Diskuse k článku

Konec odbavených zavazadel zdarma. Smartwings chce za kufr 650 korun

Bezplatná přeprava odbavených zavazadel je v letadlech společnosti Smartwings již minulostí. Společnost Smartwings začala u nejlevnějších letenek účtovat poplatek za odbavené zavazadlo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45a67r97o20m46i79r 90H72o51b35l62i82k 1795797315

Řekl bych zbytečná diskuse kolem tarifů letenek a jestli zavazadlo takové či makové. Nejférovější by bylo platit relativně velmi malou taxu za sedačku (říkejme jí seat rezervace) a pak dát taxu za kilogram přepravované hmotnosti. Pro low cost nebo economy o něco menší, pro bussines nebo first class vyšší kvůli servisu a pohodlí na palubě. Cestující se zváží i se zavazadly a zaplatí od kilogramu. Jestli je hubeňour a má kufr jako hrom nebo obézní s igelitkou je putna - zaplatí plus minus stejně.

Údajně to praktikuje jedna společnost v Tichomoří.

https://www.idnes.cz/cestovani/kolem-sveta/obezni-cestujici-v-letadle-a-drazsi-letenky.A130410_134925_kolem-sveta_tom

0/0
20.3.2019 20:53

O62t79o 68N18o98v46ý 7328681545389

trochu ta hmotnostní férovost naráží na genetické dispozice, musel by se ještě určovat BMI, jestli je někdo hubený nebo otylý, někdo má více podkožního tuku a někdo více vnitřního tuku, no to by stálo takové hrachy ... a ještě by se do toho vložili právníci ... někdo by protestoval proti certifikaci měřícího přístroje ... pak se do toho započte opotřebení pneumatik motorů, amortizace letištního tankovacího auta, velikost skladů na benzín ....

+1/0
21.3.2019 11:41

Š38t38ě54p16á40n 95V36o68l39f 8795181338101

Kde jsou ty časy, když byl jeden batoh v ceně. Chápu, že když se někdo jede válet na pláž, stačí mu malá taška na tričko a plavky. Já ale jezdím do hor a tam je potřeba nějaká výbava. Argumentovalo se tím, že kdo větší zavazadlo neveze, nemusí za něj platit. Jenže to by základní letenky měly zlevnit, ony naopak podražily a když letít s báglem, je to ještě víc. Nějakou normální přirážku bych ještě chápal, ale když je to 1/3-1/2 ceny letenky, je to divné.

+3/0
18.3.2019 8:49

K83a63r39e41l 87M81o39r63a84v72e30c 3201336768691

Obecně se člověk musí smířit s tím, že ruka trhu zpoplatní cokoliv. U leteckých společností mě, ale vadí jedna věc. Je zřejmé, že všechna příruční zavazadla se na palubu nevejdou. Speciálně u SW (ale nejen u nich) dochází často k porušování letové bezpečnosti tím, že se kufr\ válí všude pod nohami a sedačkami. Dalším nešvarem, že se kabinová zvazadla odebírají až v nástupních gate a to i s osobními potřebami. V takovém případš, se mi stalo, že v rámci transferu jsem neměl ani moje osobní zavazadlo, které zůstalo v jin destinaci. To už je opravdu na pováženou. Takto, aby jste si nechali u sebe ještě další zavazadlo na mobil, pas, toaletní potřeby apod. Navíc pokud vám odeberou příruční zavazadlo, které není zpravidla chráněno proti poškození a krádežím, dochází k častějším dalším škodám.

0/0
16.3.2019 8:44

M76i17c62h69a81l 90M73i60l76l24e65r 9326132719562

jeste jsem se nesetkal s tim, ze by na gate odebirali zavazadla a neletely ve stejnem letadle.

British Airways v LHR pri nastupu do letadla na Prahu oznamili, ze letadlo je plne a nektera prirucni zavazadla budou muset do zavazadloveho prostoru, vedle podanych zavazadel. Tykalo se to tech nejvetsich prirucnich kufirku na koleckach, kdy si nekteri cestujici zrejme "spletli" povolenou velikost. Odebrali jim je na gate a vydali v Praze.

0/0
16.3.2019 13:55

K30a77r25e39l 76M20o64r92a14v69e65c 3831276148771

Létám často a toto se mi stralo několikrát. Na gate dostanou avízo, že nastupující už obsadili biny a ostatní mají smůlu zavazadla i batohy jsou do cargo deck.

