Diskuse k článku

Vzpoura českých kamioňáků v Německu, 900 řidičů se chce soudit o plat

Přes 900 českých řidičů a dělníků chce v Německu žalovat své zaměstnavatele, že jim nevyplácejí tamní minimální mzdu. Vlnu sporů spustil případ prvního českého šoféra kamionu Jiřího Gabrhela, který vysoudil na německé poště přes čtvrt milionu korun. Německé firmy se kvůli tomu už začaly jistit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23a81t68o13u54š 73K50a77d97e44ř48á85v39e17k 9115837761700

Příběhy co popisujete v článku jsou opravdu k popukání. Proč napíšete že pracují za minimální mzdu protože jsou v exekuci?

U nás mají řidiči hrubou mzdu bez diet 28000.

0/0
26.2.2018 8:45

J55i49ř68í 57Č52a50g41a78l70a 9635892222965

Paní.Závist je u Vás doma.Až rudnete vzteky.;-D

0/0
23.2.2018 22:20

M53a25r27t86i43n 24A62d75á20m22e60k 3262239279290

Takže zaměstnanec si vyjedná plat, podepíše smlouvu, plácne si se šéfem... a pak ho dá k soudu, že má malý plat.

Co takhle znárodnit celou firmu, to by nešlo?

Když se jim nelíbí plat, tak ať si vezmou půjčku, koupí ojetý kamion, a jdou jezdit na sebe. Když se na něčem dohodli, mají to respektovat. Nikdo je jistě násilím nenutil.

Ať si koupí svůj vlastní ojetý kamion a můžou rejžovat.

Tohle je komunismus nejhrubšího zrna.

+1/0
23.2.2018 20:37

M57a56r54t55i98n 32A83d24á66m65e39k 3272709749130

... a pokud je někdo se svým platem nespokojen, jistě může dát výpověď.

Kdyby tak, jako tihle komunisté za volanty, uvažoval třeba majitel obchodu s potravinami, tak bude rok někomu za smluvní (!) cenu prodávat housky (protože obě strany s obchodem za danou cenu souhlasí), a pak si najednou vzpomene, že ta houska by měla stát víc, a chce to doplatit za celý rok zpětně.

To fakt nemá racionální základ a je to morálně naprosto nepřijatelné.

0/0
23.2.2018 20:39

J85i87ř85í 46H93r69u21b29e67c 7683244932446

Doporučení pro české dopravce: Jo bez peněz do hospody nelez. Když nemám na důstojnou (v tomto případě tamní minimální mzdu šoféra), tak nemohu profitovat z tamní bohaté společnosti. Prostě jenom šetříte všude a kde se dá (např. řídič) ale i auta, která vlastně nepatří dopravci, patří bance (operativní leasing). Vozidla obzvlášť nyní jezdí dlouhé týdny stále špinavá (nejsou přece naše a ušetříme na myčce). Ve skutečnosti si škodíte sami sobě, protože to nejcennější co autodopravce má jsou dobré jméno a pověst a to nejen u zákazníků ale i u šoférů.

0/0
23.2.2018 8:14

J37i18n41d38ř32i22c31h 23Š19k43o22p73e69k 4115601310145

že jsou auta špinavá, je úplně jedno, ale mnohem horší je šetření na údržbě.Pak vidíme nehody kamiony způsobené šrot stavem

0/0
23.2.2018 8:39

J95i91ř11í 17E35r71b39e75n 1333594466377

Mno, nechci nikomu sahat do svědomí, ale už za dob ČSAD se posílali do zahraničí kamioňáci s LIAZy 100.45 a 100.05, které byly zralé do šrotu. Nebyl výjimkou prasklý podélník rámu, což je zatraceně velká závada. Jednoho kluka takhle odstavili až němečtí celníci na německo-francouzských hranicích, dva dny pak sháněl autogen a vařil to přímo na parkovišti.

0/0
23.2.2018 11:02

J85i85n84d37ř49i86c58h 33Š10k94o57p53e88k 4765541720715

Přechod na švarsystém ;-D Co může být pro finančák snažší, než dávat pokuty v tomto případě. Auto na leasing,provozuje spediční firma, práci dává spediční firma a řidič je OSVČ ;-D

+2/0
23.2.2018 6:57

J34i68ř59í 96K63u72n32e92š 4370110455110

Doufám, že to je jeden z prvních kroků, který jednou dovede české zaměstnance ke generální stávce za zvýšení mezd.

