„Jde o pětiletý pronájem, postupně bychom si chtěli pronajmout i další,“ řekl majitel RegioJetu Radim Jančura. Pronájmem od rakouské leasingové společnosti European Loco Lease získává v tuto chvíli nejmodernější lokomotivu, která po Evropě jezdí.
Vectrony, které získají žlutý firemní nátěr, vyřeší dopravci i problém s různými napájecími soustavami v Česku a na Slovensku. I kvůli tomu například nemůže RegioJet dosud jezdit z Prahy do Brna, protože stávající lokomotivy umí jezdit na stejnosměrný proud, do Brna potřebuje už lokomotivu na střídavý proud. RegioJet má aktuálně devět lokomotiv řady 162 přezdívaných peršing, vyrobených na počátku devadesátých let.
Nové lokomotivy budou nejprve jezdit mezi Prahou a Ostravou, v polovině prosince přejedou na Slovensko. Poprvé je RegioJet nasadí v sobotu na vlak IC 1005 s odjezdem v 9.44 z Prahy.
Ohledně lokomotiv pro Slovensko železniční veřejnost řešila, jaké stroje firma nasadí, dlouho se mluvilo o lokomotivách Traxx od Bombardieru. Firma se nakonec rozhodla pro Vectrony, ty získaly povolení ke zkušebnímu provozu s cestujícími před několika dny jak na Slovensku, tak v Česku.
RegioJet je první, kdo bude Vectrony v Česku provozovat. Vectrony mohou jezdit dvousetkilometrovou rychlostí, v Česku jim je taková schopnost k ničemu: maximální rychlost je omezena na 160 kilometrů v hodině. Peršingy mohou jezdit maximálně 140 kilometrů v hodině.