RegioJet přidává lokomotivy, pronajal si z Rakouska Siemens Vectron

  21:20aktualizováno  21:20
Soukromý železniční dopravce RegioJet rozšíří flotilu svých devíti elektrických lokomotiv. Od soboty začíná jezdit s první lokomotivou Siemens Vectron, další dvě mají přijet v příštích týdnech. Dopravce je zatím bude používat hlavně na trati Bratislava - Košice, první měsíc je bude testovat v Česku.

Pronajaté lokomotivy Siemens Vectron získají žlutý firemní nátěr RegioJet podle návrhu na této vizualizaci. | foto: RegioJet

„Jde o pětiletý pronájem, postupně bychom si chtěli pronajmout i další,“ řekl majitel RegioJetu Radim Jančura. Pronájmem od rakouské leasingové společnosti European Loco Lease získává v tuto chvíli nejmodernější lokomotivu, která po Evropě jezdí.

Vectrony, které získají žlutý firemní nátěr, vyřeší dopravci i problém s různými napájecími soustavami v Česku a na Slovensku. I kvůli tomu například nemůže RegioJet dosud jezdit z Prahy do Brna, protože stávající lokomotivy umí jezdit na stejnosměrný proud, do Brna potřebuje už lokomotivu na střídavý proud. RegioJet má aktuálně devět lokomotiv řady 162 přezdívaných peršing, vyrobených na počátku devadesátých let.

Lokomotiva Siemens Vectron dosahuje až dvousetkilometrové rychlosti

Lokomotiva Siemens Vectron dosahuje až dvousetkilometrové rychlosti

Nové lokomotivy budou nejprve jezdit mezi Prahou a Ostravou, v polovině prosince přejedou na Slovensko. Poprvé je RegioJet nasadí v sobotu na vlak IC 1005 s odjezdem v 9.44 z Prahy. 

Ohledně lokomotiv pro Slovensko železniční veřejnost řešila, jaké stroje firma nasadí, dlouho se mluvilo o lokomotivách Traxx od Bombardieru. Firma se nakonec rozhodla pro Vectrony, ty získaly povolení ke zkušebnímu provozu s cestujícími před několika dny jak na Slovensku, tak v Česku.

RegioJet je první, kdo bude Vectrony v Česku provozovat. Vectrony mohou jezdit dvousetkilometrovou rychlostí, v Česku jim je taková schopnost k ničemu: maximální rychlost je omezena na 160 kilometrů v hodině. Peršingy mohou jezdit maximálně 140 kilometrů v hodině.

Autor:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Češi usilovně třídí, recyklaci PET lahví však bojkotuje „rukávek“

Smršťovací fólie na PET lahvích obsahuje chlor. Proto bez odstranění takzvaného...

Češi patří v Evropě v třídění PET lahví mezi lepší spotřebitele, zpět se těchto lahví vybere osm z deseti. Některé...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Církev děsí zdanění restitucí. Práci kvůli němu může ztratit každý pátý

Neratovský kostel s prosklenou střechou má nové báně.

Výpočty jsou jednoduché, matematika neúprosná. Když projde zdanění církevních restitucí tak, jak ho navrhuje vládní...

Další z rubriky

Zákaz jízdy v levém pruhu děsí majitele karavanů, zasáhl by je totiž také

Ilustrační snímek

Připravovaný zákaz předjíždění a jízdy v levém pruhu na dálnicích, původně určený pro kamiony, může zkomplikovat...

Jaguar propustí tisíce lidí. Také kvůli slabým prodejům v Číně

Ilustrační snímek

Největší britská automobilka Jaguar Land Rover zruší zhruba 4500 pracovních míst, převážně v Británii, kde má kolem 40...

Boeing chce létat pod rychlostí zvuku, vyvíjí na to skládací křídla

Boeing Transonic

Letecká společnost Boeing vyvíjí ve spolupráci s vesmírnou agenturou NASA nový druh křídel. Ta by měla letadlům umožnit...

Najdete na iDNES.cz