+1/−1
23.2.2018 3:10

J61i98ř62í 83E85r32b57e37n 1463304246127

Víte, co znamená generální stávka? Ta tu byla naposledy 27. 11. 1989 a mnozí účastníci by si za to dnes nafackovali ;-D

0/0
23.2.2018 7:58

J96i13ř11í 43K56u28n58e27š 4650140985900

Kdo platí vyslaným zaměstnancům málo a myslí si, že to kompenzuje dietami, ten dělá ze svých zaměstnanců v zahraničí paštikáře.

0/0
23.2.2018 2:36
Foto

M86i39c32h23a61e43l 21D84o22s32t48a94l 8943681137545

Je vidět koho se Česmad zastává.Blbost těchto zástupců nazná mezí.Jak někdo může srovnávat Německou mzdu a ještě minimální za kterou nedělá ani uklizečka s příjmem Českého řidiče.Němci vše jde na daně soc a zdr. pojištění,kdežto u Čecha je to jen jedna třetina.jelikož základ se pohybuje cca 600€ kdežto u Němce je to 1500€ a to by musel být hotový blázen aby za to dělal.Je ale dobře aby se konečně s mzdou pro řidiče něco udělalo když na to kompetentní dlabou a dopravci berou práci za ohlodanou cenu z panelákových spedicí.

+1/0
22.2.2018 21:29

J95a45n 35Ž14o53f56č98i59n 5702885461180

Ten pán z ČESMADu asi upadl na hlavu. Diety nikdy nemůžou být započítány do mzdy. Vždyť to úplně popírá jejich smysl. Dieta je je takové "bolestné" za to, že musím svůj mimopracovní čas trávit mimo domov a rodinu. Takže já souhlasím, vykonáváš-li v zahraničí práci, máš nárok alespoň na minimální mzdu v daném státě.

+3/−1
22.2.2018 20:29

J52i27ř44í 57K10u70n96e55š 4980440745120

Proboha už dost!!! Dieta není žádné bolestné! Dieta je paušální náhrada cestovních nákladů! Je určena ke stravování bêhem cesty! Dobře placenému českému zamĕstnanci nesmí být v zahraničí líto utratit 15 euro za oběd, jinak se z tohohle postbolševického bordelu nikdy nevyhrabeme!!!

+1/0
23.2.2018 2:59

J18i38ř88í 74K64u15n47e86š 4250140305300

Doplňuji, že jde o náhradu zvýšených nákladů a navyšuji normální oběd v restauraci s pitím a polévkou na 20 euro.

0/0
23.2.2018 5:59

J77a93n46a 39K40r72o51k72e96r12o42v94á 8863897945

tak ať nám němci garantují minimální ceny za dopravu, a pak můžeme vyplácet i statisíce, využívají české dopravce a ještě jim budou diktovat co mají dělat, a proč v německých obchoďácích které mají u nás neplatí prodavačky tak jako v německu? nebo ve firmách které u nás postavili a daně tady neplatí využívají české polské a ukrajinské dělníky téměř za minimální mzdy? kde to do pr.. žijem za chvíli nám budou říkat kdy můžeme na záchod? řidiči nemají lechkou práci ale oni si ji vybrali a pokud nechtějí jezdit tak ať jdou do těch jejich fabrik a budou jezdit bulhaři,poláci a ukrajinci

0/0
22.2.2018 15:25

M34i71c56h54a61l 70M32r95a25z66i33k 6937657514580

No a proc by lidem v CR meli platit nemecke mzdy? Musi jim platit ceske mzdy. My mame uplne stejne narizeni jiz daleko dele - zahranicni firma, ktera u nas ma sve lidi jim tez musi dat minimalne nasi minimalni mzdu. Oni chteji jen totez pro ostatni. Ano je fakt, ze nase minimalka je tak nizka, ze to nikomu nedela problem a i Slovaci maji vyssi minimalku nez my, takze jsou v pohode. Ale porad je to naprosto totez.

+2/0
22.2.2018 16:00

J92i48n95d24ř78i15c34h 67Š24k36o91p11e14k 4155941930875

Němci pracující v ČR dostávají minimálně českou minimální mzdu, tak kde je problém ?

+1/0
23.2.2018 7:04

P73e19t23r 25Š67t58ě68c59h 3542971308713

Nejvtipnější je, že jsou všichni přesvědčení, že je to o boji autodopravců. Já jako exportér Vás můžu ujistit, že to je o vytlačení východních firem ze západního trhu. Protože náklady na vše jsou stejné nebo vyšší (materiál energie atd.) kromě pracovní síly. Jenom o tu práci je Váš produkt levnější. Jenže ten produkt musíte dopravit do Německa a do Francie tak musíte přičíst dopravu. A najednou už jste na ceně jako německá a fracouská společnost. Takže jakékoliv zdražení dopravy vyřadí jenom další produkty ze západních trhů.

