Diskuse k článku

Rychlovlaky od Škody Transportation se budou prohánět po německých tratích

Škoda Transportation začne dodávat dvoupodlažní vysokorychlostní soupravy pro německou trať Mnichov–Norimberk. Od jara 2019 budou nahrazovat staré jednotky InterCity. Zahájení provozu celé flotily se očekává v červnu. Plzeňská skupina získala v minulých dnech certifikát TSI od agentury EBC na vozy i na lokomotivy 109E3.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M55i98r85o76s53l92a93v 94Z84i51k84m57u52n50d 6138952837428

Od jara 2019 budou nahrazovat staré jednotky InterCity.

Rv

Nebudou. Na trati totiž žádné jednotky InterCity nejezdí, především proto, že neexistují.

Na trati Jezdí jednak vysokorychlostní jednotky ICE = InterCity Expres a to rychlostí až 300 km/h, jednak klasické soupravy s lok BR 101 a řídícím vozem s maximální rychlostí 200 km/h. Jedná se o "klasické" vozy pro rychlost 200 s tlakostěsnou skříní, které si DB Regio Bayern AG. pořídilo od DB Fernverkehr AG.

U DB Fernverkehr AG. jezdí tyto vozy na vlacích kategorie EC a IC v bílé barvě vozidlové skříně s červeným pruhem. Pro potřeby DB Regio Bayern AG byly tyto vozy opatřeny celoněmeckou "regionální" barevnou úpravou = červená barva.

Z důvodu nedostatečné kapacity klasických souprav si DB Regio Bayern AG pořídilo patrové soupravy, včetně lokomotiv a to pro rychlost 200, která není považována za "vysokorychlostní" ...

0/0
15.11.2018 13:13

D13a59n30i35e31l 72N93o27s67k67a 9230788405846

190E - není to stejná lokomotiva, která nemohla být homologována pro "tahání vlaků ČD v Německu"??

0/−1
7.11.2018 18:30

O45t29a42k21a17r 44V24a41l50e75k 8689880758811

Ne, to byla 109E. ;-)

0/0
14.11.2018 6:46

J30a80n 32V58á68c50l16a88v75í82k 3152676181859

Peníze německých daňových poplatníků mizí ve východní Evropě, už to ani nemaskují odvody do EU. A co dělá Merkelová, aby ochránila domácí průmysl? Kdy dostane Německo vládu, která bude hájit německé národní zájmy a ne zájmy eurofederalistů, východoevropanů apod.? :-P

+1/−1
7.11.2018 9:59

R79a25d64e10k 16J65a24n41a42t67a 9815516914372

Siemens si chrání trh velmi dobře, nebojte se.

+1/0
7.11.2018 12:58

M90a41r58t49i51n 22R94u19z97i71c71k50a 1192628246747

Zrovna u regionalek jim tam cim dal vic vyhrava Bombardier...

0/0
7.11.2018 17:07

M12i31r64o98s76l50a68v 13T74i44š48e62r 4979799664402

aLe ten vyrábí v Německu. Takže bych původní tvrzení pána Janaty přeformuloval na "Německo si svou ekonomiku a pracovní trh výrobců a výrobků s vysokou přidanou hodnotou a potenciálem pro export velmi dobře chrání".

0/0
8.11.2018 9:15

M59a74r39t35i40n 91R72u98z86i17c52k23a 1902538506487

...no, oni jsou ale nemci dost na urovni ohledne tech vozidel,... jinak ano, kazdy je trochu patriot a chce domaci vyrobky, pokud za neco stoji...

Jinak Bombardier vyrabi nejen v Nemecku, ale take v Ceske Lipe u nas a pritom jsou nastavene verejne zakazky tak, ze z Ceske Lipy vlaky u nas nejezdi...

Bombardier je vsak stale Kanadska firma...

0/0
8.11.2018 16:39

J39o21s13e82f 74M51i67š87k65o24v10s88k24ý 9248511671228

Gratulace k úspěchu na německém trhu, který patří k nejnáročnějším.