0/0
19.3.2019 14:54

M46i63c88h72a98l 56M87i44l72l32e69r 9966162389252

ale podle bezpecnostnich pravidel maji letet s pasazerem, ne v jinem letadle.

+1/−1
20.3.2019 0:05

S35t18a85n69i43s53ł98a68w 83K65u17p51k78a 3514771237363

"zavazadla i batohy jdou do cargo deck." Vsak ano. Nikdo netvrdi nic jineho.

0/0
22.3.2019 9:52

V95e86r50o66n75i24k37a 83Š96k18v27á32r47o93v38á 5831280986316

Mě zase vadí, že všude se jako placené příruční zavazadlo fotí či uvádí jen kufr na kolečkách. Já ho považuji za velmi nešikovný, proto s ním necestuji. Mám batoh. Ovšem do nízkonákladovakami udávaných rozměrů se téměř žádný, kam se aspoň trochu vejde, nevejde. Ovšem ruksak se dá různě zmáčknout. Podle mě by batohy a tašky do objemu 40 l měly být brány jako bezplatné příruční zavazadlo, platit by se mělo za kufry, které povětšinou jen překáží.

0/−1
13.3.2019 12:44

M40i28c44h93a79l 56M47i93l56l78e73r 9176752459282

udaje o limitech palubnich zavazadel obsahuji vedle obrazku kufriku na koleckach take ciselne rozmery a vahu. Presny tvar a typ vubec nerozhoduje a to je spravne, protoze kazdy cestujici ma moznost zvolit co je pro nej nejpraktictejsi.

Kazdy ma moznost zkontrolovat velikost a vahu zavazadel nez odejde z domova.

Aerolinky maji udaje na svem website a pasazer se muze s nimi obeznamit jeste nez vubec neco koupi.

Chapu, ze je rozdil mezi hlavnimi aerolinkami a nizkonakladovkami. Tady se pasazer musi rozhodnout s cim bude v budoucnu cestovat nejcasteji, nebo proste mit doma dve ruzna prirucni zavazadla, ktera pouzije podle aerolinky, s niz zrovna leti.

0/0
17.3.2019 5:44

V39e40r23o87n50i20k77a 51Š20k15v14á39r98o47v17á 5291480336436

Teď jsem letěla s Ryanairem. Sbalila jsem se do batohu o obsahu 20 litrů na letišti vyzkoušela, zda se vejde do rámu pro příruční zavazadla, a vešel se tak tak. U nástupu do letadla zaměstnanci Ryanaitu kontrolovali každého s kufrem na kolečkách, lidi s ruksaky a taškami nekontroloval nikdo a to jsme měla ze všech nejmenší zavazadlo, lidé měli mnohem větší ruksaky a bylo to v pořádku.

0/0
18.3.2019 8:30

M29i56c49h49a56l 20M96i49l30l18e61r 9886862909342

ruksaky mohou byt problemem tam, kde se rozhodnou je u prepazky nebo pri vstupu do tranzitniho prostoru/ na gate prevazit, zda neprekracuji vahove pozadavky pro kabinove zavazadlo.

Nektere aerolinky maji dostatecne volne vahove podminky, jine jsou omezene a z nich nektere to prisne dodrzuji.

Kdyz jsme odletali z Tahiti s Air New Zealand na NZ, tahitsti zamestanaci letiste sli po pasazerech velmi tvrde. Podavane zavazadlo nesmelo byt vic jak 0.5 kg nad vahu a po tom, co si nekteri pasazeri prelozili cast veci do prirucniho zavazadla, je prekvapili u vchodu do tranzitu, kde postavili kontrolu s prenosnou vahou zda nemaji prilis nad povolenych 7 kg. Potezkali kazdy kus v ruce a co vypadalo nad vahu, prevazili.

Pak pozadovali, aby pasazeri vyndali cast obsahu a predali vyprovazejicim pribuznym. To bylo dobre u domorodcu - turiste ale nemeli komu by predavali, tak jim uctovali nadvahu.

Ja mel skoro 11kg, protoze jsem nemohl dat do kufru veskere fotograficke nadobicko, aby mi ho nekdo neukradl.

Manzelka zas prelozila do batohu nejake darky, ktere byly v jejim kufru nad vahu. Kdyz me panove upozornovali ze mam prilis moc a chteli videt co tam vezu, otevrel jsem profesionalni fotograficky batoh s prihradkami a fotografickym vercajkem. Panove rekli, ze to je vporadku a nechali me jit, moji manzelce batoh ani nekontrolovali.