0/0
22.2.2018 15:21

J16a77r84o31m48í19r 93J97e72ž20e89k 1983132413279

musíte mít produkt konkurující kvalitou a ne tím, že je díky levné práci lacinej

0/0
22.2.2018 19:40

J68i68ř28í 89E29r72b45e30n 1553384426357

... a jejich produkty z našich trhů. Tak kde je problém?

0/0
23.2.2018 8:00

J88i37ř64í 33P16o13k94o18r58n17ý 4796650955103

pokus...

0/0
22.2.2018 13:27

R95o24m62a29n 23K21r35á41l 8986898369175

Smršť samozřejmě nastala a nastane. Každý v tom vidí jen peníze. Toto ale zavinili politici, kteří nám nechali vzít suverenitu. Šoféři jsou teď hrdí Češi, ale sami pak utíkají jezdit do zahraničí,“ komentoval Lorenz.8-o8-oPan Lorenz asi došel k závěru, že šoféři by měli jezdit pro radost šéfa, a nehledat za odvedenou prací peníze . A jako hrdý Čech je jednatelem belgické firmy:-)

+2/0
22.2.2018 13:25

R11i98c69h57a39r92d 16M82i15k69u18l86e82n95k17a 1339677617874

Silně pochybuji, že německý kamioňák jezdí za německou minimální mzdu.

+2/0
22.2.2018 12:52

L61u93m28í75r 30V66i35t24h30a 2107567376732

A existuje něco jako "německý kamioňák"?

0/−1
22.2.2018 13:07

M96i97c12h95a47l 11J76a86r59o22š 7944350162755

Německý kamioňák vypadá stejně jako prodavač kebabu.

0/0
22.2.2018 22:13

J45i27ř14í 11P72o47k12o74r23n81ý 4336480905133

Tak otázka není, za co nejezdí, ale spíš za co jezdí. S tím je lepší se porovnávat.

0/0
22.2.2018 13:16

J77a84k81u57b 41F43e89i84f93a21r 7859669836109

A jak to dopadne? Čechy vyhodí a za ty peníze raději zaměstají svého "němce".

Bohužel západ evropy si z nás dělá jen levné dělníky, vrakoviště a outlet.

+1/0
22.2.2018 12:31

P12e80t33r 49N24i89v89n96i26c97k83ý 3892704315847

Myslíš, že Němec bude makat za minimální mzdu?

+3/0
22.2.2018 12:38

R30o72b97e20r73t 18M73a39t46u93l71a 8857609336915

A diety rostou na stromech? Když sečte skutečnou mzdu + diety tak jste +- na tom co má Němec a výhoda pro zaměstnavatele je ta, že na 45 euro potřebuje 45 euro a ne 90 jako u platu...

+2/−1
22.2.2018 12:58

L25u15m62í11r 71V41i57t82h34a 2107237806672

Ano, přesně tak to je. Jinými slovy - důsledkem bude to, o co Němci a Francouzi usilují, tedy konec jízd levných východoevropských dopravců po západní Evropě. V Česku to tedy bude znamenat nárůst mezd a pokles cesťáků. S tím půjde ruku v ruce zvýšený výběr daní, po kterém ANO volá. Negativem bude zánik těch pracovních míst za volantem, která byla závislá na práci v zahraničí.

+1/0
22.2.2018 13:07

J83i73ř51í 71P67o98k72o48r86n56ý 4196900375513

V Česku to hlavně bude znamenat úbytek zakázek a tím menší poptávku po řidičích... Prostě němečtí řidiči se zase o něco víc vyplatí. Já to hodnotím pozitivně. Lidí bez práce je hrozně málo a jedině dobře, když pár řidičů jejich řady rozšíří. Jen houšť, ekonomice to prospěje.

+1/0
22.2.2018 13:15

M85i55c51h13a38l 73M34r82a77z36i69k 6597537714880

Jenze dieta neni soucasti mzdy, je to nahrada za stravovani, ktereje v zahrnaici drazsi. To je dost zasandi rozdil. Takze i kdyz zvednete mzdu - diety musite platit stale. To je zakonem dany narok na kazodu sluzebni cestu a pro kazdeho. Diety dodstat nemusi kdyz nikam nepojede, ale mzdu ano - proto u ty diety nebude pocitat ani banka kdyz pujde zadat o hypoteku napriklad...