+5/0
7.11.2018 9:45

M95a20r82t31i31n 12R12u44z57i55c62k58a 1252618356147

Take se pripojuji, dosud totiz skoda moc na zapad nedodavala, ted jsou to finske a ceske tramvaje + push-pull vlaky pro DB regio...

0/0
7.11.2018 10:51

D37a59v25i14d 24V72y70š18a25t34a 5516776574

Maximální rychlost je 189 km/h právě kvůli tomu, aby nemusel podléhat vysokorychlostním normám, takže tohle opravdu není rychlovlak.

+4/−1
7.11.2018 9:09

J57a29r94e55k 12K17a31l29i46v37o75d55a 7366223911526

Maximální rychlost je 200 km-h, a proto homologován pro highspeed být musel. DB Regio ho bude využívat pro rychlosti do 189 aby ušetřil na revizích apod. Takže to rychovlak je.

0/0
7.11.2018 20:46

D36a39v19i72d 39V97a20c37h93t50a86r94č57í79k 8539542545258

Jaký MNExpres odpočátku projektu se to jmenuje NIM EXPRES (Nürnberg-Ingolstad-München) Ti dnešní pisálci !!!!

+2/−2
7.11.2018 6:45

M61a98r59t51i92n 42R88u76z60i14c87k91a 1322298446787

MNE tomu rikaji sami nemci... a je to zkratka nazvu uvedena i na vlaku...

+2/0
7.11.2018 9:11

J15a61n 22P78r46i30c34h53y68s16t58a51l 8741908813

Opravte si chybu v titulku.

Skoda nema zadnou smlouvu na dodavky rychlovlaku, ani zadne rychlovlaky nevyrabi a nikdy nevyrabela. Na fotkach neni zadny rychlovlak.

+7/−4
7.11.2018 2:13

J60a92r37e61k 50K59a93l49i41v21o35d20a 7276143731166

Nad 190 km-h to highspeed je a souprava včetně lokomotivy umí 200.

+3/0
7.11.2018 6:55

M18a89r95e67k 74Š17i34m89o18n 2404537918508

Proč ta lokomotiva není vyvedená v jednotném designu? Překastlovat by to snad nebylo tak náročné a tohle bude dělat trubulence na hranách a brzdit.

0/−1
6.11.2018 23:14

J66o97s93e10f 20Č59e40r81v69e50n38i72c49k85ý 9689294251593

No, tipnul bych si, že ta lokomotiva se může po odpojení použít pro tažení klasických vagónů, pokud bude potřeba. Takže asi proto ten design klasické lokomotivy.

A ty turbulence? Že by to neměli otestované a ošetřené?

+4/0
7.11.2018 6:31

V47í59t 26H61r83u98b82e57š 2690833968

Vypadá hezky. Takové by mohli jezdit i v česku.

0/0
6.11.2018 22:49

R18o57m18a36n 51P46o21l24á59č86e32k 5146649795

Jezdí ;-). Ono to je jenom modifikovaný Slon, který jezdí v Praze a Ostravě;-)

+2/−3
6.11.2018 23:02

J26a55r80e16k 87K18a39l70i79v36o40d65a 7666243461396

Se slonem má společnou jednu vlastnost, jako že je patrový. Toť vše.

+4/−1
7.11.2018 6:57
Foto

J36i62n32d33ř61i23c85h 35L38n71ě18n41i91č55k81a 5793101159

Rychlovlaky? Vždyť to jede max. 190 km/h, to fakt rychlovlak není. Jinak se snad už u 190E vychytaly mouchy, takže Škodovka nebude dělat ostudu a třeba bude dál expandovat.

+4/−2
6.11.2018 21:34

L13u92d94ě49k 39N23ě26m80e27c 5515681372104

Jen ze zvědavosti - co vyváží vaše firma do Německa?

+3/−5
6.11.2018 22:41

V80í87t 96H64r97u51b50e92š 2890273198

Souhlas. Remcat umí každý. Dodáváme pro Deutsche Bahn a vím jaké to je splnit jejich požadavky.

+5/−1
6.11.2018 22:50

M96a55r26t83i87n 98R35u34z62i73c29k95a 1982228456507

Tech pozadavku bylo opravdu hodne...

