V současné době vyměňuje Dopravní podnik sedáky u 350 tramvají, u 769 autobusů jsou sedadla už vyměněná.
"Sedačky jsou snad nejčastěji dotazovaná věc ze strany cestujících. Z průzkumů nám vyšlo, že lidé textilní sedačky kvůli hůře udržovatelné hygieně nechtějí," řekl ředitel Dopravního podniku Milan Křístek.
Dopravce vlastní celkem 919 tramvají, u 612 z nich jsou stále ještě textilní sedáky. Podle předpokladu by v roce 2018 mělo mít plastové či dřevěné sedačky přes 90 procent tramvají.
Jedna dřevěná sedačka stojí řádově několik tisíc korun, textilní zhruba dvojnásobek.
Autobusů má Dopravní podnik 1 241, koženková sedadla má více než 60 procent z nich - konkrétně 769 autobusů. U starších typů, kterých je 141, budou sedačky vyměněny co nejdříve.
Dopravní podnik chce navíc vyzkoušet, zda by cestujícím nevyhovovala dřevěná sedadla i v autobusech. V září se proto objeví ve dvou autobusech pražské MHD. Jak přesně budou vypadat, není jisté. Patrně nebudou stejná jako ta v tramvajích (více čtěte zde).
O změně sedaček v metru dopravce neuvažuje. "V metru to není tak jednoduché, platí tu přísné bezpečnostní předpisy. Na prvním místě jsou pro nás tramvaje a autobusy," řekl Křístek.