+3/0
22.2.2018 16:03

J73i19ř60í 37K15u55n71e51š 4980280605590

Ano, dieta není mzda, je to kompenzace zvýšených nákladů na stravování bêhem služební cesty. A stravné se platí i v tuzemsku. V podstatě by se měla během cesty celá utratit.

0/0
23.2.2018 3:46

M52i38c58h52a19l 43M89r70a37z81i95k 6837167434100

Presne tak, a pokud se chcete najist, tak vubec neni problem je utratit, v zasade vetsinou ani nedokazi uplne pokryt cele skutecne naklady na jidlo - koneckoncu nemaji je ani pokryt cele, ale jen tu cast co je navic oproti beznym nakladum doma.

+1/0
23.2.2018 6:34

J95i24ř12í 17K55u11n58e23š 4470580625320

Ale Nĕmci mají také diety...

0/0
23.2.2018 3:40

K94a24r13e51l 84M76a24z80a53č 3287823596259

No tak vidíte, nakonec se Češi sami připraví o práci v Německu a bude dost místa pro nové muslimské soudruhy.

+2/0
22.2.2018 11:58

J62i10ř61í 90E22r75b31e70n 1543754376967

Těm muslimským soudruhům budou muset taky platit nejméně německou minimální mzdu.

+3/0
22.2.2018 12:03

L20u15m57í93r 25V21i93t55h21a 2937567336402

To ano, ale už ne český cesťák.

+1/0
22.2.2018 12:05

G21e17o91r62g 56K76o40m51b90e91r11e96c 9314341816411

zato nemecky :-P

+4/0
22.2.2018 12:13

J60a49n 47C75e54p73e71k 1654856380

Ale ten německý s tím na rozdíl od českým nějak problémy nemá.

+1/0
22.2.2018 12:19

L17u88m14í14r 68V52i38t59h10a 2687397186972

Ano, německý, takže pokud cesťák, tak pouze pokud se po výkonu práce nebude vracet zpátky tam, odkud vyjel. Což je u německé firmy velmi pravděpodobné, u české naopak.

0/0
22.2.2018 13:03

V97o95k54o28u22n 56V95l92a85d21i23m60i54r 8182568849478

Ach jo. Diety se plati za dobu stravenou na cestach mimo domov.

0/0
22.2.2018 13:05

M35i75l27o69š 50S47e86t33í57k 3679709334230

Jako že ti tam budou pracovat? ;-D

0/0
22.2.2018 12:32

J12a52n 50C49e79p98e54k 1584196890

Na jednu stranu nechápu, že německá spediční firma s německými náklady a německými řidiči (a to nepracují za minimální německou mzdu) dokáže na trhu konkurovat a vydělávat a naše s daleko nižšími náklady a ani s německou minimální mzdou by nedokázala. Proč?

Na druhou stranu bude vtipné, až jejich firma tedy ukončí činnost, s kým se budou soudit o plat?

+2/0
22.2.2018 11:54

J45i30ř77í 89E52r23b43e80n 1743624336137

S právním nástupcem nebo s likvidátorem. To už je ošetřeno desítky let.

0/0
22.2.2018 12:04

R41a80d37e54k 17N41o87v97o38t31n62ý 5978212186135

S likvidátorem? Ale no tak...

0/0
22.2.2018 14:40

V68l76a84d91a85n 25Č85e80r49n72o56h44o20r24s85k95ý 2697885971206

Ono to je trošku i myšlením u těch německých firem. Když si DE firma kupuje cokoliv z východu, tak jaksi automaticky počítá s nižší cenou produktu i když ví, že kvalita s tou obou např. služeb je srovnatelná.

Pokud se ale cena služby z východu začne blížit ceně domácí firmy, v drtivé většině sáhne po produktu německé firmy ať už je kvalita východní služby sebelepší. Oni tak prostě podporují domácí ekonomiku. A to od regionální úrovně. V tomto směru to jsou patrioti...

+6/0
22.2.2018 12:05

M69i22l34o91š 23P69l21a60š24i67l 5794777439205

do kamene tesat ...

0/0
22.2.2018 12:11

V74o14k88o70u47n 87V54l98a87d80i60m95i77r 8832518349918

Jak jste na to prosim prisel? Nemecka Firma neni Ceska statni sprava. Nemecka Firma kouka v prvni rsdr na kvalitu.

V Nemecku vzdy rozhoduje preis-Leistung Verhältnis.

0/0
22.2.2018 12:27

Najdete na iDNES.cz