

Minulý týden vyjel první vlak na trasu Berlín - Mnichov v nové stopě. Cestu zvládl za 3 hodiny a 55 minut. Se stejnou dobou počítá i jízdní řád, který začne platit v prosinci. „Půjde o největší zlepšení nabídky v historii firmy,“ řekl šéf Deutsche Bahn Richard Lutz.
Autor: Deutsche Bahn
Rychlostní spojení mezi prvním a třetím největším městem v Německu začali budovat už v roce 1996, stavaři ho dokončili na přelomu loňského a letošního roku. Od té doby probíhá testovací provoz.
Autor: Deutsche Bahn
Start nových vlaků přinese velké změny i u dalších spojení: novým přestupním uzlem mezi rychlovlaky se stane Erfurt, kde bude navazovat na spojení rychlovlaky z Frankfurtu nebo z Drážďan a Lipska.
Autor: Deutsche Bahn
Od srpna začnou jezdit na trase vlaky podle jízdního řádu v rámci testování, ale bez cestujících.
Autor: Deutsche Bahn
Náklady na kilometr i s mnoha mosty či tunely dosahují v přepočtu zhruba půl miliardy korun.
Autor: Deutsche Bahn
Nová trať má označení VDE 8, zkratka VDE je ze slova Verkehrsprojekt Deutsche Einheit (dopravní projekt německého sjednocení).
Autor: Deutsche Bahn
Jeden z mnoha mostů na posledním úseku přes Durynský les - Dunkeltalbrücke.
Autor: Deutsche Bahn
Na posledním budovaném úseku z Erfurtu do Ebensfeldu stráví vlak téměř polovinu jízdy buď v podzemí, nebo na mostě. Na snímku souprava ICE po výjezdu z téměř 4 km dlouhého tunel Eierberg.
Autor: Deutsche Bahn
DB nasadí na trať dva druhy vlaků: ICE Sprinter, který bude zastavovat pouze v Erfurtu a Norimberku a zvládne cestu za 3:55 hodiny a pomalejší vrstvu vlaků, které budou zastavovat častěji. Ty zvládnou cestu za 4:25. I to je ale výrazně rychlejší jízda než dosavadních 6 hodin a 12 minut.
Autor: Deutsche Bahn
DB zatím neřekly, kolik budou stát jízdenky, začnou se prodávat v říjnu. Od srpna začnou jezdit na trase vlaky podle jízdního řádu v rámci testování, ale bez cestujících.
Autor: Deutsche Bahn
Nové spojení má konkurovat letadlům, autobusům i autům mezi oběma městy. Celkem zhruba šest set kilometrů tratě pro rychlovlaky vyšlo na 10 miliard eur, jeden kilometr tak v přepočtu stál kolem 450 milionů korun. Maximální rychlost na trase je 300 kilometrů v hodině.
Autor: Deutsche Bahn
Celá trať je stavebně hotová, do prosince ale bude probíhat ještě například zapojování a přepojování zabezpečovací techniky a poslední úpravy.
Autor: Deutsche Bahn
107 kilometrů dlouhý úsek z Erfurtu do Ebensfeldu patřil ke stavebně nejnáročnějším, na trati přes Durynský les je 22 tunelů a 29 mostů, vlak stráví v podzemí či na mostě téměř polovinu této trasy. Na snímku most přes údolí Ilmtal.
Autor: Deutsche Bahn