Diskuze
Škodovka dodá Českým drahám 60 elektrických RegioPanterů, osvědčily se
Děkujeme za pochopení.
M52i51l74a88n 93V82o51l39e11k
Z pohledu cestujícího je RegioPanter jako starý panťák jen modernější o půl století. Koncepčně je jiný v tom, že každý vůz je motorový, teoreticky tak lze snadno měnit délku vlaků, aniž by se změnila dynamika jízdy. Takové bylo i zadání ČD, čímž se vyřadila některá konkurence a zakázka prodražila. A teď ruku na srdce, využívá se tato možnost někde v praxi? Já vídám jen stejné ucelené soupravy.
M79i64r39o65s12l10a83v 91Z83i65k28m82u67n55d
Co si prosím představujete pod možností měnit snadno délku vlaků ?
Ucelená jednotka neumožňuje měnit počet vozidel v soupravě, pokud není takto konstruovaná.
Elektrické jednotky 451 (ex EM 475.1), 452 (ex 475.2), 460 (ex EM 488.0), 560 (ex SM 488.0 + prototyp SM 487.0) byly konstruovány tak, že počet vložených vozů mohl být měněn. 451 + 452 umožňovaly čtyři vložené vozy (hantýrkově se jim říkalo Tokaido), ale taky se jezdilo s jedním vložákem.
Podobně 460 a 560 - původně 3 vložené vozy, ale později i čtyři.
Proměnný počet vložených vozů může být i u EJ 471. Jeden z prototypů začínal ve složení motorový + řídící vůz, vložák se dodělával později, po zjištění, že kapacita dvouvozové soupravy je nedostačující.
Na každém vozidle může být umístěna část elektrické výzbroje sloužící pro celou jednotku.
Ucelená elektrická nebo motorová jednotka není klasická souprava do níž můžete libovolně naskládat vozy .... po pravdě řečeno, ono to vždy nejde ani u těch klasických souprav. Do zahraniční soupravy nelze jen tak zařadit český vůz, protože propojovací kabely UIC - zdánlivě stejné - mají v jednotlivých vodičích jiné koncové zapojení ....
Podobný problém je u "stejných" německých motorových jednotek řady 642. Jsou nasazeny u více dopravců, ale spojovat vzájemně lze pouze některé. Dopravce DB je má označeny kulatou oranžovou značkou na čelním okně stanoviště strojvedoucího.
Z18d75e78n75e27k 18N12o33v79o94h14r72a27d93s52k52ý
Koukám že články o tom jak budeme jezdit novými vlaky, začínají být stejně časté, jako články o výstavbě nových dálnic, nebo Hyperloopu do Brna. To bude překvapení z reality, až zase lidi vyrazí z HomeOfficu ven!
J71a79n 47L34a74k18o29m49ý
Není nad to dát alespoň naději, vždyť kolikrát už jí dali s motorovejma jednotkama, že dodnes není ani jedna, to neva, ale naděja, ta byla
J94o51s91e32f 91K62u40b71e84š
Špičkové? To možná do doby, než se člověk projede CityJetem od Siemensu u OBB... Takže je fajn, že podporujeme domácí průmysl, bohužel je to de facto kupování horšího za stejnou cenu... Ty podvozky při 160 km/h jsou neco otřesného...
L95u66d23ě24k 17C33h31r97á56s83t44e61k
A neplete si to s něčím jiným? S těmito jednotkami už jsem se toho nacestoval celkem dost a nezapnout si v mobilu GPS, tak ani nevím, že jedeme 160. Tohle má evidentně dost velkou rezervu.
I39g81n88á49c 40D92i48v45i42š
A na trati 280 určitě zase zůstanou přes 40 let staré jednotky 460 s původním koženkovým interiérem.
J79i98n56d38ř80i75c25h 78L40n26ě63n41i87č31k37a
Zkvalitňují? Oproti východoněmeckým koženkáčům ano, ale jinak, minimálně u InterPanterů, nevím. První třída rozparcelovaná po celé jednotce, podvozky mnohem méně komfortní, než u Leošových Stadlerů FLIRT a se spolehlivostí to taky není žádná sláva (ještě před rokem se stávalo, že pravidelně jezdily náhradní soupravy).
Zbývá doufat, že Pantery od té doby stihli vyladit, když už si Škoda dělá z ČD v podstatě beta testera a případného odeběratele nejdražších lokomotiv v Evropě (viz kauza lokomotiv řady 380).
D39a38v64i55d 25Č35e28r33n83o87h64o68r12s82k60ý
To ze jezdily nahradni sopravy bylo dane tim, ze si ministerstvo objednalo, aby jezdily vsechny soupravy a nechteji si priplacet za zalozni soupravu. A kdyz najezdily kilometry, po kterych musely na velkou prohlidku ... muselo jezdit co ma kola a platnou revizi
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Buď vysaďte nové stromy, nebo zaplaťte až půl miliardy, dozví se developeři
Premium Pokud nebude možné vysadit nové stromy ve městě do kilometru od pokácených, zaplatí developeři...
OBRAZEM: Přehršel techniky a stovky dělníků. Jak finišuje dálnice D4 do Písku
Tisícovka dělníků na stavbě v jeden moment. Během náročnějších prací jich ale na rozestavěných více...
Smutný konec slavné návrhářky: jde do vězení za pašování krokodýlích kabelek
Módní návrhářka Nancy Gonzalezová, jejíž doplňky nosila zpěvačka Britney Spears a také například...
Vlastníci luxusních bytů v Paříži úpí. Ceny pronájmů spadly o desítky procent
Letní olympijské hry v Paříži se blíží a s očekáváním zisku je vyhlížejí i místní podnikatelé....
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!