„Během následujících dní bude na lince R23 nasazena první jednotka z celkových tří, kde budeme testovat jednotlivé parametry, které musíme plnit pro objednávku od ministerstva dopravy od změny jízdního řádu v letošním roce. Plný provoz nových vlaků pak bude zaveden s příchodem nového jízdního řádu v prosinci letošního roku,“ uvedl dopravce v tiskové zprávě.
Firma RegioJet má s čínským výrobcem uzavřenou smlouvu na pětiletý pronájem zmiňovaných tří elektrických jednotek. Nízkopodlažní soupravy pro rychlost do 160 kilometrů v hodině budou proti doposud používaným soupravám na takzvané pravobřežce znamenat zlepšení komfortu.
České koleje začal brázdit čínský vlak. Zkušebně jezdí z Ústí do Kolína |
Výraznou změnou bude zejména sezení v první třídě, které odpovídá standardům první třídy v letectví. „Jde o samostatné sedadlo se stolečkem, které jde připodobnit k boxu v letadle,“ uvedla mluvčí RegioJetu Alexandra Janoušek Kostřicová. Na druhé straně obsahuje souprava i „sedadla“ pro stojící cestující, tedy řady opěrek pro cestování ve stoje.
Souprava pro tři sta cestujících vyrobená v čínském Ču-Čou se pro potřeby české železnice testovala od září 2019 ve Velimi na okruhu VÚŽ, což se kvůli covidovým omezením protáhlo. Leo Express s ním chtěl původně vyjet už od změny jízdního řádu v prosinci 2020, nakonec se ale vlak do provozu dostal až se spuštěním testovacího provozu RegioJetu letos v únoru právě na trase mezi Kolínem a Ústím nad Labem.