštění nedotované soukromé vlakové linky z Prahy do Kralup další premiéra. Na trať mezi Masarykovým nádražím a Čakovicemi se vydá nový dopravce, společnost KŽC Doprava. Jízda starými motoráky vyjde Prahu dráž, než kolik jinde stojí provoz některých moderních souprav s klimatizací.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LH

neuběhlo ani 14dnu a už mají sukafony technické problémy (anebo to KZC stopla kvůli nerentabilite a svádí to na techniku). každopádně dnes večer spoj z města do cakovic zrušili.

0 0
možnosti
TP

Jako testovací provoz se to myslím dá pochopit, s ortelem o financích bych si počkal na ostrý. Asi těžko někdo pořídí (i pronájmem) nové vozy na testovací provoz.

K pohodlí: momentálně jsou alternativou tohoto spojení ČD. Vozy trochu lepší, repasované, sedí se v tom líp, na klímu a wifi ale taky zapomeňte. Navíc se na Hlaváku pěkně projdete, jezdí až ze zadních nástupišť.

No a pak busy + metro. Pokud si v MHD sednete, tak pohodlněji myslím ne (sedačky v metru na C jsou vyloženě nepohodlné a málo místa pro nohy a v busu to není o moc lepší) a krom toho v nich jezdí bezdomovci (ty ve vlaku asi nepotkáte). Taky máte větší šanci, že vás okradou.

3 0
možnosti
JU

J13a51n 81U64l26r24y80c81h

1. 10. 2013 15:16

staré motoráky na trati? - skvělá zpráva pro cestující! - ani na vteřinu nepochybuju o tom, že jízda těmi starými "vykopávkami" (dle přihlouplého mínění autora čánku a bohužel i několika přispívajících) bude v průměru mnohem příjemnější než jízda moderními klimatizovanými vagony - jakmile se vlak rozjede, je vzduch ve vagónu, kde se dají normálně (pořádně) otevírat okna mnohem příjemnější než ten klimatizovaný (čerstvý vzduch zvenku se s tím klimatizovaným opravdu nedá srovnávat /vlastní zkušenost/, za tu cenu stojí i zvýšená teplota -ale pořád s kvalitním vzduchem- při stání) - no a k tomu si připočtěte nedostatečnost klimatizace při extrémních vedrech (která se dostavují s železnou pravidelností; zkuste na idnes i jinde najít konkrétní příklady - v Německu tuším před rokem cestující rozbíjeli skla ve vagonech - klimatizace nebyla porouchaná, prostě to nezvládala, problémy jsou pochopitelně i u nás); občas přijdou i ty poruchy... - opravdu, dávat za současných technických podmínek (které budou platit cca dalších pár desítek let) přednost klimatizaci před pořádně otevřeným oknem (tam, kde to jde - při víc než stokilometrové rychlosti už je to holt problém) může jen blázen...

(klimatizace je výhodnější leda tak v případě, když přitroublí spolucestující mající problémy s případným větrem nebo i nižší teplotou nejsou schopni usadit se do předních částí vozu, kde by si mohli okna nechat spánembohem zavřená)

--

co se ekonomické stránky týče, je argumentace v článku naprosto tristní, tak na úrovni dítěte prvního stupně ZŠ - bez dalšího srovnávání jakýchkoliv parametrů redaktor ví (aspoň že uvedl tvrzení Ropidu a provozovatele), že přece jízda ve starém vagónu musí vyjít o moc levněji než v novém... - primitivismus prvního řádu, ale do titulku se to vrazí

--

P.S. asi by stálo za to připočíst jako plus jízdu v autentických retro vozech, ne? - přece auta nejen z 60., ale pomalu už i i 70. let jsou braná jako cenění veteráni..., totéž platí o architektuře, mobiliáři apod.

6 2
možnosti
JS

J87a61n 56S48ů67r94a

1. 10. 2013 15:35

Když vyjde jízda ve starém vagónu levněji, než v novém, proč tedy není levnější i pro Ropid?

1 0
možnosti
Foto

P65e78t57r 57Č94i17h29á39k

1. 10. 2013 14:23

Je to škoda. Každé hlavní město by mělo být vždy jakousi výkladní skříní, kde si každý udělá obrázek o celé zemi. Ovšem v tomto případě je Praha poněkud žalostná v porovnání se zmíněným Libercem a Libereckým krajem v článku, kde je vozový park velmi moderní. Přitom je to tak jednoduché, proč platit dopravce který není schopen nasadit moderní vlaky. Vysoutěžit kvalitního třeba i zahraničního dopravce by nebylo přeci od věci. V naší zemi je po tomto docela vysoká poptávka.

3 1
možnosti
JK

S timhle nazorem tady ale narazite. Tady se asi vsichni tesi do 40 let stare plechovky ;-)

2 2
možnosti
Foto

Pročetl jsem si diskusi a jako potenciální zákazník této linky musím zvolat: Lidi, neblázněte!

Linka S34 je pravda nová, ale nová je proto, aby se odlišila od linky S3/R3, protože je provozuje jiný dopravce.