+1/−1
6.11.2018 23:09

V16l19a54s58t35i56m83i21l 76K93o13c40u85r19e87k 4936953480324

Pokud jste ze Škodovky tím bych se vůbec nechlubil, několikrát přetunelovná firma, vzpomňte jen třeba Nero.

Navíc zde nemluvíme o jiných firmaách, o ale té vaši.

+1/−2
6.11.2018 23:51
Foto

J55i34n26d54ř92i88c94h 18L13n81ě74n60i24č90k42a 5953441649

Však já Škodovku nikterak nekritizuju, jen reaguji na nedávnou zprávu o nespokojenosti min. dopravy a ČD se spolehlivostí řady 380, přičemž pokud budou 109E3 podobně nespolehlivé, tak by to naopak mohlo český export pro DB poškodit, ale je zatím brzy nějak předjímat tyto parametry.

0/0
6.11.2018 23:15

M69a34r84t78i32n 79R57u23z26i45c68k76a 1792728526867

To mate pravdu, ale snad uz to vychytali a nemci si to ohlidali...

+1/0
6.11.2018 23:27

J28a94r23e29k 59K49a31l74i18v60o62d12a 7706443511546

Né němci si to hlídali hodně. Jinak souprava umí 200 a požadavek na 189 byl od DB Regio. Hotl, šetří se všude. Pokud vlak nejezdí 190, není highspeed a vyjdou levněji revize apod. Někdo znalý určitě dopní. Je to trochu paradox, protože stávající soupravy tam jezdí 200 (myslím DB Regio, ne ICE).

0/0
7.11.2018 7:15

M28a68r20t69i10n 75R76u13z38i56c30k27a 1372398386867

MNE rada 101 jezdi 200km/h, takze urcite nebyl pozadavek na to, aby jezdila serie 102 jen 189km/h... ten duvod je naprosto jednoduchy a je tu zminen....

0/0
7.11.2018 10:40

J42a28r77e22k 45K93a43l93i25v34o25d29a 7196233711706

Tak ještě jednou. Stávající soupravy jezdí 200 ale zde chce DB Regio jen 189 aby se ušetřio (protože to tím pádem není highspeed). Snad už je to jasné.

0/0
7.11.2018 20:50

Z27d98e66n20e72k 76N20o24v65o66h98r42a22d90s45k31ý 6281434340575

Nevím, měl jsem možnost se svézt v několika výrobcích od ŠKODY. Byl jsem nad míru spokojený.. Na druhou stranu sem byl mnohokrát vystaven problémům, zpožděním a aroganci personálu ČD. Pro mne ČD ani pan Ťok nejsou někdo od koho bych kritiku bral vážně. !

0/−1
7.11.2018 20:57

I97v56a21n 33H52o85l53a80s 5657637418667

> měl jsem možnost se svézt v několika výrobcích od ŠKODY. Byl jsem nad míru spokojený

Na lokomotivě asi těžko.

0/0
10.11.2018 13:03

J38a30n 59K27a66v61a75n 8279625208232

No jako jet 1:15 a nebo 1:45 to je sakra rozdil! To je o 40% vice casu. Boha jeho, jak muze rict pouze o 30 minut? Kdyby to bylo na deseti hodinove trase, ale takhle?

+12/0
6.11.2018 21:30

R13o81m51a57n 93P16o81l94á60č24e24k 5596939565

U takhle krátké tratě to udělají hlavně zastávky a ne rychlost...

+5/0
6.11.2018 22:46

M80a65r90t20i56n 82K97o37n77e81c93n33y 7836547103809

Skvela zprava.

Fandim ceskemu prumyslu s pridanou hodnotou.

Jen tak dal, drzim palce[>-].

+20/0
6.11.2018 21:30

V23l44a94s74t68i74m57i78l 71K84o15c48u27r16e44k 4736783610744

lokomotivy byly technickým zázrakem v 17, století, dnes jsou ta nano technologie, mají poněkud nižší materiálpvé vstupy.