Duvod pro ty ostre prohlidky jsou tahitsti domorodci a navstevujici Maori, kteri z Tahiti stehuji k pribuznym na Novy Zeland snad cele vybaveni domacnosti vcetne prislovecneho kuchynskeho drezu a jsou klidne ochotni vezt 50kg na osobu, ani nemrknou.

Nelze ale kontrolovat jen Tahitany a Maory = obvineni z diskriminace, tak musi kontrolovat vsechny.

0/0
21.3.2019 5:19

M16i87c73h50a57l 20M34i23l14l93e42r 9486272549332

Emirates zacatkem unora zmenily pravidla pro odbavena zavazadla.

Byvalych 30kg v economy bylo zmeneno na 4 vahove kategorie podle typu/ ceny letenky.

Nejlevnejsi letenky "Sale" maji povoleno jen 15kg, nejpopularnejsi kategorie "Saver" ma 25kg, Flexi ma 30kg a nejdrazsi economy Flexi Plus ma 35 kg.

0/0
13.3.2019 6:19

R45o54m60a35n 94N71o29v43a72k 6669421572876

Emirates maji snizene vahove limity jiz vice nez rok

0/0
13.3.2019 9:46

M63i29c79h97a51l 34M96i59l18l23e19r 9386342239102

Neni pravda.!

Emirates website uvadi, ze vahy pro odbavena zavaqzadla v economy uvedene nahore:

15kg pro tarif letenky Special - 25kg Saver - 30kg Flex a 35kg Flex Plus plati pro letenky vydane od 4. unora 2019. Tady mas link.

https://www.emirates.com/au/english/before-you-fly/baggage/checked-baggage.aspx

My jsme leteli s Emirates minuly rok v lete, Saver a Flex byly stejne 30 kg, od unora 2019 pro Saver uz jen 25kg.

0/0
16.3.2019 13:22

J31a11n 85W60o94l69f 8814660271663

A co boty?

+2/0
12.3.2019 22:12

J57i60ř48í 55S26t61r92ž90í54n25e62k 4696459882

"Tarif Flexi je na první pohled stejný, jako tarif Plus. Jak ale napovídá název tarifu, cestující mají navíc možnost stornovat letenku nebo změnit termín bez dodatečného poplatku a občerstvení na palubě"

Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/smartwings-preprava-zavazadel-odbaveni.A190311_115303_eko-doprava_div

Chudák cestující - když si změní termín letu bude na palubě o hladu zatímco ostatní budou baštit...

0/0
12.3.2019 19:39

P19e41t23r 16F29e46i35g73l 5698433810772

Říkám si, co by mě přimělo letět se Smartwings...? Ceny hrozné, zpoždění pravidelné... :-D...teď navíc kufr platba navíc... :-D...vlastně asi nic by m nepřimělo...

+4/0
12.3.2019 19:21

M96i60c90h69a96l 70R29e58j95z18e44k 5656267685931

To je zase hysterie. Kazdy be mel nejradeji vse zadarmo a jeste vse v cene.

0/−5
12.3.2019 18:57

M75i64l76a21n 22V69i71k 1547755323563

Kdy bude muset být pasažér jen v plavkách? ;-D

+3/0
12.3.2019 18:38

J91a57n 33C74h82o51d93u34r90a 1952309353653

Cekam priplatek, ze budu dychat vzduch v letadle.

+10/0
12.3.2019 18:31

J65i60ř11í 33B91r71u29t40o63v69s24k60ý 2980718372120

Před 14 dny jsem letěl Lufthansou Charlotte-Mnichov,na 4 sem byl sám,:-) lůžková úprava super Airbus 330

+1/0
12.3.2019 18:30

J73i14r97i 22H72o94m45o16l11k82a 6524696

Brzy si zákazník bude připlácet i za letadlo...

+1/0
12.3.2019 17:34

J95a43k37u19b 14M75i87k29u96l52a23c21e62k 8427401577614

Priplatku za letadlo se rika letenka:)

+6/0
12.3.2019 18:17

R46o80m76a89n 36N77o32v34a88k 6599641772576

To je vtip? AKtuálně už zakázaly provoz letadel Boeing 737 Max v Evropě: Velká Británie, Francie, Německo,...a my nic? Potažmo Smartwings? Ty budou poslední na světě, kdo s těma padajícíma rakvema bude lítat?

+1/−6
12.3.2019 16:47

V63l94a38d90i31m59i92r 35H41o12l28y 6247896211712

Budou pro Boeing takovou pokusnou laboratoří.

