Celá dálnice D1 bude opravená v roce 2021, slíbil v Rozstřelu šéf ŘSD

  17:08aktualizováno  29. března 13:45
Na Ředitelství silnic a dálnic směřuje kritika za velký počet stavebních uzavírek, které komplikují dopravu. Nejen na to, jak rychlé a efektivní jsou rekonstrukce a stavby tuzemských silnic, odpovídal v pořadu Rozstřel ředitel ŘSD Jan Kroupa.

I přes zvýšenou aktivitu na českých silnicích se stále nedaří dodržovat harmonogram některých oprav. Například první česká dálnice D1 mezi Prahou a Brnem se bude kvůli protestům ekologů opravovat o rok déle a celá komunikace spojující obě metropole bude zmodernizovaná v roce 2021. 

Problémem jsou podle Kroupy stavební povolení, zejména odvolání u soudů ze stran různých občanských sdružení. „V nich se opakují důvody žalob a rozkladů,“ vysvětluje zdržení Kroupa. Řidičům se omluvil za komplikace spojené s opravami, jež budou na dálnici D1 probíhat v následujících měsících.

Fotogalerie

Příjemnější zprávou je pro ředitelství vývoj na nedávno otevřené dálnici D8, kterou kvůli nestabilitě podloží estakády u severočeských Prackovic plánují silničáři zabezpečit pomocí vstřikování betonu do podloží dálnice. Měření po zimě nicméně ukázala, že svah u nové dálnice je klidný. „V současné době došlo k ustálení svahu a momentálně tam není nutné vstupovat,“ uvádí Kroupa.

Část dálnice D3 u Tábora chce ředitelství dostavět do konce roku. Jde o úsek dlouhý 400 metrů, odhad nákladů je 25 milionů Kč bez DPH. Vlastníkům pozemků, z nichž někteří se soudili se státem, navrhlo ŘSD odškodnění téměř 20 milionů. Úřad návrh řešení oznámil ve středu.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Tam se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit zhruba 170 kilometrů, nyní je v provozu asi 50 kilometrů.

Podle Kroupy jsme ve velkých projektech na úrovni Německa

Kroupa v Rozstřelu vyjádřil své přání, aby silniční a dálniční síť v České republice byla co největší. Uvedl také, že vláda již schválila strategii a vymezila základní síť, která by měla být postavena do roku 2030. 

„Troufnu si tvrdit, že v zásadních dopravních projektech jsme na úrovni Německa,“ prohlásil Kroupa. V nich jde podle něj zejména o čas a zhotovitelé dostávají v případě nedodržení termínu sankce.

Spousta dotazů od čtenářů iDNES.cz se týkala množství stavebních uzávěrek na dálnicích v Česku. „Bohužel neexistuje technologie oprav silnic, aniž by je provázely uzávěrky,“ reagoval Kroupa. „Snažíme se uzavírat v době, kdy omezíme co nejméně řidičů, ale na dálnici D1 je to téměř nemožné.“ 

Autor:

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Církev děsí zdanění restitucí. Práci kvůli němu může ztratit každý pátý

Neratovský kostel s prosklenou střechou má nové báně.

Výpočty jsou jednoduché, matematika neúprosná. Když projde zdanění církevních restitucí tak, jak ho navrhuje vládní...

Další z rubriky

Německá letiště zrušila přes tisíc letů. Stávka se dotkla i spojů s Prahou

Stávka bezpečnostních pracovníků na letištích v Německu (15. 1. 2019)

Kvůli stávkám bezpečnostního personálu dnes osm německých letišť zrušilo dohromady přes tisíc letů. Protest, který se...

Problémová dálnice bez tendru. ŘSD zvažuje přímý výběr stavitele D1 u Humpolce

Humpolec, 5. 1. 2019, D1. 92. km, směr Praha, demontáž

Část nedokončených prací na problematickém úseku dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem chtějí silničáři zadat...

Kdo opraví fasádu Fantovy budovy. SŽDC vypsala výběrové řízení

Fantova kavárna na Hlavním nádraží v Praze už prošla rozsáhlou rekonstrukcí.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v pátek zahájila výběrové řízení na zhotovitele, který opraví fasádu a střechu...

Najdete na iDNES.cz