Start-up Locomore začal spoj mezi německou metropolí a hlavním městem Bádenska-Württemberska provozovat v prosinci loňského roku, ale už v květnu se dostal do velkých finančních problémů a podal návrh na zahájení insolvenčního řízení.
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz |
O Locomore se podle německých médií ucházelo několik firem, včetně Leo Expressu. „Odevzdali jsme nabídku. Chceme si ponechat zaměstnance a řadu dodavatelů,“ řekl v květnu deníku Handelsblatt výkonný ředitel české firmy Peter Köhler.
Zatím se podle Spiegelu Leo Express dohodl s 15 zaměstnanci Locomore, s dalšími ještě jedná. Spojení na trase Berlín - Stuttgart by měl obnovit už 24. srpna. Podle listu Die Welt bude zprvu jeden vlak jezdit čtyřikrát týdně ráno ze Stuttgartu do Berlína, a odtud pak zase zpět. Od září by vlak měl jezdit pětkrát týdně.
Spolupráce s Flixbusem
Podle serveru Lidovky.cz je koupě Locomoru pro českého dopravce strategickou investicí. „V tuto chvíli sice za své peníze dostane ,pouze’ jeden vlak s osmi vozy, ale zároveň získá i vstupenku na lukrativní německý trh, kam by se jinak musel dostat přes hradbu nejrůznějších povolení,“ informuje server.
Plánovaná spolupráce společnosti Leo Express a dopravce Flixbus, přes kterého bude možné koupit veškeré jízdenky, by podle německých médií mohla znamenat alespoň částečnou konkurenci v dálkové železniční dopravě pro dominantní Deutsche Bahn.
Leo Express zahájil činnost v roce 2013 jako železniční přepravce. Vedle osobních vlaků provozuje i autobusové linky. Loni svezl svými vlaky a autobusy 1,4 milionu cestujících. Společnost v roce 2016 vykázala ztrátu zhruba 110 milionů korun, meziročně jde o propad o deset milionů korun.