V provozu se konstrukční závada odhalí nejrychleji.

+6/0
12.3.2019 17:13

J66a64r21o57s63l38a20v 55N74o46v71á53k 3775535357282

Budou. Odvezou Vás nějakou osvědčenou vykopávkou třeba do Turecka a pak B-MAXem dál.

0/0
23.3.2019 18:14

J33a33n 67K61r90k 1611687163982

plati to i pro uz zakoupene letenky??

0/0
12.3.2019 16:35

O17n43d66ř32e38j 51Z65d66e19r78a35d73i72č90k85a 6604355953288

Nene, pokud máte letenku, kde je kufr v ceně, tak se vás to netýká.

+2/0
12.3.2019 16:37

J57a98n 14T45a17r10a82b48a 4246376939149

Všichni by se měli učit u Jetstar, jak má vypadat lowcost.

0/0
12.3.2019 16:33

M91i20c74h10a61l 23M62i12l13l41e49r 9606562619442

hele, uz sis opravil data o te udajne "smrtelne havarce Qantasu B777" o niz ses pod jinym clankem zminoval?

FYI: Qantas nema a nikdy nemel zadny B777 ani B757 ve sve flotile ani ve svem lowcostu Jetstar.

V minulosti mel 707 a od TAA prevzal sveho casu B727, ktere odprodal a nedavno odstavil celou radu 767.

Ma v soucasnosti 717, 737 (zadne MAX), 747 Jumbo a Dreamliner 787.

Vedle Boeingu ma Airbusy 330 a 380.

0/0
13.3.2019 6:14

J31o90s36e65f 64T76l29u38s93t17ý 8609286181114

dobrá věc, každý si zaplatí co sebou táhne

+1/−8
12.3.2019 16:32

P56e60t74r 98V14o35b22o59ř38i83l 5579937558675

Hm, takže lowcost za cenu normálních aerolinek, místa na haksny stejně jako v Ryanu, který je za třetinovou až poloviční cenu i s bagáží (nemluvě o novějších letadlech)...proč bych proboha měl chtít letět zrovna se SW?

+20/0
12.3.2019 16:29

J10a46n 69T24a26r72a27b82a 4466186659199

Protože je to něco jako národní přepravce.... V čínských rukach ��

+2/0
12.3.2019 16:32

L83u59k55á90š 59K65ř11í36ž 9148361246489

Například proto, že většina lidí se nerozhoduje podle toho, jestli letí s Ryanair nebo SW, ale podle toho, která společnost letí tam kam potřebují, v den a čas kdy potřebují a kolik to stojí. ...... to jak tady plno lidí občas píše "s tou a tou společností bych nikdy neletěl" ...... u většiny jen kecy.

+13/0
12.3.2019 16:40

P96e33t59r 72V95o80b96o64ř39i59l 5249777438425

Nojo, mě většinou nezáleží na tom kdy přesně - najdu let s rozumným časem a za rozumné peníze a letím. SW mi z toho poslední dobou vítězně nevypadlo fakt nikdy (a to od cesty letadlem očekávám v podstatě totéž co od cesty vlakem, to znamená že občerstvení si můžou nechat, a ty 4 - 5h co to po Evropě trvá ještě nikdo hlady nechcíp)

+9/0
12.3.2019 16:44

P45e71t92r 90F51e90i48g57l 5438613920362

Musím napsat, že máte naprostou pravdu, ale jsou aerolinky, které beru jen, když už ostatní alternativy nejsou ;-)

0/0
12.3.2019 19:23

P57e53t66r 41M28i12c23h19a50l29í91k 9295270161583

vítejte ve Smartwing - Chytrá křídla?

https://www.smartwings.com/novinka/boeing-737-max-8-novy-letoun-v-barvach-smartwings/

MAX 8 je nejprodávanějším typem letounu v celé historii americké Boeing. Už je závazně objednáno 4500 ks. Úsporný a tichý letoun pro krátké a střední vzdálenosti. A během 1/2 r MAX 8 – vlajková loď- 2x spadne. A oba podobně. Novinka je provozována necelé 2 roky a právě dostala nemilý KO.

