Diskuze
RegioJet nevyjede jen s vlastními vagony, část si na začátek půjčí
Děkujeme za pochopení.
kladnyhrdina
pomalu do reality
Konečně nějaké reálné a pravdivé informace od pana Jančury a od autora článku. Jedná se o kvalitnější a objektivnější informace, než vypouštěly například v pátek na předváděčce ČD o modernizaci svých lokomotiv a vozů. Pomluv ubývá, střízlivého pohledu přibývá, Jančura pomalu zjišťuje, že železnice je mnohem složitější a sofistikovanější systém, než dálnice+garáž+autobus a není to dáno jen byrokracií. Začínám mu fandit. Pár poznámek:
1. nákup osvědčených a levných starých lokomotiv i jejich pronájem je velmi rozumná věc.
2. když si vzpomeneme na hysterické označování pendolina iracionálním souslovím "italskej shit", není divu, že rumunského výrobce svých vozů usilovně tají
3. na trati Pha-Ova nebude rychlejší ani levnější,než ČD, ale bude mít čistší záchody. Bude jezdit na stejné infrastruktuře a jeho budoucí pokřik možná něco změní na pštrosí dopravní politice ČR.
kladnyhrdina
Re: pomalu do reality
4. Pha - Ova by měly ve špičkách jezdit šestnáctivozové vlaky a ne místo nich vždy tři pětivozové různých dopravců, pro které nebude kapacita trati a stanic, nebudou se mít kudy předjíždět atd. Bude hodně lobování na SŽDC a licitování o koleje, časové polohy a grafikovové trasy.
kladnyhrdina
Re: pomalu do reality
5. Na Slovensku si Jančura vybral velice vhodnou regionální trať - ba uplně nejvhodnější - kde ŽSR za velké dotace poskytují málo muziky. Je tam velký potenciál cestujících i zvyšování rychlosti a kvality služeb. Jestli pan Jančura udělal něco rozumného tak to, že si našel schopné lidi na věci, kterým nerozumí. Ještě by je měl nechat víc mluvit - z jeho vlastních železničních prohlášení diletantství přetéká jako z pohádkového hrnečku.
Xladi
Re: pomalu do reality
16 vozů na vlak je pěkná představa a lokomotivy by to samozřejmě v pohodě utáhly ale bohužel nemáme u nás tak dlouhá nástupiště a věřím že by do toho dopravci šli kdyby to bylo techniácky možné.
tarten
Re: pomalu do reality
Ale 15vagonové vlaky u nás normálně jezdí a ke 400m nástupištím se vejdou.
tarten
Re: pomalu do reality
Ono záleží na tom, jaký vagón to je. Klasický vagon na EC má nějakých 26,4 m, ale vozy ucelených jednotek bývají kratší.
tarten
Re: pomalu do reality
Patnáčnivozový vlak je ale nesmyslný, pokud mohou jet dva osmivozové (nebo spíš nejméně devítivozové protože se naplní) dvojnásobně často.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza
Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Ovocnářům hrozí bankroty. Mrazy ceny určitě ovlivní, hlavně jablek, říká jejich šéf
Pěstitelům ovoce hrozí kvůli mrazům bankroty, říká předseda Ovocnářské unie ČR Martin Ludvík....
České dráhy vydělaly téměř čtyři miliardy korun. Tahounem byla osobní doprava
Státem vlastněné České dráhy dosáhly v loňském roce hrubého zisku 3,8 miliardy. Na rozdíl od...