U Slivence naváže na již provozovanou část Pražského okruhu Slivenec-Ruzyně, čímž budou dálnicí spojeny brněnská dálnice D1, karlovarská silnice R6, slánská silnice R7 a plzeňská "dé pětka".
Novou dálnici ocení všichni motoristé, kteří dnes míří od západu na východ země či obráceně. Nyní totiž musejí projíždět Prahou po ucpaných ulicích, zejména po Jižní spojce. Nová dálnice jim umožní se kolonám vyhnout a hlavní město objet.
"Otevření této stavby je nejvýznamnější dopravní počin posledních let. Úsek příznivě ovlivní dopravní situaci nejen v jižní části Prahy, protože urychlí provoz a značně uleví od tranzitního provozu Jižní spojce a Barrandovské spojce, ale i v celém středočeském regionu díky propojení plzeňské a brněnské dálnice," říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.
Nyní je převážná část této stavby dokončena. Konají se zátěžové zkoušky mostů, testuje se vzduchotechnika v tunelech a zkouší se digitální tabule. Stavební stroje jsou však ještě vidět v posledním úseku přímo u křižovatky s dálnicí D1. Zde se totiž s pracemi začalo později.
Zároveň se stavební práce na Pražském okruhu v březnu 2010 rozšířily i o úsek okruhu před křižovatkou s plzeňskou dálnicí. Ten byl postaven v roce 1983 a nyní prochází kompletní rekonstrukcí.
Veřejnost bude mít těsně před zprovozněním jižní části Pražského okruhu možnost seznámit se s celou trasou při dni otevřených dveří. Ten se uskuteční v sobotu 18. září 2010 v oblasti nejdelšího mostu u Zbraslavi.