737 MAX se liší od předchozích modelů dodatečným software MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), který automaticky zasahuje do řízení pilota (automat nejde vypnout!), pokud je let pod příliš vysokými úhly náběhu nebo při nebezpečném poklesu. Letové charakteristiky předchozích 737 a nových MAX se tím odlišují. Boeing se dostal koncem roku pod palbu kritiky úřadů i asociací pilotů, že o této změně byli piloti informováni teprve po katastrofě Lion Air (Indonésie říjen 2018). Zatím pozastavily provoz MAX 8: Čína,Mexico,Brazílie,J.Korea,Singapur,Indonésie,Etiopie.

MAX8 má konstrukční chybu už od prvopočátku. Původní model 737-100 byl určen pro motory typu turbojet, bez velkého větráku před turbínou. Pak se ale přišlo na to, že je efektivnější, když část vzduchu nejde do turbíny, ale jen ji obtéká, ale k tomu je nutný větší větrák. Na to ale u MAX nebylo dost místa mezi křídlem a zemí, neboť byl původně určen pro regionální letiště, kde není obslužná technika pro vysoká letadla. Takže u typu 737-300 to vyřešili charakteristickým, ze spodu „placatým“, vstupem motoru. Teprve 737 MAX prošel změnou, která umožnila montáž velkých motorů a odstranění toho zplacatění. Jenže najednou zjistili, že ty velké motory POSUNULY TĚŽIŠTĚ letadla a způsobují jeho nestabilitu. Tak vymysleli ten nový systém MCAS, který má nestabilitu počítačovou regulací vyvažovacích klapek odstranit. Jenže takový systém nedovoluje pilotovi plně ovládat letadlo v kritických situacích A s tím má Boeing evidentně problém, protože na tom celý 737 MAX stojí a doslova padá.

+9/−1
12.3.2019 16:25

J50a40k50u27b 20M29i66k74u59l45a64c78e79k 8867141967114

MCAS vypnout lze.

0/0
12.3.2019 16:28

J29a39n 48T77a61r26a49b73a 4576516229279

Jo, ale zpravidla na to není dost času....

0/0
12.3.2019 16:29

J65a44n 50Č20a49d30e47k 8249933287

To co vyvozuje většinu tahu motoru není větrák. říká se tomu DMYCHADLO!

0/0
12.3.2019 16:28

J76a22n 87T86a60r41a97b26a 4176316899529

Nojo, ale vypadá fakt jako větrák ��

+1/0
12.3.2019 16:32

R51o65m88a18n 75N82o98v14a91k 6629321332486

Austrálie už zakázala vzlety a přistání všech Boeingů 737 Max.

+1/0
12.3.2019 16:44

P94e43t41r64a 91M85a29l87a40k51o87v45a 1638100410524

akorát že sama žádné nemá (tj. AU společnosti) a do austrálie s nimi lítali jen filipínské a indonéské aerolinky, které je uzemnily samy už předtím....to pro kontext....

+1/0
12.3.2019 16:47

L67u97k70á61š 75K35ř73í37ž 9508261546609

Když se podívám jak "hodně" je u starších typů motor zploštělý, tak ten rozdíl v těžišti způsobený touhle změnou bude naprosto minimální ....... to už udělá podobný rozdíl i to, jestli jsou některé sedačky vepředu letadla nebo naopak v jeho zadní části volné.

0/0
12.3.2019 16:47

J70a93k37u27b 53M55i94k49u22l95a29c89e47k 8647151117874

Motory jsou vysunute vic dopredu. To uz rozdil udela

+2/0
12.3.2019 16:49

L75u33k24á10š 43K40ř86í96ž 9598211536279

No je to možné .... i když, když se podívám na fotky, tak mi přijdou na stejném místě .....

0/0
12.3.2019 16:54

J85a14k30u90b 91M70i85k94u91l95a51c14e22k 8617301437654

Tvrdi to Boeing, tak verim ze tohle vi:)

0/0
12.3.2019 17:34

J59i86ř58í 49B23r50e81z24o73l73u44b26s72k36ý 8697909294300

Myslím, že byste mohl tenhle blud přestat kopírovat pod každý článek o letadle, co se tu objeví...

0/−1
12.3.2019 18:46

R13a57d13i52m 71P18a59v83l63i70c93e66k 1770798981474

Letel jsem minuly mesic do Rima s WizzAir a kolem 30 lidi muselo doplacet, protoze meli maly kufrik do letadla, ale nemeli ho zaplaceny. Takze u check-inu byly dve fronty. Jedna co kontrolovala palubni listky a druha co doplacela kartou. Nechapu, proc si to ti lide dopredu nezjisti. Takhle vsechny jenom zdrzuji.

0/−2
12.3.2019 16:24

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Najdete na iDNES.cz