Trať z centra Prahy do Čakovic je v podstatě jedna velká zatáčka a jízda přes Vysočany, Satalice a Kbely do Čakovic bude trvat maximálně dvacet minut. Myslíte že někdo začne na takové trati provozovat nové, moderní a rychlé soupravy? Neměly by šanci se mu zaplatit, ostatně ČD tam provozuje řadu 854, což jsou též modernizované starší soupravy.

Ano, lidé z Čakovic to mají rozhodně do centra komfortnější autobusem+metrem, ale pro cestující například ze Kbel už to není taková výhra. Typický příklad - na zastávku autobusu i vlaku to mám z domu pět minut. Autobus jede do Letňan na metro deset i patnáct minut podle stavu Mladoboleslavské. Přestup. Pak patnáct až dvacet minut metrem na hlavní nádraží. Proti tomu jsem na hlaváku vlakem za zhruba dvacet minut. Není to žádná fantazie, ale mnohokrát prověřené - je lepší si na hlavním nádraží počkat 10-15 minut na vlak, než pokračovat dále metrem, doma jsem dřív.

Spoje ze Kbel do centra v ranní špičce jsou často nacpané, žádní dva až tři cestující - v 6:53 nejen že není šance najít volnou sedačku, často se stojí na plošince u záchodků, prostě je plno. Večer, kdy ČD často nasazují jen jeden vůz je to prakticky totéž Během dne nejsou vlaky přeplněné ale ani v časech kolem oběda je na každé čtyřsedačce alespoň jeden cestující, což se s prázdnými vozy linek 185 či 201 nedá srovnat.

Hned dnes večer s chutí do šukafonu na Masaryčce sednu. A doufám, že podobné tendenčně psané články nezpůsobí brzký zánik nového spojení.

7 1
možnosti
JK

Ano, opravdu neexistuje jediny realny duvod, proc by na primestske lince v hlavnim meste statu, mely NOVE zacit jezdit 40 let stare vozy... Pokud mesto o tu linku stoji, pak ma zaplatit tak, aby to bylo pro nej prijatelne a provozovatel i mohl koupit nove ci novejsi soupravy... Ale evidentne v tomto pripade nejde o snahu o zlepseni dopravni obsluznosti... ;-)

1 2
možnosti
Foto

Ano a zejména si to určitě myslí cestující v přeplněných ranních motorácích na předmětné trati, mezi které patřím. Když si mám totiž vybrat, zda jet deset až patnáct minut ze Kbel busem do Letňan a odsud dalších patnáct až dvacet do centra, tak to radši nasednu na motorák řady 854 nebo do šukafonu a jsem za dvacet minut na hlaváku. Tyhle moudra lidí bydlících daleko od vlaku někde na sídlišti se stanicí metra mám fakt rád.

5 0
možnosti
VN

To se toho tolik na této trati změnilo ? Ještě takových 10 let zpět ty motoráčky jezdily poloprázdné...

0 0
možnosti
LM

Mě vždycky dojímá, když stojím u závor a jede takováhle nějaká lokálka, jak tam jsou v průměru tak 2 lidi, ale kdyby se to mělo zrušit, to by bylo řevu a petic.

2 1
možnosti
JK

a nezmeni se to do te doby, nez nekdo donuti kraje, aby si objednavaly jen takovou regionalni dopravu, na kterou maji penize... ;-)

1 0
možnosti
PM

P70e32t80r 83M53u97s28i56l

1. 10. 2013 12:35

No možná by bylo zajímavější říct, kolik se tam bude dotovat za 1 měsíc či rok. Ale proč vlastně ne, dyk si chudáčkové, co se kolem toho motali, nějak ty kapsy napakovat musej :-(

1 1
možnosti
PK

P35e11t80r 97K81o39l61á83ř

1. 10. 2013 12:33

Stará dobrá řada 8, neboli v ajzboňácké hantýrce šukafón.:-)

1 0
možnosti
PB

P24e90t95r 39B46o59s89k14a

1. 10. 2013 12:32

Ja se s tim vlackem rad svezu a vzpomenu si na mladi i kdyz uz to nebude ono, kdyz mi litaly jiskry do oci. Ale muze mi nekdo vysvetlit proc se kupujou vlaky u Siemense? To nemame Skodovku v Plzni?

2 0
možnosti
AN

A65l74e20š 78N71o17v28á63k

1. 10. 2013 12:36

Stav se ve Slaným, kde to není nostalgie, ale realita. ;-)

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza

25. dubna 2024  11:38

Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Ovocnářům hrozí bankroty. Mrazy ceny určitě ovlivní, hlavně jablek, říká jejich šéf

25. dubna 2024  8:44,  aktualizováno  10:58

Pěstitelům ovoce hrozí kvůli mrazům bankroty, říká předseda Ovocnářské unie ČR Martin Ludvík....

České dráhy vydělaly téměř čtyři miliardy korun. Tahounem byla osobní doprava

25. dubna 2024  10:06

Státem vlastněné České dráhy dosáhly v loňském roce hrubého zisku 3,8 miliardy. Na rozdíl od...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!