Ještě ráno nabízel RegioJet mezi Prahou a Ostravou více spojů než České dráhy. Teď už to neplatí.
„Postupně se to rozjíždí a uvolňuje. Máme čtyři pendolina už rozehřáté nastartované na trati a další dvě soupravy Eurocity na koridoru. Ve chvíli, kdy budeme moct jezdit na elektřinu, budeme připraveni na plný provoz,“ řekl Radek Joklík v 11:20. Za celý den vypraví ČD 10 párů vlaků mezi Prahou a Ostravou, odpoledne dvojnásobek.
RegioJet získal celkem čtyři náhradní lokomotivy, na středeční jízdní řád tak slibuje každým směrem celkem pět párů vlaků z devíti. „Posbírali jsme, co bylo volné u soukromníků,“ řekl majitel RegioJetu Radim Jančura.
RegioJet využil dieselové lokomotivy od dopravců KDS Kladno, Hanzalík a Vítkovice doprava. Od úterý využívá i motorový vlak řady 845 od Arrivy. S ním původně chtěla česká pobočka skupiny Arriva proniknout na tuzemské koleje, ale dosud stojí nevyužitý. RegioJet obnovil oba vlaky na Slovensko, přepřahat je chce na elektrické lokomotivy v Suchdole nad Odrou nebo Hranicích na Moravě. I proto upozorňuje na možné zpoždění. První ranní vlak z Havířova má aktuálně zpoždění 85 minut. Podle provozního ředitele Jiřího Schmidta se kvůli výkonu dieselových lokomotiv délka souprav zkrátí na maximálně osm vagónů.
České dráhy seznam nasazených vlaků postupně upřesňují. Na nejfrekventovanější české trase mezi Prahou a Ostravou nabízely ještě ráno jen dva vlaky. Podle mluvčího Radka Joklíka ale ještě další přibudou (více o situaci čtěte zde). Leo Express zatím zajistil několik náhradních autobusů.
Na české železnici kvůli výpadku elektrických lokomotiv zažívají svátek železniční fanoušci. Nabízí se jim totiž pohled na nezvyklé soupravy, kdy mezinárodní expresy táhnou motorové lokomotivy na sklonku své životnosti, často i několik měsíců odstavené. Bez nich by ale provoz stál.