0/−7
6.11.2018 23:54

J50a29n 43P63r82i44c30h87y28s73t49a15l 8101818253

Pridejte nejake to stoleti, 17. to zcela urcite nebylo.

+8/0
7.11.2018 2:15

I29v48a90n 28H97o11l92a16s 5157187658907

Máte pravdu, v 17. století by lokomotivy byly skutečně technickým zázrakem (stejně jako počítač v 19.) ;-D;-D .

+3/0
7.11.2018 8:43

J91i14ř12í 41E57r43b35e66n 1263394106737

Ovšem v automobilce Laurin a Klement měli počítač už v roce 1921. Sice to byl elektromechanický stroj, ale už tehdy zpracovával děrné štítky a dokázal spočítat statistické parametry, způsobilosti a spolehlivosti, o kterých se většině strojírenských firem na světě jenom zdálo.

0/0
7.11.2018 14:29

M86a50r11e18k 73T70u12r88n28o77v25e25c 7755772670686

Já myslím, že Němci si na ježdění ve škodovkách rychle zvyknou. Už teď někteří z nich pro svoji dopravu volí levnější verzi Volkswagenu, která se také prodává pod značkou Škoda. :-)

0/0
6.11.2018 21:14

M44i20l77a72n 89V39o28l55e69k 5399233486839

Já těmhle tlačeným soupravám kolem rychlosti 200 km/h nevěřím a myslím, že z toho jednou bude pěkný průšvih. Navíc mi to přijde nesmyslné, když o tom stejně mluví jako o fixních soupravách.

+1/−2
6.11.2018 20:39

R51o25m55a61n 50P27o88l37á32č13e26k 5886879755

Fixní soupravy to jsou... Stejně jako třeba soupravy v pražském metru jsou nedělitelné 5 vozové soupravy...

+2/0
6.11.2018 23:00

J75a38r34e73k 87K98a24l87i53v48o70d55a 7416793701946

Holt u nás push-pull soupravy nemají takovou tradici, v zahraničí je to naprostá samozřejmost. Má to své výhody.

+2/0
7.11.2018 7:00

M34a86r60t72i72n 25R73u97z85i49c45k65a 1282308896957

Sysel, Railjet,...

0/0
7.11.2018 9:14

M24a11r92t80i80n 40K97y59p39r 2132545984304

Což je všechno záležitost posledních deseti - dvaceti let. Takže skutečně sunuté soupravy u nás moc velkou tradici nemají. Ještě si dobře pamatuji, když bylo v předpisech, že maximální rychlost sunuté soupravy je 50 km/h.

+1/0
7.11.2018 9:51

M70a56r93t12i44n 52R52u26z71i11c77k51a 1832378326807

Ja si nejsem jisty, ale ten predpis si myslim plati stale, on je totiz rozdil mezi sunutymi vozy, bez ridiciho vozu - napr. Praha-Rakovnik pres Kladno obcas jezdily vozy tlace dieselem na konci bez ridiciho vozu a jednotkami s vykonem na konci soupravy, ktera je ovladana z ridiciho vozu...

0/0
7.11.2018 10:50

J92i96ř56í 34E69r61b59e97n 1403954736567

Svého času dokonce jen 30 km/h. Není divu, ten rozdíl hmotností mezi řídicím a motorovým vozem byl značný, aerodynamika se moc neřešila a tlačených souprav se lidi docela báli. Sice se to u nás vyvíjelo už v 60. letech, ale nakonec ji přestavěli na "obyčejnou" vícemotorovou soupravu SM 488 (dnes 560).

Prvním pořádným řídicím vozem tak byl až typ 943 (dnes Bftn791) z roku 1996.

0/0
7.11.2018 14:35

M56a28r72t94i13n 51R91u47z11i23c74k14a 1282948466587

MNE 101 a 102: https://m.youtube.com/watch?v=mX-HzqopzaM

0/−2
6.11.2018 20:29

V18í53t 58H59r15u61b82e77š 2840463708

Omlouvám se za mínus. Omylem jsem na něj klikl když jsem kopíroval odkaz.

0/0
6.11.2018 22:45

Najdete na iDNES.cz