Místo jídla sledování filmů. Hladovozy se cestujícím RegioJetu nelíbí

  16:40aktualizováno  16:40
Soukromý dopravce RegioJet čelí kritice některých cestujících zvyklých na donášku nápojů a občerstvení. Od začátku ledna totiž zavedl v některých vlacích takzvané klidové zóny, kde výrazně omezil i možnost nákupu občerstvení. RegioJet v novince vidí naopak příležitost, jak přilákat další zákazníky.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Student Agency

Takzvané klidové zóny zavedl dopravce ve vozech Astra vyráběných v Rumunsku, které majitel firmy Radim Jančura označil za nejmodernější ve střední Evropě. Cestující mají v sedačce vlastní obrazovku, vůz je ale také podstatně plnější: zatímco v ostatních vozech bývá kolem 50 míst, v tomto je 80 sedaček.

Klidová zóna má jiný servis: palubní posádky mají projít vozem jen třikrát za celou cestu a nabízet pouze základní bezplatný servis, tedy čaj, kávu, vodu nebo mošt, ke koupení jsou jen balené věci, jako například sušené maso, plněné croissanty či gumoví medvídci Haribo. Chybí ale například oblíbené koláče či saláty, které RegioJet prodává ve vlaku za výrazně nižší ceny, než například v kavárnách.

Cestující, kteří jsou u RegioJetu zvyklí na velmi levné jídlo a pití v porovnání s konkurencí, se netají svojí kritikou. Některé příběhy, které cestující umístili na profil RegioJetu na Facebooku, přitom mají až groteskní rozměr.

Například David Chlebek popisuje svoji cestu z Ostravy do Prahy, kdy se s kamarády usadil v klidové zóně. Když zjistil, že si nemohou objednat v tomto voze jídlo, poprosil kamarádku sedící v jiném voze o objednávku a pak si ji šli vyzvednout.

Jenže když si objednané jídlo odnášeli zpět, stevardka jim jídlo zabavila a vrátila peníze. Cestující si také pravidelně stěžují na problém se zablokovanými dveřmi nových vozů či na to, že do nástupního prostoru sněží.

Mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj potvrdil, že během prvních týdnů mohou být cestující překvapeni, protože si během rezervace nevšimli, že si dělají rezervaci do klidové zóny s jiným typem servisu.

„Toto je zcela pochopitelné, stejně jako to, že je hodně cestujících, kteří nechtějí využít klidové zóny a rádi cestují se stejným rozsahem servisu jako doposud,“ dodal Ondrůj. Podle něj RegioJet vyhodnocuje podněty od zákazníků a promítne je do případných úprav.

Ke sledování filmu se stevardka nehodí

Podle Ondrůje se firma rozhodla pro klidovou zónu v kapacitně největších vozech i proto, že tu cestující mají obrazovky a mohou sledovat filmy, u kterých nechtějí být neustále vyrušováni, zda si něco nekoupí. „Dělali jsme si průzkum oslovením cestujících z pendolin a Leo Expressu. Vyšlo z nich, že tito zákazníci preferují vagony s otevřeným prostorem,“ vysvětluje zařazení těchto klidových zón majitel RegioJetu Radim Jančura.

Podle svých slov chystá i na toto téma velkou lehce provokativní reklamní kampaň na téma: Ruší Vás stevardka? Novou službou chce oslovit lidi, kteří dosud s RegioJetem nejezdili, protože pro ně byl servis obtěžující.

RegioJet chce letos dál navýšit počet zákazníků z loňských 3 milionů na 3,5 milionu. K podobnému kroku omezení aktivního prodeje přistoupili i jiní dopravci: například irský Ryanair omezil neustálé prodávání něčeho zejména u ranních a večerních letů.

Autor:

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Církev děsí zdanění restitucí. Práci kvůli němu může ztratit každý pátý

Neratovský kostel s prosklenou střechou má nové báně.

Výpočty jsou jednoduché, matematika neúprosná. Když projde zdanění církevních restitucí tak, jak ho navrhuje vládní...

Další z rubriky

Vláda neví, zda použít miliardy od Evropské investiční banky. Dopravě by pomohly

Ilustrační snímek

Resort dopravy zbrzdil čerpání úvěru od Evropské investiční banky (EIB) na výstavbu nových silnic a železnic, chce si...

Německá letiště zrušila přes tisíc letů. Stávka se dotkla i spojů s Prahou

Stávka bezpečnostních pracovníků na letištích v Německu (15. 1. 2019)

Kvůli stávkám bezpečnostního personálu dnes osm německých letišť zrušilo dohromady přes tisíc letů. Protest, který se...

Kdo opraví fasádu Fantovy budovy. SŽDC vypsala výběrové řízení

Fantova kavárna na Hlavním nádraží v Praze už prošla rozsáhlou rekonstrukcí.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v pátek zahájila výběrové řízení na zhotovitele, který opraví fasádu a střechu...

Najdete na iDNES.cz